Hoi meiden Wij starten in januari met iui en zit een beetje te bladeren in mijn agenda.... Normaal heb ik een cyclus van 28 dagen, al jaren, maar is de inseminatie ook meestal rond dag 14? Ik ga fsh spuiten en vroeg me af hoe dat voor andere meiden was. Kom je meestal voor dag 14 uit? En zo ja ongeveer welke? Dank je
Dat is totaal niet te voorspellen. Je lichaam kan heel anders reageren als je hormoonmedicatie gebruikt: je eisprong kan eerder komen, maar ook veel later. Het kan ook per cyclus weer verschillen. En het is bij elke vrouw weer anders, dus je hebt niks aan ervaringen van anderen. Je kunt van tevoren geen dagen aankruisen in je agenda, helaas. Zelfs als je midden in de behandeling zit, is vaak nog niet voorspellen op welke dag de inseminatie zal zijn. Hoe dichterbij het kwam, hoe meer zicht je erop kreeg. Maar uiteindelijk wisten we het pas twee dagen van tevoren. Succes!
Bij mij is die tijdens IUI meestal wat later, dag 16-17. Maar het hangt af van het protocol van je ziekenhuis, want het kan zijn dat ze je bij een eitje van 18mm Pregnyl laten zetten en dan springt ie ongeveer 36 uur later. Dus het zal helemaal liggen aan de groei van je eitjes. Succes in ieder geval!
Met iui weet ik het niet meer (te lang geleden) maar normaal is mijn ei op dag 16-17 in een cyclus van 28 dagen. Tijdens ivf was ook mijn punctie/eisprong rond dag 16. Bij mij verschilde dat dus nooit zoveel. Maar wat iemand hierboven ook al schreef, zoals het bij een ander gaat, hoeft het bij jou zeker niet te gaan. Het is en blijft afwachten.
Dank dames, ergens weet je natuurlijk al lang dat er geen zekerheden zijn. Naar vroeg me af of er een verschil was qua timing tussen Dames met een eisprong en BV dames met pcos. BV met een goede eisprong komen die nu ineens eerder uit en blijft het bij dames met pcos BV later in de cyclus. Maar net als met alles in dit circuit blijft dit dus ook wachten.
Ik heb PCOS en heb al IUI gehad op dag 26 en dag 41. Als alles goed gaat, zal ik deze cyclus IUI hebben rond dag 19
Vandaag krijg ik mijn eerste inseminatie en dit al op dag 11. Zonder hormonen is mijn eisprong zo rond dag 14/15. Heb geen PCOS. Weet natuurlijk niet of dit altijd zo zou zijn. Hopelijk kom ik daar ook niet achter en is het de eerste keer raak 😊
Viel heel erg mee. Niets gevoeld eigenlijk. Moest een kwartiertje blijven liggen. Mocht het tot een volgende keer komen dan neem ik wat te lezen mee . Had vrijdag 3 follikels: 1x 16 mm, 1× 12mm en 1× 13 mm. Alleen die van 16 gaat volgens de arts meedoen. En nu duimen! Welke hormonen ga jij gebruiken?
Top dat het mee viel en nu maar wachten... Gelukkig genoeg afleiding voor je zo rond deze tijd! Ik ga half januari starten want kwam nu met inseminatie uit rond sluit vh lab dus moest een ronde wachten. Ik ga dan fostimon gebruiken.... Spannend
Ik heb pcos en heb pregnyl mogen zetten tussen dag 13 en dag 21. Dus eisprong tussen dag 15 en 23. Er is geen touw aan vast te knopen! Wel erg balen want zo kun je nooit iets plannen! Gelukkig krijg je op de dag van de pregnyl injectie de zekerheid
Ja gelukkig wel want die twee weken duren lang!! Ik heb ook Fostimon gebruikt. Ook dat viel me heel erg mee. De eerste keer spuiten vond ik wel eng. Zo onnatuurlijk om jezelf te moeten prikken. Mijn vriend heeft het de eerste keer bij me gedaan en toen ik geen pijn voelde dacht ik " dit kan ik ook" haha. En ook geen bijwerkingen gehad. Heb wel het idee dat ik wat moe ben van de Pregnyl, maar heb het ook druk gehad dus weet dat niet zeker. Loop je ook bij het AMC? Ik kan volgende keer niet ingepland worden om dezelfde reden. Dus hoop daarom nog meer dat het deze keer raak is!
Hoi Hoi, Mijn ervaring is met hormonen dat mijn ei net wat sneller groeit dan zonder.. Wanneer ik op mijn cyclus app kijk is mijn vruchtbaarste dag altijd 1 of 2 dagen later. Maar goed komt natuurlijk ook door de pregnyl, daarmee wordt de eisprong bepaald ipv je eigen lichaam. Ze willen in het ziekenhuis ook niet te laat zijn..dus heb het idee dat ze daarom ook wat eerder doen. De inseminatie zelf valt reuze mee. Sperma inleveren, uurtje wachten en dan kun je het ophalen en dan op de afdeling fertiliteit brengen ze het in. Na kwartiertje mag mag je weer naar huis. 4e poging bij ons is mislukt..was vrijdag ongesteld. IUI zou dan 30e/31e zijn.. Maar bij ons is het lab tussen kerst en oud en nieuw ook gesloten dus gaat t niet door. Ben benieuwd hoe jullie het zullen ervaren Truus81
Ik denk dat het verschillend is. het blijft toch een soort van gok qua timing. Wij hebben de 1e 3x op de 13e dag gehad. De laatste keer op dag 15 en mn folikkels waren een stuk groter en toen is t gelukt. wel denk ik als je cyclus regelmatig is, het redelijk de zelfde dagen zijn. Succes ermee en vertrouw je artsen. Zij weten wat ze doen 😉