Hoi meiden, Weet een van jullie hoe het zit met de vergoeding van ivf in dusseldorf als je bent verzekerd via umc zorgverzekering? Wordt bijvoorbeeld de medicatie ook vergoed?
Nou dat is toevallig. Wilde net een topic openen over zorgverzekering voor Düsseldorf. Wij overwegen ook over te stappen. Lopen nu bij AZM. Ivf1 raak. Ivf2: 5 tps gehad maar nog zonder zwangerschap. nog 3 cryo's over maar hoop houden wordt steeds lastiger. Hebben vorige maand positieve intake gehad in DD. Ik zit nu bij cz. Maar ben bij nieuwe werkgever gestart en kan ook overstappen naar vgz collectief. Heb beide klantenservices gesproken maar krijg daar geen duidelijk verhaal wat ik nu vergoed krijg. Dus bij deze: wat is de beste zorgverzekering om ivf in DD zo volledig mogelijk vergoed te krijgen? Voor ons is ivf voldoende dus geen icsi. Begreep dat die n stuk duurder is. Heb mijn intake overigens volledig v cz terugbetaald gekregen a 130,-
Geen ervaringen voor wat betreft IVF maar wel ervaring met UMC zorgverzekering. Wat ik je wil adviseren is om als je het via hen gaat doen alles zwart op wit te krijgen voor je start. Mij hebben ze aan de telefoon tot 3x toe bevestigd dat ze een bepaalde andere behandeling zouden vergoeden maar toen puntje bij paaltje kwam weigerden ze in alle toonaarden en gaven aan dat ze dat pas definitief toezeggen achteraf... Nu ging het bij mij om een relatief klein bedrag maar dit akkefietje maakt wel dat wij dit jaar overstappen! Ik zou me dus niks laten wijsmaken door hun klantenservice want dan loop je het risico van een koude kermis thuis te komen.
Ik heb een reactie ontvangen van umc zorgverzekeraar. Ze vergoeden alleen de medicatie als je deze opgehaald in een apotheek die gekoppeld is aan het ziekenhuis. In Düsseldorf zijn ze niet verbonden aan een apotheek dus moet je de medicatie zelf betalen
Ha, net een mail gehad van umc dat ze de medicijnen het wel vergoeden. Mochten ze toch nog mogelijk gaan doen, dan heb ik het op papier staan
en helaas, net een mail ontvangen waarin staat dat de eerder gegeven informatie niet klopt en dat de medicijnen alleen worden vergoed als deze worden gehaald bij de apotheek die gekoppeld is aan het ziekenhuis/ kliniek.