Wanneer komt de kinderbijslag? Ik lees net ergens aan het eind van het kwartaal Citaat; Je hebt recht op kinderbijslag vanaf de eerstvolgende peildatum. Deze zijn vier keer per jaar aan het begin van het kwartaal: 1 januari, 1 april, 1 juli en 1 oktober. De kinderbijslag wordt aan het einde van het kwartaal uitbetaald op je (post)bankrekening. Heb je dus recht op kinderbijslag vanaf 1 oktober, dan kun je de eerste bijschrijving eind december verwachten. Ik heb nog niets ontvangan eind december, wanneer krijgen jullie het? Ik heb er overigens wel recht op.
Ik heb het altijd de 1ste van de maand behalve deze maand dan en als het op zaterdag valt ook pas op de maandag zeg maar.
Toen ik nog voor de afdeling Kinderbijslag werkte was de betaaldag altijd op de eerste van het nieuwe kwartaal. Dus in principe op 1 januari, maar omdat dat een feestdag is zou je het morgen mogen verwachten.
Op de site staat rond 5 januari dus dat zal maandag of dinsdag moeten zijn. Iedereen heeft er (volgend jaar niet iedereen meer) recht op tot 18 jaar
hoe zit dat met 2 of 3 kinderen? / Hoeveel kinderbijslag krijg je dan? Ik geloof per kind 198 eurie toch? Maar kan nergens vinden hoeveel het is als je 2 kinderen hebt! alvast bedankt voor het antwoord!
hoihoi, dit kwam ik tegen: Betaaldagen De kinderbijslag ontvangt u steeds na afloop van het kwartaal: betaaldatum eerste kwartaal: rond 5 april. betaaldatum tweede kwartaal: rond 5 juli. betaaldatum derde kwartaal: rond 5 oktober. betaaldatum vierde kwartaal: rond 5 januari. http://www.svb.nl/internet/nl/regelingen/kinderbijslag/bedragen_en_betaaldagen/index.jsp