Dag Dames, Ik heb een praktisch vraagje. Wij hebben morgen onze eerste IUI. Mijn man zou er graag bijzijn en ergens is dit ook wel nodig (zaad inleveren). Voor de follikelmetingen ben ik altijd alleen geweest tenzij dat ze in het weekend vielen, dan ging mijn man mee omdat hij niet moest werken. Nu doet zijn baas heel moeilijk over het feit dat hij morgen niet kan komen werken, ook al zegt mijn man dat hij een ziektebriefje krijgt. Zijn baas zegt dat dit een medische consultatie is die OP VOORHAND is gekend en dus geen recht heeft op ziekteverlet... (naast het onbegrip van; kun je dit niet op een zaterdag zetten???? hallooooooo, dat zijn echt mensen die er nix van begrijpen) Hij MOET hiervoor congé nemen ook al weten we dat hij de eerste dag zowiezo verliest (hij is arbeider --> carenzdag = onbetaalde ziektedag) en dat er de laatste tijd enorm weinig werk is en hij vaak moet doppen. De baas doet gewoon echt moeilijk om moeilijk te doen. Hebben jullie daar ervaring mee? In principe kunnen ze dit toch niet weigeren? Of kunnen ze vragen om in te halen ofzo? Ik probeer een overeenkomst te zoeken met zijn baas want mijn man wil er geen congé voor nemen. Hij heeft weinig dagen vrij te kiezen. En als we zo een aantal maanden congé moeten nemen zal dit gauw op zijn. Weet iemand raad?
Hey,ik ben van BE,heb geen ervaring met IUI want wij zijn bezig met IVF. Maar ik weet wel dat mijn man familiaal verlof krijgt daarvoor,voor de dag van de punctie. Weliswaar ook onbetaald maar hij moet er zijn eigen verlof niet voor opofferen. Ook al weet je het op voorhand,maakt helemaal niet uit. 5 maart had ik een laparoscopie,op voorhand gekend, en hij heeft voor die dag EN de dag erna een briefje gehad voor werkverlet wegens familiale omstandigheden. Weet wel niet hoe dat zit in NL maar volgens mij moet zoiets ook wel mogelijk zijn hoor en kan de baas daar niks op tegen hebben. Ik hoop voor je dat het lukt zonder problemen En veel succes met je IUI
Dag Tachake Wij zijn ook van België en worden behandeld in Jan Palfijn in Gent Ja, ik had dat ook al gezegd tegen mijn man dat hij om familiaal verlof moest vragen maar volgens de baas is dat ook voor onvoorziene omstandigheden en geen geplande zaken? (vb. als je kind ziekt valt 's morgens of als je een man/vrouw ongeval heeft en je moet naar het ziekenhuis...) Wij hebben hier geen ervaring mee dus we weten het niet zo goed. Ik vraag het morgen nog eens Bedankt om ons succes te wensen
In België is er blijkbaar een wetsvoorstel ivm verlof voor mensen met vruchtbaarheidsbehandelingen maar dit moet nog worden goedgekeurd door de kamer.... http://www.dekamer.be/FLWB/pdf/53/1269/53K1269001.pdf
Angieken, morgen al? Ik wist het niet meid, is ook alweer tijdje geleden dat ik je heb gehoord. Zo kut dat ze op zijn werk zo moeilijk doen! Kan hij niet gewoon meegaan naar ziekenhuis en dan nadien gaan werken ofzo? Als je een blaadje krijgt van de dokter in het ziekenhuis he, kunnen ze niets doen op zijn werk, zijn aanwezigheid is vereist!!! Als ze moeilijk doen: vakbond! Je hebt echt wel een poot om op te staan...Hier op mijn werk doen ze ook zo gvd moeilijk!! Nergens geen begrip! Succes alvast voor morgen zoetje..xxxx
Maui78; thx meid Het is idd al een tijdje geleden dat we nog eens babbelden. Ja, inderdaad ontzettend k*t dat werkgevers zo moeilijk doen! Nog maar eens het bewijs dat als je niet zelf in de MMM zit je misschien wel begrip kunt hebben maar het echt verstaan weet ik niet of ze dat kunnen! Ja, dat wetsvoorstel, het is al een jaar geleden dat het naar De Kamer is gestuurd... Maarja, dat is België zeker???? Als we net zo lang moeten wachten op het goedgekeurde wetvoorstel hieromtrent als we moeten wachten op een proces, dan zijn we nog een tijdje zoet... :x Maar wij zitten er wel mee! Het voelt aan alsof je dubbel gestraft wordt!
Zoals Maui zegt hebt je idd wel een poot om op te staan hoor want je hebt echt wel dat recht op familiaal verlof. En met dat briefje van de gynae in te dienen is daarmee de kous af. Je man is op dat moment echt wel wettig afwezig geweest. Je niet laten kennen meid Wij zijn in behandeling in Sint-Lucas Gent M'n duimen draaien keihard mee voor morgen Succes
ik ben ook van BE en ik zou het volgende doen: nu briefje van gyn vragen voor verlof voor familiaal belang... en ik hoop dat dit NIET nodig is: maar indien er helaas een volgende keer volgt: niets zeggen tegen zo'n onmens van een baas en dan moet je man maar naar huisarts gaan voor ziektebriefje (ben er zeker van dat je huisarts hiervoor een uitzondering zal maken)... dan is je man geen verlofdag kwijt...
Mamavanmenno200; we hebben nu een briefje laten schrijven door de gyn en we gaan het aangetekend laten versturen. Als zijn baas dan nog niet akkoord is gaan we ermee naar de vakbond want die steunen ons volledig. Bedankt voor alle steun mensen!