Wachtende familie tijdens bevalling

Discussie in 'De bevalling' gestart door Charis87, 11 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vvlinder

Vvlinder Fanatiek lid

24 jun 2012
    3.050
    38
    48
    VZ-IG
    limburg
    Wij hebben tegen de familie gezegd dat we zouden bellen als de kleine geboren was, ze is om 01:20 snachts geboren en alleen mijn moeder was wel daar, was bij de bevalling zelf.
    Alleen mn schoonmoeder en mijn ouders wisten dat de weeen bezig waren.
    Achteraf goed, want was goed ingescheurd en had flink veel bloed verloren.
    Ik wilde zowiezo niet dat iemand verder in het zh zou zijn

2. widje

widje Lid

2 mrt 2013
    12
    0
    0
    NULL
    NULL
    mijn moeder en vriend zijn bij de bevalling. ik heb met mijn schoonfamilie afgesproken dat ik het ze laat weten als we naar het ziekenhuis gaan maar dat het niet de bedoeling is dat ze dan ook komen. bij mijn vader net zo die mag ook lekker thuis blijven. we bellen wel als de kleine er is en laten daarna weten wanneer ze welkom zijn. zowiezo niet meteen met alle broers en zussen erbij. gewoon alleen mijn en zijn ouders en de keer erna als we wat bijgekomen zijn mogen van mij de broertjes en zusjes wel meekomen als ik er aan toe ben. dit ook zo met mijn vriend alvast overlegd en die riep meteen natuurlijk das toch logisch, maar beter uitgesproken dan er maar vanuit gaan dat ze dat wel snappen. ik beval dus ik bepaald het tempo. en wil je graag dat er mensen al wel in t ziekenhuis of thuis zijn tijdens je bevalling moet je dat ook doen. waar je je lekker bij voelt is het belangrjkste

3. SabineMerel

SabineMerel Actief lid

6 mei 2012
    191
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind het allemaal zo lastig! Ik denk dat we een belletje doen aan ouders en opa's/oma's als we naar het ziekenhuis gaan, zodat ze weten dat we daar zijn. En dan kunnen ze zelf kijken wat ze doen met de mededeling dat een bevalling nog wel even kan duren en benoemen dat we ook kunnen bellen als de baby er is. Dat ze wachten vind ik niet erg, moeten ze zelf weten. Maar ben zo bang dat ze direct direct naar binnen willen. Maar neem idd aan dat we eerst even zelf met de baby hebben voor ze de baby komen bewonderen. Zal toch eerst even moeten hechten, aankleden, aanleggen etc. Maar wil hen niet tegen het been stoten... Lastig lastig! Ben nu ruim 37 en krijg nu al een sms als ik niet direct op een app reageer! Bah! En als de weeen of iig bevalling begonnen is (we starten thuis op en bij voldoende ontsluiting naar het ziekenhuis), lichten jullie dan familie (of iig ouders) al in? En die zullen dan toch niet al met de hele fam (pa, ma, broertje) komen om te kijken hoe het gaat? Dat m'n ma komt totdat partner thuis is, vind ik prima. Want dan ben ik iig niet alleen. Maar zit er tijdens de weeen niet op te wachten dat de hele fam. komt kijken hoe het met me is. Maak me daar nu eigenlijk pas druk om. Wil ze graag om me heen, maar niet tijdens de weeen en niet direct als de baby er net uit. Maar wil ze ook niet tegen het verkeerde been stoten. Mn moeder wil eigenlijk ook bij de bevalling zijn, maar heb dr gezegd dat we dat gewoon samen willen doen. Vind het lief en snap het wel, maar wil dat toch echt samen doen!

4. Corry

Corry Bekend lid

14 aug 2012
    622
    0
    0
    Ieder zijn eigen ding denk ik.
    Bij ons hoeven ze er echt niet bij te zijn! dan voel ik mij niet op mijn gemak denk ik. We bellen ze wel als wij vinden dat we er klaar voor zijn, dus eerst lekker een moment met zen drietjes. Mijn schoonouders wonen nog geen 2 min. lopen van ons af en mijn ouders 7 minuten rijden met de auto. dus ze zijn er zo.
    En als hun vinden dat ze eerder welkom zijn hebben ze lekker pech :p Het is onze bevalling, en ons nieuwe gezin, en wij hebben er 9 maanden na toe geleefd dag en nacht, en dan kan de rest van de naaste familie echt wel even een paar uurtjes wachten en ons rust gunnen zodat wij lekker even kunnen genieten van het bijzondere moment met zijn drietjes! Daarna zijn ze van harte welkom hoor! En zoals ik zeg ze wonen heel dicht bij, dus ik verwacht dat ik de eerste paar dagen gek wordt van de nieuwe opa's en oma's om ons heen haha.

5. pookie66

pookie66 Fanatiek lid

9 mrt 2008
    4.888
    1
    38
    Zaanstreek
    Mijn/ onze ouders waren op de hoogte van de gang naar het ziekenhuis. Was ook niet te voorkomen want ik werd ingeleid bij 42+1 dag.
    We hebben ze gedurende het inleiden enigzins op de hoogte gehouden. Verder weet ik het niet meer want het werd s' nachts een spoed ks.
    Toen ik bij kind en manlief op de kamer kwam hebben we de ouders vroeg in de ochtend gebeld en die zijn pas later die dag even langs gekomen.

6. Amytje

Amytje Fanatiek lid

7 jul 2010
    1.044
    25
    48
    Vrouw
    Midden Nederland
    @sabinmerel, niet tegen het verkeerde been stoten?
    Sorry, maar je bepaald toch met je man wanneer de familie kan/mag komen?
    Geniet eerst lekker van het moment met zijn drieën en las je denkt oke, dan bel je ze toch gewoon?
    Zou niet laten weten dat je gaat..
    Of zoals wij gedaan hebben, zeggen dat m'n vliezen gebroken waren en dat we weer van ons zouden laten horen als de kleine er is.
    En hoe lang dat allemaal kan duren weten zij ook wel ;)
    Geniet en kom een beetje bij de eerste momenten!
    Je moet het helemaal zelf weten, maar je zin viel mij erg op in je reactie....

7. iMama

iMama Actief lid

21 okt 2011
    445
    0
    0
    NULL
    NULL
    Familie op de gang was echt mijn worst nightmare! Ik werd al knettergek van mijn schoonmoeder die ongeveer 3 weken lang elke dag belde of hét al begonnen was. :x
    De eerste bevalling ging uiteindelijk niet volgens het boekje, uiteindelijk mocht er maar 1 iemand op bezoek komen die dag vanwege de complicaties.

Juist met het oog daarop en de stress die ik heb gehad van al het 'ben-je-al-aan-t-baren-gezeur' tegen het eind van de 1e zwangerschap hebben we bij de 2e voor de meeste mensen het vooral heel vaag gehouden over het hoe, wat, waar en wanneer. Je hoort t wel als het kind er is, was het antwoord op zo'n beetje elke vraag die ik kreeg. Was erg gestresst vanwege omstandigheden (niet zwangerschapsgerelateerd) dat elke belangstelling voor mijn komende bevalling als 'gezeur' voelde en dat alleen al zorgde voor nog meer stress.

8. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.946
    5.255
    113
    Home
    pfff moet er echt niet aan denken dat gewacht op de gang of erger nog bij de bevalling zelf zijn.
    nee hier kunnen ze een telefoontje verwachten als de kleine geboren is en eerder niet.

9. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.139
    113
    Happyland
    Ik weet het nog niet.
    Ik denk dat ik pas naaste familie wil zien als ik weer thuis ben.
    Maar moet ik nog wat langer in het zh blijven wil ik denk ik toch mijn ouders zien..
    Het ligt er aan hoe ik me voel.
    Gelukkig bestaat er zoiets als een telefoon.;)
    Maar ik hoef geen wachtende familie in het zh, dat 1e uur na de geboorte is ons moment, ze zien die kleine nog vaak genoeg.( mijn ouders wonen 5 minuten lopen bij ons vandaan)

10. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    hier mogen ze van mij niet in het ziekenhuis wachten,geeft me veel te veel onrust.. Ze worden gebeld op hetmoment dat de kleine er is en danhoelaat ze kunnen komen, dan heb ik tenminste alle tijd voor ze en voel ik me niet opgelaten

Deel Deze Pagina