Reacties van anderen

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Kaaskoekje, 8 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaaskoekje

Kaaskoekje Actief lid

26 apr 2019
    169
    176
    43
    Vrouw
    Hoi allemaal!

Het is nog niet zover, maar wij gaan deze maand voor een derde kindje.
    We zijn ruim 10 jaar samen, hebben twee kinderen van 9 en 5 jaar, en hebben besloten om voor een laatste zwangerschap te gaan.

Ik weet dat ik maling moet hebben aan wat andere zeggen of vinden, maar was benieuwd hoe dat bij jullie is gegaan.

Zijn jullie ook nog voor een kindje gegaan met zoveel leeftijdsverschil? Hebben jullie (nare) reacties gehad? "waar begin je nu nog aan"... "was het een ongelukje".... "je gaat zeker voor een meisje/jongen?"....

Ben heel benieuwd.

2. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

14 dec 2017
    17.007
    9.931
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Ik ben in verwachting van mn 2e, mijn 1e is 8 jaar oud..
    Heb wel een nieuwe partner, hier was t meer zo lang omdat t niet lukte, mensen zijn wel erg.blij voor ons :)

Dus niet een gelijkwaardige situatie, maar wel met froot leeftijdsverschil :)

3. Kiki84

Kiki84 Bekend lid

22 jan 2009
    588
    183
    43
    Vrouw
    Kantoor
    Zuid-Holland
    Wij zijn bezig voor een 2de kindje, onze zoon is nu 9. Door omstandigheden is het er nooit eerder van gekomen. Vooral beide ouders zouden in de wolken zijn als er bij ons nog een 2de zou komen. Ze hadden het zo lang gehoopt voor ons, maar zich er uiteindelijk bij neergelegd. Het zou nu ook echt een verassing zijn. Helaas tot op heden nog geen 2de. Zoontje zou bij een eventuele 2de 10 jaar zijn. In het begin maakte ik me nog zorgen om het leefdtijdverschil, maar nu niet meer. Het is wat het is! En druk maken om de mening van een ander doe ik niet meer..

4. Maritiem

Maritiem Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.394
    1.285
    113
    Hier vaak rare reacties gehad op leeftijdsverschil... maar dan omdat ze zo dicht op elkaar zitten... met andere woorden mensen hebben altijd wat te “zeuren”. Proberen je er niks van aan te trekken! Hopelijk zijn jullie snel in verwachting van de derde...

5. BertxBirgit

BertxBirgit Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.925
    514
    113
    Vrouw
    Zaakvoerder 'Het geitenwollen sokje'
    Mol (België)
    Wij hebben de kids vrij snel op elkaar dus geen reacties op maar heb wel heel vaak de opmerking gekregen of het een ongelukje was toen ik van de eerste zwanger was, was toen 23 jaar, niet heel jong maar wel vele jonger dan alle andere in onze vriendengroep en familie, die beginnen nu maar pas de eerste zwanger te worden. Was echt niet leuk maar je moet jezelf erover heen zetten, nix van aantrekken ;)
    Veel succes trouwens en snel raak!

6. kly073

kly073 Fanatiek lid

11 jan 2012
    1.139
    682
    113
    Vrouw
    Afdelingsmedewerker jumbo
    Winssen
    Ik ben momenteel zwanger van de 2e. Mijn zoontje is 7. Hier heeft het zolang geduurd door een andere partner maar nu zijn er mensen die dan zeggen ... jij wilde er toch maar 1? Nou blijkbaar niet doos anders begin ik nu niet aan de 2e haha! Ik probeer het echt langs me heen te laten gaan maar is niet makkelijk soms hoor. Succes en hoop dat het snel raak mag zijn!

7. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.293
    113
    Nederland
    Nu zwanger van de 2e, dus er zit ruim 7,5 jaar tussen. Ik was er gewoon niet eerder aan toe. Heb namelijk altijd geroepen dat er géén 2e zou komen en sinds vorig jaar is dat gevoel pas veranderd. Wij horen geen reacties over het leeftijdsverschil, maar wel eens de opmerking: huh? Je wilde toch geen 2e. En dat kan ik best plaatsen, aangezien ik dit ruim 7 jaar heb gezegd.

8. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Hier is de oudste straks bijna 8 als de baby komt (baby komt rond 14 oktober met geplande keizersnede en oudste is 20 oktober jarig) en de (nu nog) jongste is afgelopen dinsdag 4 geworden.

Ik heb idd de vraag gehad of ik een meisje wilde. Standaard met nee geantwoord. En ik ben dolblij met een derde ventje.

En ik kreeg idd vaak de vraag of het gepland is. Ik snap dat niet. Man is 39 en ik ben 33. Zo vreemd is het toch niet dat we ons nog voortplanten :rolleyes:

Maar ik heb er idd echt poep aan gehad. En nog steeds. Heb het ook mijn pret niet laten drukken en mensen heel enthousiast duidelijk gemaakt dat het héél gepland en gewenst is en dat ik eigenlijk hoopte dat het NIET een meisje zou zijn :D En als mensen nu vragen wat ik krijg en ik vertel dat het weer een jongetje is dan krijg ik van die reacties vol medelijden :confused: waarom?! Ik ben niet teleurgesteld!

Dus ...lekker doen wat jullie willen en denken dat bij jullie past. Hoop dat er snel een derde spruitje onderweg zal zijn voor jullie. Superleuk! :thumup:

9. Emotions

Emotions Fanatiek lid

5 jan 2019
    1.982
    2.237
    113
    Vrouw
    Ik was 13 toen ik nog een broertje kreeg. Mensen reageren vaak ' zo, een nakomertje' of ' dat is een groot verschil' maar uiteindelijk nooit negatieve reacties gehad voor zover ik kon herinneren. Is natuurlijk ook niet mijn kind maar toch.

10. Roetje08

Roetje08 Niet meer actief

Mensen zullen altijd commentaar hebben, te veel of te weinig leeftijdsverschil, te weinig of te veel kinderen, weeral meisje/jongen,..
    Als het goed voelt voor jullie, dan moet je dat gewoon achter je laten en de mensen laten denken wat ze denken. Het is jullie geluk :)

11. 1548

1548 Niet meer actief

Hier ook 3 kindjes met groter leeftijdsverschil (ze zijn nu bijna 9, 7 en 1,5 jaar).

Pas toen de middelste in groep 2 zat, begonnen we te twijfelen of we wel/ niet voor een 3e zouden gaan..

Ik heb wel vaker de opmerking gekregen “waar begin je toch weer aan?”, maar dat snap ik ook wel. Je bent uit de luier/ kleine kinderenfase, 2 schoolgaande kinderen en op mijn vrije dagen had ik het huis voor mezelf. Vond ik ook heerlijk! Maar nu vind ik het ook weer heel gezellig met de jongste thuis. En de tijd gaat zo snel, voordat ik het weet gaat de jongste ook weer naar school.

1 x de opmerking gehad of het een ongelukje was, was ook nog eens van een collega waar ik niks mee heb.. Echt, sommige mensen...

Succes met zwanger worden, 3 kinderen met een groter leeftijdsverschil is echt leuk (én soms ook wel handig om een mini mama en papa te hebben :oops:)!

12. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Bij ons is het leeftijdsverschil groter. Mensen vragen wel en dan geef ik gewoon antwoord. Ik snap wel dat ze nieuwsgierig zijn en heb liever dat ze vragen dan speculeren. Nog geen nare reacties gehad maar die zullen vast soms gaan komen en daar sta ik boven. Iedereen die ons kent heeft leuk gereageerd :)

13. MissMolly

MissMolly Lid

15 jun 2018
    92
    61
    18
    Vrouw
    Ik een dochter van 8 en een dochter van 6 en ben momenteel zwanger. Eigenlijk heb ik alleen maar positieve reacties gehad. Wel wat verbazing her en der omdat men het bij ons gewoon niet meer verwachtte.

14. Blondiiieee

Blondiiieee Niet meer actief

Ik ben momenteel pril zwanger van de tweede. Onze dochter is nu 9,5 maanden oud.

Met kort of lang leeftijdsverschil: Er zullen vast wel mensen er wat van vinden, maar daar moet je echt boven gaan staan. Het is bovendien toch een rijkdom dat een zwangerschap je nogmaals gegund zou zijn? :) Lekker van genieten en veel succes! Hopelijk is het jullie snel gegund

Deel Deze Pagina