Moet mogelijk starten met dit proces en vond dit. Met dit pakket kan ik ook veeeeel naar de fysio, steunzolen nemen en iets aan mijn flaporen doen. Maw duur pakket maar ja als wilt....
* Word je ook aangenomen als al bekend is dat je IVF/ICSI nodig hebt? * Worden de behandelingen meteen vergoed of moet je eerst minimaal een jaar ingeschreven staan? In het eerste geval nemen de meeste verzekeraars je namelijk niet meer aan. Voor een aanvullend pakket mag je geweigerd worden. En vergoedingen gaan soms pas in als je minimaal een jaar voor een bepaalde verzekering betaald hebt. Dus wel iets om even op te letten.
Ik heb net gebeld en als je al in het traject zit, vergoeden ze niet meer dan 3 pogingen .. Helaas. Ikzelf stap per januari 2015 over naar umc verzekeringen. Zij vergoeden 1x 2317 euro. Medicatie moet ikzelf betalen, omdat de kliniek in Düsseldorf geen eigen apotheek heeft.
Ja balen! Heb een aanvraag gedaan en hoop dat ik ondanks eug en geplande operatie toch word aangenomen maar dat zal wel niet wie weet heeft iemand anders er iets aan.
Ja een 4e en 5e behandeling, 1x Nederlandse tarief, mits je een behandeling in het buitenland ondergaat. Ik betaal 184 per maand.
Ik heb zojuist contact met UMC gehad, ik heb namelijk net een aanvraag ingediend voor een overstap van zilveren kruis naar UMC. Ik had een zeer vriendelijke medewerker die mij te woord stond en zij ik kan per direct als het moet poging 4 en 5 vergoed krijgen. Het is wel een dure verzekering naar ja hopelijk kunnen we volgend jaar kerst met een kleintje in onze armen het jaar afsluiten. Plus dat het rust geeft dat ik een jaar de tijd heb om het te proberen. Ik ga 172 betalen Xxxd
Ik las wel dat de 4e en 5e poging alleen voor gecontracteerde zorg geld.. dus mag je dan niet zelf je kliniek uitzoeken? Ik zit nu bij geertgen namelijk.. en vind vervelend als ik weer moet overstappen naar een andere kliniek
ONVZ heeft mij in het verleden al eens afgewezen voor een aanvullend pakket. Dit is inmiddels alweer 6 jaar geleden dus toen nog helemaal geen problemen met zwangerschappen e.d. Ik ben toen afgewezen omdat ik -10 heb qua oogafwijking en het jaar daarvoor 3x fysio had gehad. Mijn man was destijds wel aangenomen wat echt te bizar was, want hij heeft -3 en had het jaar ervoor 18x fysio gehad Dus waarom ik nou zo'n hoog risico was om mij niet aan te nemen...ze kunnen dus moeilijk doen met aannemen verzekerden.
Ik ben ook aan het kijken voor een andere zorgverzekering. Valt Dusseldorf binnen een straal van 60 km van nederland? Ik neig naar de verzekering bij ONVZ. Ik begin in januari met de eerste ivf behandeling in nederland. Bevalt het niet dan wil ik halverwege het jaar over stappen naar DD. Kan ONVZ je weigeren als je al iui's hebt gehad? En als je eenmaal bij ONVZ zit en je wilt naar het duurste pakket om een eventuele 4e of 5e ivf te laten vergoeden kunnen ze je dan nog weigereren voor dat pakket terwijl je al bij ONVZ zit?
Ik heb geen idee, omdat je natuurlijk al IUI hebt gehad. Je kunt pno ook nog even informeren, vergoeden 200 procent in het buitenland.
Sanne Als je IUI hebt gehad, dan zit je al in het medische circuit om zwanger te worden. Verzekeraars zullen daar zeker naar kijken. Er is dus een kans dat je nu al geweigerd wordt voor een aanvullend pakket, omdat de kans aanwezig is dat je IVF nodig gaat hebben. De eerste drie IVF-behandelingen zitten in het basispakket, maar meer behandelingen moeten uit een aanvullend pakket komen. Als je al bij een verzekeraar zit, kun je alsnog geweigerd worden voor een aanvullend pakket bij dezelfde verzekeraar. Als je een aanvullende verzekering wilt afsluiten, moet je over het algemeen een vragenlijst invullen. Ik heb geen ervaring met Dusseldorf, maar volgens mij moet je bij behandelingen in het buitenland een deel zelf betalen. Hier op het forum kun je daar verschillende topics over vinden. Imke Misschien een domme vraag, maar hoe kan er 200% vergoed worden? Dan zou je geld toe krijgen...
Jippie, 200% van het nederlandse tarief Sanne, zowel de aanvullende verzekering van PNO en ONVZ hebben medische selectie, als je al in de MMM zit, wordt je afgewezen. UMC heeft nog geen medische selectie, en daar kan je je aanvullende verzekeren voor een 4de of 4de en 5de IVF
Behandelingen in het buitenland zijn duurder. Dus pno verzorgd 2x het Nederlandse tarief, dus 200%. Geen domme vraag hoor .. 😉
Ik ben omhoog gegaan bij ONVZ toen ik al even 'bezig' was voor een kindje. Geen medische achtergrond dus werd toegelaten. In januari naar de dokter en toen het IVF traject ingegaan. Uiteindelijk nooit meer dat 1 ICSI poging nodig gehad per kindje. Ben nu weer terug gegaan want we gaan niet meer voor een behandeling en het is wel erg duur!
Pno is de "dochter" onderneming van onvz(iets goedkoper) Als je de aanvullende bekijkt zie je dat die hetzelfde zijn! Je hoeft alleen een medisch formulier in te vullen als je voor het duurste aanvullend pakket wilt gaan (die van de 4e poging) tenminste dat begrijp ik uit de polis Als je al in het traject zit word je voor dat pakket niet toegelaten! Je krijgt ook al 2x 100% als je in de goedkoopste aanvullende zit!
Tuurlijk, ik had er niet aan gedacht dat behandelingen in het buitenland duurder zijn. Ik dacht dat die qua kosten ongeveer op hetzelfde niveau zouden liggen. Bedankt voor de info! Dus geen geld toe, helaas...