niet meer te zien

Discussie in 'Miskraam' gestart door Shirl1987, 4 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shirl1987

Shirl1987 Actief lid

22 feb 2009
    235
    0
    0
    Verkoopster
    vanadaag echo gehad. nietsmeer te zien.
    het is weg.. 2de keer. of het is niet zicht baar of zo... maar ik zla bloed laten prikken voor me gerust stelling dat het er nietmeer is. zokom ik niet voor verassingen te staan

2. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Oh! Dat lijkt me echt heel erg!

Heel veel sterkte!

3. Maia

Maia Niet meer actief

jeetje wat ontzettend naar. Sterkte.

4. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

10 sep 2008
    1.236
    0
    0
    Ik begrijp een ding niet zo goed, je hebt een echo gehad en daar zag de gyn iets op maar wist niet wat (kon vochtblaasje oid zijn) al je testen negatief en je zou langer zwanger zijn dan je had ingesteld vanaf de 1e dag van je laatste menstruatie. Je hebt geen enkele bloeding of wat dan ook gehad wat in zou houden dat je inderdaad zwanger bent geweest maar het kwijt bent geraakt.

Hoe kan je dan zeggen dat je een miskraam hebt gehad, terwijl je geen enkele bevestiging hebt gehad op welke manier dan ook?

sorry hoor is niet verkeerd bedoelt, maar ik vraag me wel eens af als ik dingen lees van meiden die niet weten of ze nu wel of niet zwangen zijn geweest dat ze zich in een beladen topic melden als miskraam?Ik vind het altijd heel erg voor die meiden die een miskraam krijgen, maar krijg ook een beetje gemengde gevoelens bij hen die melden dat ze een miskraam hebben gehad terwijl ze op geen enkele manier een bevestiging van bevruchting-zwangerschap hebben gehad :(

Ik had je gisteren in je andere topic al gezegd dat je er beter rekening mee kon houden dat je helemaal niet zwanger was, en dat datgene wat de gyn zag een vochtblaasje-restje van eisprong?-cyste oid was en geen zwangerschap omdat ze anders zeker met de duur van de zwangerschap (uitgaande dat je inderdaad zwanger zou zijn) meer zou moeten zien dan alleen maar een soort van blaasje niet wetend wat het was.

Ik vind het jammer dat meiden helemaal van slag zijn omdat ze zich in het hoofd hebben gehaald zwanger te zijn. Dan voel je je aardig klote als blijkt dat het (inderdaad) niet zo is.

5. Shirl1987

Shirl1987 Actief lid

22 feb 2009
    235
    0
    0
    Verkoopster
    Meisss..

Ik heb zelf een 1 test gehad die posetief was. ik heb mijn bevesting wel gehad. en ik weet ook zeker wel wat een miskraam in houd.. 2de keer nu.
    ik was ook zwanger. maar nu niet meer.. ze hebben me dat gisteren nog weer bevestig dat ik 4 week zwanger was. dus je kan ook een onopgemerkte miskraam krijgen zonder dat je door hebt. ik snap je antwoord. maar mijn vriend en ik hebben zelf de echo nog gezien. toen en de vrouw van gisteren heeft zelfs de vorige echo er bij gehaald. het was idd niet meer. maar goed morgen hopelijk bloedprikken.

6. Scorpion

Scorpion Fanatiek lid

7 jul 2008
    3.028
    0
    36
    Beverwijk
    missed abortion denk ik.
    Heb ik ook gehad. dan ben je het verloren zonder dat je er erg in had :(

7. Shirl1987

Shirl1987 Actief lid

22 feb 2009
    235
    0
    0
    Verkoopster
    Ik denk dat ook. maar voor de zeker heid wel even bloedprikken kijken f de waarden al daalt. en zo wanneer ik weer moet beginnen met pil enzo.

maar hoe kan je nouw 2x een miskraam krijgen is daar een aanleiding voor? of is dat gewoon puur toeval

8. Scorpion

Scorpion Fanatiek lid

7 jul 2008
    3.028
    0
    36
    Beverwijk
    puur toeval.
    80% van de zwangerschappen gaat goed, en pech dat jij en ik al 2 keer in die 20% hebben gezeten.
    Maar je moet wel aan die 80% blijven denken.

maar waarom wil je weer aan de pil?
    ik had mijn missed abortion in juni en in november heb ik medicijnen gekregen om de ongesteld op te wekken. bij kwam er dus zelf niks op gang. toen ben ik weer 1 maand aan de pil gegaan en toen ben ik meteen weer zwanger geworden. 1,5 week terug bleek dat helaas buiten de baarboeder te groeien.

Hoeveel kan je hebben zou je dan denken he.

9. Shirl1987

Shirl1987 Actief lid

22 feb 2009
    235
    0
    0
    Verkoopster
    Omdat ik niet zwanger wou worden dit is er tussen komen wandelen en we hadden besloten om het wel te houden. maar nu het er niet meer is. wil ik nog graag 2 jaartej wachten als het kan.. omdat ik nog graag wilde studeren. en een vaste baan daarnaast wilde hebben. ja hoe veel kan een mens nog hebben ja iddd. zeg dat wel. pff. het gaat nu wel beter omdat ik heel stiekem wel weet dat het misschien goed is. en daar kan ik mijn rust in vinden ( niet dat het niet welkom was hoor) het is gewoon misschien beter voor me zelf. ookal wilde ik dit heel graag. kan ik nu beetje verder kijken weer. en mocht ik weer zwanger raken dan.. accepteer ik dat weer. en zal ik opnieuwe blij zijn.

10. Scorpion

Scorpion Fanatiek lid

7 jul 2008
    3.028
    0
    36
    Beverwijk
    dan weet je je eigen antwoord al heel goed.

11. Shirl1987

Shirl1987 Actief lid

22 feb 2009
    235
    0
    0
    Verkoopster
    jaa,, bewust en vooral eerlijk tegen over je zelf blijven dat is belangerijste

12. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

10 sep 2008
    1.236
    0
    0
    hm ok, ik maakte uit al jouw berichten zelf op dat je geen enkele positieve test hebt gehad. En dat ze gisteren niets meer konden zien, aan de hand van een echo waarop niets te zien is kunnen ze ook niet zeggen dat je 4 wkn zwanger was.Die eerste echo die je kreeg 19 februari daarop was alleen een zwart vlekje te zien wat zoals ik al eerder zei (ook gisteren) verschillende dingen kunnen zijn en waarvan de gyn tegen jouzelf zei dat ze niet wist wat dat was.

En miskraam kan je inderdaad overkomen zonder dat je er erg in hebt, maar wat je altijd hebt met elke miskraam is bloed. Want het lichaam stoot dan het slijmvlies en vruchtje af, dit kan niet zonder ook maar enige vorm van bloed, ik jou echt geen rot gevoel geven hoor, maar ik kan zoals ik eerder al zei niet zo goed begrijpen dat als je geen enkele bevestiging hebt gehad.

Geen positieve test.
    Geen echo die uitsluitsel geeft.
    Geen bloedverlies.
    Een 2e echo met daarop niets te zien.

Je er derhalve van uit gaat omdat het je al eens een keer eerder is gebeurt je weer een miskraam hebt gehad. Daarom snap ik ook niet dat je wilt bloedprikken? Als je bevestiging hebt gekregen zoals je nu zegt (4 wkn zwanger terwijl er dan nog niets te zien is wat met zekerheid op zwangerschap duidt) waarom dan toch bloedprikken? Als ik het naar mezelf toetrek zou ik liever hebben dat ik mezelf gek gemaakt heb met een dooie mus, dan mezelf maar voor houden dat ik een miskraam heb gehad, met alle bijbehorende gevoelens,terwijl dit hoogstwaarschijnlijk niet het geval was.Maar goed, jouw gevoelens zijn anders dan die van mij, wens je in ieder geval sterkte want dat heb je zo te lezen wel nodig.
    liefs mamatje

13. Linda10280

Linda10280 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.764
    1
    0
    Huisvrouw
    Hoorn
    het kan inderdaad een miskraam zonder bloedverlies.
    Dan word het vruchtje opgenomen in het lichaam zeg maar.
    Zo verlies je niets op de wc zeg maar...maar heeft het lichaam het van binnenuit "opgelost"

Althans....ik heb er over gehoord.

iig veel sterkte...want het is niet niets!
    Al vind ik het zelf wel een mooie gedachten dat je kleintje is opgenomen door je lichaam...zo blijft je kleintje altijd dicht bij je!

Liefs Linda

14. Shirl1987

Shirl1987 Actief lid

22 feb 2009
    235
    0
    0
    Verkoopster
    ikz al zien moet op spreek uur komen

15. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

10 sep 2008
    1.236
    0
    0
    Sterkte in ieder geval meis.

16. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

hoi meid,
    ik vind het eerlijk gezegd ook een beetje gek om op een forum over miskramen, te zeggen dat je een miskraam hebt gehad terwijl er niks op de echo te zien was, je de pil slikte, en je testen negatief waren, en je geen bloed verloren hebt, en er geen missed abortion op de echo te zien was.

Als je 4 weken zwanger zou zijn, hoe kunnen ze dan 2 weken geleden op de echo een zwangerschap gezien hebben? dan zou je 2 weken geleden nogineens zwanger kúnnen zijn omdat je twee weken geleden dan pas een eisprong gehad zou hebben en er dus niks te zien kán zijn, en dus heb je ook niks aan die ene zeer licht positieve test die je had, want als je je eisprong nogineens hebt gehad kan je onmogelijk positief testen..
    ook heeft hebben ze in het ziekenhuis een zwangerschapstest gedaan zei je in een ander topic, waarop de dokter zei dat je onmogelijk zwanger kan zijn.

en op een echo van 4 weken kunnen ze niks zien, misschien net een puntje, op een echo van 5 weken kan je pas een vruchtzak zien.

toen ik 4 weken zwanger was heb ik een echo gehad en daarop was wat vocht te zien dat een week later weg was, volgens de gynaecoloog was dit vocht van de eisprong dat weer wegtrekt.

maar 19 feb kun je dus nooit zwanger zijn geweest als je 4 maart pas 4 weken zwanger zou zijn wat ze ook niet kunnen zeggen aangezien ze niks op de echo hebben kunnen zien en op 19 februari helaas ook niet hebben kunnen zeggen wat er op de echo te zien was.

maar ik denk dat je niet zwanger bent geweest want je slikte de pil, had negatieve testen, op de echo was geen zwangerschap te zien, en 2 weken geleden zou dan je eventuele eisprong zijn als je nu pas 4 weken zwanger zou zijn geweest

en bij een missed abortion zie je op de echo toch altijd een vruchtzak zonder vruchtje? dan moet je alsnog gecurreteerd worden of wachten totdat je lichaam het zelf afstoot . Als je lichaam het zelf afstoot moet er een bloeding ontstaan, en anders is het nog op de echo te zien en moet je alsnog gecurreteerd worden.

Is helemaal niet om je te kwetsen, maar volgens mij ben jij echt niet zwanger geweest , en daar zou ik ook als ik jou was, meer rust in vinden, dan om te denken dat je een miskraam hebt gehad

sterkte meid,

liefs Daantje

17. Johannal

Johannal Fanatiek lid

28 jan 2009
    3.119
    0
    0
    Bij mijn weten is een missed abortion een miskraam zonder dat je lichaam vruchtzak/vruchtje of wat dan ook afstoot... het geeft een bloeding waardoor je zelf zoiets hebt van"dit is niet goed!" en op de echo zie je dan iig nog iets van resten van de zwangerschap want zoals het woord al zegt heb je een mislukte miskraam... zo was het iig bij mij...

18. Johannal

Johannal Fanatiek lid

28 jan 2009
    3.119
    0
    0
    de patiënten folder van het UMC zegt: "De term missed abortion gebruiken artsen en verloskundigen voor de situatie waarbij een niet-levensvatbare vrucht nog niet uit zichzelf naar buiten is gekomen."

19. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

idd, daarom kan ze nooit een missed abortion hebben gehad, want dat hoort dan op een echo te zien te zijn, en als je een 'gewone' miskraam hebt gehad verlies je bloed, en dit heeft ze dus beiden niet gehad.

bij een missed abortion is vaak nog een vruchtzak te zien met een vruchtje wat al eerder is overleden.

20. Johannal

Johannal Fanatiek lid

28 jan 2009
    3.119
    0
    0
    Klopt naar mijn idee...

Deel Deze Pagina