Hey meiden, Ik heb dringend een vraag: Ik ben gestart met mijn 2e poging iui. Vorige cyclus moest ik gonal f 75IE injecteren. Ik moest toen (zo zei het ziekenhuis) de injectieknop 2 keer uittrekken en dan dus 2 keer klikken met injecteren. Deze cyclus heb ik een ophoging gehad omdat ik vorige keer maar 1 follikel had. Ik moet nu 112,5 IE injecteren. Nu heb ik m keurig op 112,5 gezet, maar wat ik me afvraag is, moet ik de injectieknop helemaal uittrekken en dan 3 keer klikken of moet ik gewoon 2 keer klikken?? Ik heb de apotheek gebeld en die wist het niet (?) en toen ik het ziekenhuis belde zei ze 2 keer uittrekken, maar mijn gevoel zegt dat het 3 keer is?! Snappne jullie het nog?!! Wie weet dit??
Hoi Germini, Ik heb ook ganal-F gespoten met een pen en ik moest hem op het aantal IE zetten (bij mij was dat 150IE) en dan de knop naar achteren trekken (tot hij niet verder kon) en dan doorspuiten tot ik niet verder kon, dit waren volgens mij 3 klikken... Je jan anders ook het ziekenhuis ff bellen, dan weet je het zeker!
dankjewel voor je snelle reactie!! Ik had het ziekenhuis gebeld en die zei gewoon 2 klikken net als bij de 75, maar in de bijsluiten staat doortrekken tot je niet verder kan.......pfff snap er niets van!!
Ik weet niet beter dan dat als je het streepje netjes bij het aantal IE zet, je de pen helemaal naar achteren moet trekken en dan helemaal moet leegspuiten....
Dat dacht ik ook en zo lees ik het ook in de bijsluiter. Dus ik houd me maar gwoon aan de bijsluiter en klik dan 3 keer. Ik las ook dat de pen bij een eerste keer gebruik eerst ontlucht moet worden. Mijn man vroeg het nog de eerste keer bij de prikinstructie en toen zij die vrouw dat dat niet hoefde. Wel dus lees ik nu!!:x Volgens mij weten ze zelf in het ziekenhuis niet zo goed hoe en wat krijg ik het idee! Nu heb ik gister ws te weinig geinjecteerd, heb namelijk maar 2 keer geklikt. Nou ja, was de eerste dag prikken dus dat zl nog wel niet zo heel veel uitmaken hoop ik. In ieder geval bedankt voor jullie reactie!! Enne.........elmo.......gefeliciteerd!! En lieselot.........spannend!!!
Graag gedaan hoor! Maar wel vreemd dat ze je in het zh niet beter voorlichten... Jij heel veel succes!
ik zou ook even als je weer contact hebt met het ZH vertellen dat er in de bijsluiter iets heel anders staat. in mijn ZH moet ik ook altijd alles 6x navragen, ik zat ook bijna vandaag zonder medicijnen (ze hadden veel te weinig voorgeschreven) veel succes iig! gr mounia
@Germini, Mijn arts zei ook idd dat in de bijsluiter anders vermeld is mbt ontluchten, maar dat is niet nodig zei ze erbij. Dus net zoals bij jou.
Thnx meiden!! Ik heb gisteravond de injectieknop helemaal uitgetrokken en het is me nu helemaal duidelijk!! de pen geeft het zelf duidelijk aan Ik zal inderdaad het zh op de hoogte brengen dat ze wel goed moeten voorlichten! Als ik hun had opgevolgd had ik dus mooi te weinig geinjecteerd! Nog 1 klein vraagje........hoeveel keer kan je ongeveer injecteren met een pen als je 112,5IE moet spuiten??
Dat hangt er van hoeveel IE er in de pen zit, als er 450 IE in zit, kun je dus net niet 4 keer spuiten maar, je gaf aan dat je de 1e keer iets te weinig had gespoten, dan lukt 4 keer dus wel... Liefs Alice
Ik heb de gonal f 900. Dan kom ik ws net te kort dus kan ik beter alvast een nieuw recept vragen?? Want bij de apotheek moeten ze het bestellen. En ik hoef zondag pas weer voor follikelmeting (cd9) en dan ben ik te laat.