Wachttijd nipt in België

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Lisa890, 22 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lisa890

    Lisa890 Fanatiek lid

    28 aug 2018
    1.928
    2.408
    113
    Vrouw
    Voor degenen die ook benieuwd zijn naar de wachttijd, ik heb vandaag de resultaten binnen gekregen, 12 dagen na bloedname. Alles is in orde, joepie!!!!
     
  2. Siamara

    Siamara Fanatiek lid

    1 okt 2018
    2.878
    2.797
    113
    Vrouw
    Overijssel
    Woont iedereen in dit topic in België..?

    Ik ben zo benieuwd hoe het gaat als je de NIPT in België wilt laten doen als Nederlandse... Hoe meld je je aan, moet je er fysiek naartoe, op welk moment in de zwangerschap moet je het doen...
     
  3. Lisa890

    Lisa890 Fanatiek lid

    28 aug 2018
    1.928
    2.408
    113
    Vrouw
    Daar heb ik eigenlijk geen idee van.. ik vermoed dat een bloedstaal naar Leuven kan gestuurd worden maar dan zal het ziekenhuis waar je gaat wel met hen moeten samenwerken dus ben vrij zeker dat je wel even naar België zal moeten rijden :)
    Gewoon even telefonisch afspraak maken met een arts hier, zonder doktersvoorschrift zal het niet lukken.
    Voor de nipt moet je minimum 11 weken ver zijn. Als je vroeger laat prikken heb je grote kans dat er nog niet genoeg dna van je frummel in je eigen bloed zit en dan moet je heel het gedoe opnieuw doen. Ik was 11+6 toen ik liet prikken.
     
    Siamara vindt dit leuk.
  4. Siamara

    Siamara Fanatiek lid

    1 okt 2018
    2.878
    2.797
    113
    Vrouw
    Overijssel
    Dankjewel!!
     
  5. FVG

    FVG Actief lid

    8 mrt 2019
    313
    377
    63
    Voor de geïnteresseerden: Bij mij was het exact een week na de bloedafname en 6 kalenderdagen na ontvangst van het bloed in Leuven (ontvangst werd bevestigd via berichtje op mynexuz).
     
  6. Roetje08

    Roetje08 Niet meer actief

    Bij mijn dochter heb ik engelengeduld moeten hebben. Ik heb toen de nipt laten doen in de eerste maand dat het terugbetaald werd. 3 weken moeten wachten, nipt mislukt, en dan opnieuw 3 weken wachten.

    Bij deze zwangerschap 3 werkdagen. Bloed laten trekken op 7 mei, 10 mei had ik het resultaat al in mijn mailbox. Was echt overdonderd, want we rekenden weer op 3 weken ipv 3 dagen :roflmao:
     

Deel Deze Pagina