wachtlijst sociale huurwoning, iemand die dit snapt?

Discussie in 'De lounge' gestart door Damay77, 27 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sjalou

Sjalou Niet meer actief

Ik ben het helemaal met je eens, en ik weet heel goed hoe frustrerend het is omdat je elke keer weer op plaats zoveel eindigd.

2. Sjalou

Sjalou Niet meer actief

Hier doen ze niet aan gesprekken maar aan meettijd en/of woningruil.
    En ze vragen al een belachelijk hoog bedrag qua huur hier voor het geen wij krijgen, grotere huizen zijn vaak goedkoper.

3. Dustin

Dustin Actief lid

4 jun 2016
    371
    42
    28
    NULL
    NULL
    het is echt allemaal rot geregeld. wij wonen nu in een minder goede wijk waar veel criminaliteit is en we onze kinderen echt niet buiten kunnen laten spelen. maar verhuizen kunnen we ook niet. we verdienen net boven de inkomensgrens. kopen is niet mogelijk en de vrij sector is hier veel te duur.

4. Elmo

Elmo Niet meer actief

Regio Haaglanden afgelopen weken vier keer bezichtiging moeten afwijeen woon duur 5 jaar. Vijf in schrijf jaren en al twee jaar dat ik toch regelmatig wat aangeboden krijg,

Nu eerst eens sparen om te kunnen verhuizen ,
    Maar hier dus regio Haaglanden en geen last van de lijst vrij hoog elke keer 1 ben ik nog niet geweest wel 20 ste.

Geen niet op.

5. Twingia

Twingia Fanatiek lid

7 dec 2013
    1.151
    1
    38
    thuis dingen doen, met de kinderen knuffelen.
    Friesland
    Hier bij de woningstichting kun je actief ingeschreven en niet actief.
    Bij actief zoek je dus een woonruimte en reageer je op woningen= je bouwt wachttijd op..
    En niet actief, je bouwt alleen wachttijd op. Denk an 18 jarigen etc die zich vast inschrijven, of 55+ voor als ze een uit eindelijk een kleinere woning willen.

Als de niet-actieve zich actief laten zetten, dan word de wachttijd ook een stuk langer voor iedereen als zee een lange wachttijd hebben.

6. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

Ik denk dat bij die laatste 2 (44 van de 55, en 66 van de 68) ze een regel hebben toegevoegd dat bepaalde mensen/categorieen voorrang hebben (volgens mij is dat het passend toewijzen). Dus eerst kijken naar de categorie, dan pas hoe lang je ingeschreven staat. Dat is bij mijn sociale woningbouw nu zo, die informatie staat ook bij elke advertentie bijgeschreven.

Bijvoorbeeld een heel klein 1 kamer appartementje, kunnen personen met 1 persoon, en een laag inkomen voorrang krijgen.
    Bij een heel groot duur eensgezinshuis kunnen ze bijvoorbeeld stellen dat de categorien dat iedereen van 4 of meer personen, met een relatief hoog inkomen als eerste passend toegewezen worden. Wil je dan in je eentje dat grote eensgezinshuis hebben, dan kan het dus dat je bijna onderaan staat ondanks 20 inschrijfjaren (bijv 66 van de 68, omdat je qua aantal mensen en inkomen niet bij het profiel van de woning past).

Wel vreemd als dit zo is en de woningstichting legt het niet uit! Hier staat dat namelijk heel duidelijk bij de advertentie beschreven, en zie je meteen wat je hoogst haalbare positie is met de mensen die al gereageerd hebben. Je moet dus in je profiel wel exact je inkomen goed invullen als schatting, anders kom je voor andere huizen in aanmerking! Als ik met dat inkomen verschuif, dan vershuiven de hoogst haalbare posities ook (nog voordat ik gereageerd heb).

Deel Deze Pagina