@natalja; spannend hoor! Vandaag is mijn NOD, normaal ben ik in de ochtend al meteen ongesteld. Maar nu dus niet.. Dus wie weet.. Kan alleen pas vanavond laat testen. Heb vanavond avonddienst en wil graag samen met mijn vriend testen. Hoor deden jullie dat?
@leona met testen wil ik zo lang mogelijk wachten alle vrouwen in mijn familie konden pas een week na hun nod posi testen.. Nog evenq wachten dus. @san987 ik wil ook testen als mijn man er bij is.. Ik test het liefst met ochtend urine omdat dat nog niet zo geconcentreerd is dus het hcg hormoon beter te vinden. Mijn man werkt op kantoor en kan gewoon weg wanneer hij wil en beginnen wanneer hij wil, dus als we gaan testen begint hij iets later.. Is er niet een dag in de week dat jou vriend later moet begInnen? Anders toch alleen of wachten tot het weekend xx
Ik weet hoe je je voelt. Ik zit inmiddels op dag 10!!! en nog steeds niet ongesteld. Vorig jaar feb gestopt met de pil en pas sinds dit jaar aug begonnen met proberen. Nog nooit eerder overtijd geweest. Dus 10 dagen overtijd is wel erg extreem. Ik ga morgen middag naar de dokter, dan weet ik hopelijk meer. Heb ook alleen maar negatieve testjes gehad. Maar iets klopt dus nie. Wil nu ook gewoon maar ongesteld worden, zodat ik verder kan gaan met een volgende ronde.
Dat klopt. In bijna alle gevallen vindt er een bevruchting plaats. Je lichaam reageerd hierop met allerlei symptomen ter voorbereiding. Hcg is op dat moment veeeeel te laag om te kunnen testen. Als het mis gaat dan wordt het afgevoerd. Je denkt dat je "gewoon" ongesteld wordt maar eigenlijk is het in zo'n geval een zeer vroegtijdige miskraam. Wij hebben het alleen niet door omdat we "gewoon" ongesteld zijn. Maar vaak gaat het dan gepaard met net iets meer bloed en /of krampen. Iig anders dan anders.
bruinverlies is nu opgehouden, ik maak mezelf echt gek.. aan ene kant denk ik: "het is over, volgende maand beter.. op naar ronde 4" maar aan de andere kant denk dat dagje bruinverlies, wat echt helemaal niks was 1 druppeltje in onderbroek en bij het afvegen na plassen het was helemaal helemaal niks!! dat kan je dan toch geen menstruatie noemen. Aan de ene kant wil ik geen test doen, toch ergens bang dat het niks is. maar aan de andere kant wil ik weten waar ik aan toe ben.. ik weet dat mijn moeder en mijn oma bij alle zwangerschappen bij 1e ronde zwanger waren, (mijn moeder 3 keer mijn oma 4 keer) mijn zus was ook door 1 maand laks om te gaan met haar pil zwanger... dus van de vrouwelijke tak hebben we een goeie vruchtbaarheid o.i.d. weet ik natuurlijk dat dit over mij niks kan zeggen, en dat het ook met mijn man te maken heeft. Wij zitten nu in ronde drie, drie maanden actief geklust nooit symptomen gehad en altijd gewone menstruatie op de geplande dag, en nu sinds vorige week misselijk pijnlijke borsten veranderde smaak plotselinge huilbuien en kriebels in mijn buik. elke keer gaan al die dingen door mijn hoofd.. Mijn man zegt steeds, je moet proberen het te negeren maar dat is toch verschrikkelijk moeilijk als je borsten voor je gevoel uit elkaar knappen, en je op je nod een beetje bruinverlies hebt en daarna niet meer??
Mannen hebben geen last van rammelende eierstokken Maar als je overtijd bent zou ik toch gewoon testen denk ik. Ik ben ook altijd bang dat het negatief blijft maar je kunt denk ik maar beter weten waar je aan toe bent en vol frisse moed aan de volgende ronde beginnen. Anders blijf je in een waan hangen en komt de teleurstelling nog later als je niet zwanger blijkt.
Ik zou er toch een testje tegenaan gooien meid! Ik ben overigens van het wachtbankje af, op naar de volgende ronde!
Ja, nooit zo'n klachten gehad maar sinds we proberen zwanger te worden heb ik deze klachten maandelijks!! The mind is a powerfull thing!! Maar vergeet vooral niet hoop te houden, wie weet is het dit keer wel zover.... Succes!!
gister denk ik weer een wit testje in handen gehad het leek als je heel goed keek, langs het randje onder en boven wel een heel klein beetje blauw uit te slaan, maar ga daar maar niet teveel van uit. Gisteravond bij mijn moeder langs geweest, en zo kwamen we per ongeluk uit op onderwerp zwangerschap terecht kwamen, zo bleek dus dat mijn moeder bij 2 van de 3 zwangerschappen in de week van de verwachte menstruatie ook een aantal dagen bruinverlies had, maar dat ze de week daarna heel veel symptomen bleef houden en toen na 2 weken pas posi teste, mijn zus die in febr 2012 zwanger bleek kon ook pas anderhalve week na de "rode" week positief testen, ook zij had in de week van haar verwachte menstruatie bruinverlies en dat een hele week.. dus ik ga denk ik toch nog eventjes (niet teveel van uitgaande natuurlijk) maar als mijn symptomen aanhouden toch nog een testje uitvoeren.. Ik weet dat ik mezelf ook gigantisch voor de gek kan houden, maar ik ben er gewoon heilig van overtuigd dat het wel eens zo zou kunnen zijn en die stomme thuistestjes gewoon ons HCG nog niet kunnen testen edit: we gaan wel gewoon weer lekker door met klussen of het nou nog wel of geen nut meer heeft.
@Natalja; Spannend hoor, maar wellicht dat het bij jou hetzelfde 'werkt' als bij je moeder en zus. Ik weet niet of ze bij de huisarts dezelfde test gebruiken, of die wel gevoeliger op je hcg reageren?? Zelf had ik gister mijn NOD, niet ongesteld geworden. 's Avonds getest, maar helaas negatief. Nu hoop ik dat mijn ongesteldheid vlug kom, zodat ik weet dat mijn cyclus klopt en we verder kunnen gaan naar ronde 3..
de ha die kan bloed testen, die is 100% betrouwbaar, maar wegens medisch verleden met artsen ben ik niet iemand die zo 1,2,3 naar de HA rent, omdat ik altijd van de hak op de tak werd gestuurd. in de afgelopen 10 jaar zijn er ongeveer 5 buisjes bloed per jaar afgenomen, dus ook niet zo'n fan van bloedtesten.. Ik vraag me inderdaad wel af in hoeverre het kan dat het genetisch is met vruchtbaarheid en HCG percentages.. Maar ik weet ook dat mijn moeder ons nooit borstvoeding heeft kunnen geven omdat er niet voldoende voedingsstoffen in de melk zaten en dat heeft mijn zus nu dus ook, dus misschien toch wel? Jammer dat je neg hebt.. als je over een week nog niet ongesteld bent toch nog een testje uitvoeren, net wat ik zei bij iedereen kan de stijging van het HCG kan bij iedereen anders zijn. en inderdaad laat anders die ongesteldheid gewoon komen succes!!