zijn er dames die een reis door noordwest USA hebben gemaakt? de staten die ik bedoel zijn dan Washington, Oregon, Montana, wyoming? iemand tips of ervaringen welke plaatsen de moeite waard zijn, ook met kinderen of waar we beter niet heen kunnen. Ik kijk ook even op fora en facebook over reizen in US, maar soms komen hier ook leuke tips en antwoorden voorbij!
Ik lees graag mee, Montana staat hier op de bucketlist. Wij willen het graag combineren met een, voor ons 2e keer, west Canada.
@Butchke Ja west canada lijkt me ook prachtig. voor nu de US op ons wensenlijstje staan, yellowstone maar ook het “cowboy amerika” lijkt me gaaf. De kust bij Oregon, of de baai bij seattle. Zoveel verschillende parken en gebieden om uit te kiezen. Zoveel moois te zien en beleven!
Wij zijn pre-kids ooit gereden van Salt Lake city, via Yellowstone en Glacier naar Seattle en daar naar Olympic national park. Yellowstone vond ik heel mooi, maar de andere plekken vond ik niet echt die wow-factor hebben die het zuid-westen wel voor mij had. Als ik het nog eens zou doen dan zouden we eigenlijk beter door naar Canada gaan richting Vancouver ofzo. Of juist meer richting Denver.
Heel gaaf!!! Inderdaad zoveel moois om te zien. Wij zijn zelf helemaal verliefd op West Canada, en dan met name de Rockies en Vancouver Island. Maar ook Wells gray NP vonden we heel erg indrukwekkend.
Wij hebben 20 jaar geleden Zuidwest Canada en Noordwest Amerika gecombineerd. We zijn begonnen in Seatle, maar dat was puur vanwege de autohuur omdat starten in Canada en eindigen in de USA veel duurder was. Van daaruit zijn we naar Canada gereden. Globaal zijn we toen geweest in Vancouver, Jasper, Banff, Calgary, Waterton (Ca) en Glacier (USA) NP, Yellowstone, Salt Lake City, Yosemite en San Francisco. Plus nog wat andere stops, maar dat weet ik zo niet uit mijn hoofd. Ik weet niet of ik de 4 Staten die jij noemt als combi heel interessant vinden, maar het zal er ook aan liggen hoe lang je wil gaan en hoeveel plekken je kunt/wilt aandoen natuurlijk. Ik zou het dus eerder combineren met Zuidwest Canada. Momenteel doen we met de kinderen Zuidwest Amerika en zijn Yosemite en San Francisco weer het eind van onze reis, maar nu het noordelijkste deel, toen het zuidelijkste. We hebben nog gekeken of we Yellowstone konden meenemen omdat we dat zo'n fantastisch park vinden en het graag aan de kinderen hadden willen laten zien. Maar dat was echt te ver. Dan hadden we moeten gaan vliegen en dat had ook weer veel extra gekost, zowel qua geld als tijd. Maar Yellowstone is dus zeker een aanrader.