Dag dames, Na maanden meegelezen te hebben, plaats ik voor het eerst een eigen bericht. We zijn inmiddels 15 maanden bezig voor ons eerste kindje. We zijn inmiddels ook al in het ziekenhuis geweest. Alle eerste onderzoeken zoals sperma-onderzoek, eicelmeting etc zijn in orde. Twee weken geleden samenlevingsonderzoek gehad net na mijn eisprong en dit was positief. Helaas ben ik vandaag weer ongesteld geworden. Volgende en voorlopige laatste stap is een baarmoederfoto. Wie heeft deze nog meer gehad? Ik ben best wel gespannen hiervoor! Niet zo zeer de pijn, maar eerder de uitslag of alles wel goed is! Misschien zijn het de hormonen, maar zit er een beetje doorheen. Waarom lukt het ons niet... Morgen zijn we uitgenodigd bij vrienden. Ik heb sterk het vermoeden dat ze ons gaan vertellen dat ze zwanger is. Ik gun het ze van harte hoor, maar heb er stiekem toch last van. (En voel me daardoor slecht). Ze hebben een geweldig huis gehad van een van hun ouders, en nu dit terwijl ze niet eens lang bezig zijn. Waarom zit het het sommige zo mee en ons tegen...pff. Excuus voor het lange verhaal, maar voel me beroerd en kan het nauwelijks met iemand delen.. Mijn hoofdvraag is wel of iemand zijn ervaring met het hsg (baarmoederfoto) wil delen?
ik heb dat nog nooit gehad. tenzij dat hetzelfde is als een inwendige echo ? daar kunnen ze natuurlijk ook de baarmoeder mee zien. of heb je die al gehad ? en snap helemaal dat het lastig is met je vrienden. bij mij zijn ze ook bijna allemaal zwanger na een paar keer proberen en wij zijn al bijna 2 jaar bezig. blijven volhouden en positief zijn. er zijn nog zoveel opties. en eens hebben jullie ook een kleintje en maakt het allemaal niet meer uit wie van je vrienden eerder waa.
Als eerste wil ik even mijn ervaringen vertellen over het omgaan met stellen om je heen die wel zo zwanger worden. Ook ik heb in het begin zo de zenuwen gehad van ohh die wil op visite komen? Nou dan gaan ze ons vast vertellen dat ze zwanger zijn. Vermeed op een gegeven moment ook het onderwerp zwanger en baby. Elke x als we ergens op visite gingen kreeg ik al de zenuwen want stel je voor dat het onderwerp baby voorbij kwam of iemand die vertelde dat ze zwanger waren. Je maakt jezelf helemaal gek! Nu we verder in de mm komen en een aantal mensen om ons heen weten dat het ons niet lukt, is er een last van mij afgevallen. Ik kan nu open zijn over wat er speelt. Misschien is dit ook een optie voor jullie? Ik weet dat je er wel klaar voor moet zijn om het anderen te vertellen. Het is natuurlijk best een gevoelig onderwerp en je moet ook het moment vinden om het te zeggen. Verder heb ik ook een baarmoederfoto gehad. HSG noemen ze dat. Mijn ervaring was dat het achteraf heel erg meeviel. Was ontzettend gespannen omdat ik ook verhalen had gehoord van vreselijke pijnen. Bij mij deed het wel vervelend pijn maar dat was alleen maar toen de vloeistof erin gespoten werd en het bij je eileider aankwam. De pijn neemt ook snel weer af. Ik moest een uur van te voren 2 ibuprofen nemen om de pijn iets te onderdrukken tijdens de HSG. Toen ik klaar was moest ik een lange wandeling maken om ervoor te zorgen dat de vloeistof goed door kon stromen. Na een uur moest ik voor de rest foto om te kijken of de vloeistof goed doorgelopen was. Een week later naar de gyn om de uitslag te bespreken. Na de HSG naar huis gegaan en een warme kruik op mijn buik om de zeurderige pijn wat af te laten nemen. Volgende dag nergens last meer van. Ik snapt dat je bang bent voor de uitslag, maar probeer voor ogen te houden dat wanneer je de HSG hebt laten doen je wel weet hoe het ervoor staat. Stel je voor dat er wel iets uitkomt, dan kun je dat beter nu weten dan dat je nog een half jaar doorgaat en het ook niet lukt. Wanneer de uitkomst van de HSG niet goed is wordt je behandelplan er wel op aangepast.
Bedankt voor je berichtje. Een baarmoederfoto oftewel een hsg is iets anders dan een inwendige echo. Die heb al meerdere gehad tijdens eicelmetingen. Ik ben blij als het morgen is, want ik zie op tegen het nieuws vanavond. Wellicht dat mijn hormonen nu tijdens mijn menstruatie me meer somber maken. Over het algemeen ben ik erg positief ingesteld en niet zo zwaar op de hand. Nu ben ik het gewoon even beu, 'het geduld'.
Ook ik ben altijd erg emotioneel wanneer ik weer ongesteld ben geworden. Zijn idd de hormonen en de teleurstelling dat het weer niet gelukt is.
Hsg viel mij, achteraf, mee. Bij mij leek er een eileider niet goed te zijn dus toen volgde 1 maand later een kijkoperatie . Daar bleek alles gelukkig toch goed te zijn en 2 mnd later was ik spontaan zwanger. Doorspoelen van eileiders geeft verhoogde vruchtbaarheid, maar ja, dat is niet altijd de oplossing. Wbt je vrienden herken ik het heel erg! Daarom hebben wij langzaam aan onze vrienden op de hoogte gesteld zodat zij er ook rekening mee konden houden. Heel wat mensen hebben ons in de afgelopen jaren"ingehaald" maar er werd door veel mensen wel goed naar ons gereageerd, doordat ze op de hoogte waren. Sterkte ermee!
Hoi meis, ik vind het nieuws dat iemand zwanger is ook altijd moeilijk, maar wij hebben ervoor gekozen om open en eerlijk te zijn over onze situatie en dat heeft ons heel erg geholpen, mensen zijn nog steeds zwanger en vertellen het nog steeds, maar ze begrijpen het als je even anders reageerd dan verwacht en het lucht mij heel erg op dat ik gewoon elk moment dat ik er behoefte aan heb mijn ei kwijt kan. Je moet dit soort situaties niet gaan meiden want dit kan nog zo vaak gaan gebeuren. Ik wens je sterkte voor vanavond en ik hoop dat je een manier vind om ermee om te gaan. Verder wil ik je veel succes wensen in de mmm.
Bedankt voor jullie reacties! Dat doet me goed en ik denk dat open kaart spelen op termijn inderdaad het beste is. Komende woensdag heb ik de hsg en vervolgens een afspraak om de resultaten te bespreken. Dit wil ik eerst even afwachten voordat we vrienden en familie op de hoogte gaan brengen.
Nou meiden, gisteren heb ik het hsg onderzoek gehad. Ik wil niemand bang maken, maar dat viel vies tegen!! Inderdaad een spiraaltje plaatsen valt alles mee vergeleken bij het onderzoek. Uiteraard is het bij iedereen anders, maar bij mij was het erg pijnlijk. Een eileider was direct doorgankelijk, de andere na wat druk uitoefenen uiteindelijk ook. Al met al een postieve eerste uitslag. Vrijdag 19 december hebben we een afspraak waarin alle onderzoeken besproken worden en eventueel wanneer nodig het vervolgtraject. Best spannend! Ps: ander vraagje; je hoort vaker dat er dames zijn die snel zzwanger raken na de hsg. Heeft de vloeistof hier nog enige invloed op. Ik weet dat er vloeistof is op oliebasis en water. Bij mij is water gebruikt.
Wat vervelend voor je dat t zo tegen viel! Bij mij viel het gelukkig mee! Volgens mij worden de dames sneller zwanger omdat de doorgang van de eileiders goed open is door de hsg en niet door de vloeistof zelf!
Van de gynaecoloog hoorde ik dat een hsg met olie een iets grotere kans op zwangerschap kan betekenen. Was allemaal nog niet officieel aangetoond, maar de vermoedens zijn er wel.
Er is een groot onderzoek geweest (en ze zijn de uitslagen en het rapport nu aan het schrijven) welke vloeistof de meeste kans geeft, dus of olie of water. De hypothese is idd dat de olie beter werkt, maar de uitslag is nog niet bekend. Hier 2 keer met olie gehad.
Op Amerikaanse site lees ik dat het verschil erg klein is. Maar goed, het is geen wetenschap en ik probeer het een beetje los te laten, Internet afstruinen hoor daar ook bij. Ik hoop dat ik over een tijdje positief nieuws mag brengen! (Wie niet!) Het onderzoek is nu bijna een week geleden en ik heb de eerste dag nog best last van gehad. Na een dag of drie was dat voorbij, enkel nog een beetje opgeblazen gevoel. Hoewel dat ook kan komen omdat ik rond mijn eisprong zit.