Wachtlijst in Alphen aan den Rijn

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Teuntje, 19 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Teuntje

Teuntje Lid

4 feb 2009
    35
    0
    0
    Hoi iedereen,

Ik zoek per november een kinderopvang plek in Alphen aan den Rijn, Ik heb me dan ook bij 4 verschillende organisaties ingeschreven. Nou kreeg ik gister te horen dat er geen plek is in november. Nu maak ik me echt enorm druk hierover.

Wat hebben jullie gedaan? En bij gastouderopvang zitten daar ook lange wachtlijsten?

Graag jullie idee en tips wat ik nu het beste kan doen?

2. Merijn

Merijn Niet meer actief

Dat zeiden ze hier ook maar ik heb toch nog een plek gekregen. Zijn er nog meer organisaties waar je je bij kunt inschrijven? Ik had me alleen bij de meest populaire ingeschreven terwijl er nog hordes aan kdv's bleken te zijn die wel plek hadden.
    Verder was mijn noodoplossing inderdaad ook een gastouder. Welliswaar wat makkelijker te vinden maar ook hier zeiden ze dat zelfs daar een wachtlijst op zat. En een gastouder via flexmoeders.nl zag ik absoluut niet zitten. Ik vond de aanbiedingen nogal shockerend slecht namelijk (qua motivatietekst zeg maar).

3. Nijntje1978

Nijntje1978 Actief lid

19 mei 2008
    205
    0
    0
    Brabant
    Ik woon weliswaar in Eindhoven, maar hier was het hetzelfde verhaal. Wij zijn wel naar een gastouder gegaan, dat bevalt heel erg goed. Inmiddels hebben we plek in onze wijk bij het kdv en met pijn in ons hart gaan we de gastouder verlaten.
    Wat ik hier begrijp zijn er bij gastouders plekken genoeg, maar het is zo belangrijk dat je een goede gastouder vindt. Flexmoeders vind ik ook helemaal niets, ik heb het via een bureau geregeld die goede intakes houden, controleren etc. Maar de klik is het belangrijkst. Als ik jou was zou ik mee heel goed orienteren op alle mogelijkheden (misschien kdv iets verder weg? of vlakbij je werk?).

Succes!

4. LindaenSven

LindaenSven Niet meer actief

Ik zou me inderdaad inschrijven bij meerdere KDV's (heb ik ook gedaan). Woon ook in Alphen aan den Rijn en volgens mij heb je er meerdere hier. Ik heb wel gehoord dat de wachtlijsten voor gastouderopvang veel minder lang zijn. Is ook een optie waar wij nog aan zitten te denken (vooral ook omdat de KDV's niet de flexibiliteit kunnen bieden die wij nodig hebben).
    Succes ermee en laat weten hoe je vordert (ben ik natuurlijk ook wel benieuwd naar, ik heb me ingeschreven voor begin volgend jaar ook in Alphen aan den Rijn).

Deel Deze Pagina