Pregnyl versus Ovitrelle

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Ukkie27, 25 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ukkie27

Ukkie27 Actief lid

12 feb 2012
    454
    12
    18
    Wie heeft er ervaring met zowel Pregnyl als Ovitrelle?

Ik heb tot nu toe altijd Pregnyl gespoten en daarbij minstens 40 uur later mijn eisprong gehad. Nu heb ik maandagochtend IUI en zou ik zondagochtend de Ovitrelle (eerste keer) moeten zetten. Met mijn gynaecoloog had ik vorige maand afgesproken dat we de Pregnyl minstens 36 uur voor IUI zouden zetten omdat ik hem een aantal keren 24 uur eerder heb moeten zetten en dat voor mijn gevoel dus veel te vroeg was. Maar nu dus Ovitrelle omdat ik deze ronde voor het eerst Gonal-F gebruik en de Ovitrelle dus makkelijker door mijn vriend zou kunnen zetten (heb extreme naaldenangst, dus Pregnyl zou ik voor naar het ziekenhuis moeten). Ik neig er zelf naar om eigenwijs te doen en morgenavond de Ovitrelle te zetten, wat zouden jullie doen?
    En als ik hem morgenavond zet, wat doe ik dan met de Gonal-F? Die zou ik ook morgenavond nog moeten spuiten, maar kan dat samen? Of dan de Gonal-F misschien 's middags zetten?

Wie heeft advies:)

2. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Je moet niet zelf gaan dokteren. Op de dag dat je pregnyl/ovitrelle zet mag je geen gonal zetten.

De naald vd ovitrelle is net zo groot als die v pregnyl dus begrijp niet waarom je vriend de pregnyl dan ook niet kan zetten.

3. Ukkie27

Ukkie27 Actief lid

12 feb 2012
    454
    12
    18
    Bedankt voor je antwoord :)

Mijn vriend zou de Pregnyl best kunnen zetten, maar ik durf het niet goed. Deze ronde heb ik voor het eerst Gonal-F gespoten (hiervoor gebruikte ik Clomid) en de eerste keer duurde het echt meer dan een uur voor het lukte. Het kan goed tussen mijn oren zitten en heb nog geen idee hoe het met de Ovitrelle gaat, maar voor nu geeft Ovitrelle me een beter gevoel omdat ik Pregnyl echt vervelend vind en ik mezelf niet vertrouw als mijn vriend het doet.

Moet wel zeggen dat het steeds beter gaat, eerst moest hij mee naar het ziekenhuis om me vast te houden, na verloop van tijd ging ik alleen en nu mag mijn vriend al prikken zetten.

4. LVtje

LVtje Fanatiek lid

20 jan 2014
    3.128
    1.100
    113
    Vrouw
    Zou ook niet zelf gaan dokteren.

Overleg met je arts dat je de Ovitrelle liever eerder wil zetten. Ipv gewoon op eigen houtje iets gaan doen.

Is het puur omdat je de Ovitrelle niet hoeft te mengen? Want de naalden blijven verder gewoon hetzelfde natuurlijk. Pregnyl is alleen meer gedoe met mengen en klaarmaken.

5. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Ik vond pregnyl fijner...de naald prikte lekkerder en de vloeistof prikte minder.
    Pregnyl is daarnaast natuurlijk en ovitrelle de chemische variant dus heb sowieso meer vertrouwen in pregnyl.

Wat vind je zo naar aan pregnyl dan? Injectie naald is even groot en dik....

6. Ukkie27

Ukkie27 Actief lid

12 feb 2012
    454
    12
    18
    Pregnyl prikte bij mij ook erg. Misschien valt het nu ook wel erg tegen en gebruik ik de volgende keer weer pregnyl. Al hoop ik dat het niet nodig is.

Ik ga zo het ziekenhuis eens bellen wat wijsheid is.

7. LVtje

LVtje Fanatiek lid

20 jan 2014
    3.128
    1.100
    113
    Vrouw
    Prik je het meteen vanuit de koelkast zeg maar? Want het scheelt bij mij al een hoop als ik het iets van te voren uit de koelkast haal. Meestal deed ik 10minuten ofzo even buiten de koelkast laten en dan spuiten.

Bij zowel de pregnyl als de ovitrelle trouwens.

8. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Ja idd 10 minuten uit de koelkast halen. Wat een scheelt is loodrecht prikken en niet in hoek v 45 graden.
    Is de vloeistof geïnjecteerd dan voor je de naald terug trekt eerst 10sec wachten.

Van te voren de injectie plek verdoven met een ijsklontje is ook fijn trouwens. Doet het echt minder pijn.

Succes!

9. Ukkie27

Ukkie27 Actief lid

12 feb 2012
    454
    12
    18
    Ja, hij was altijd ruim een half uur uit de koelkast omdat ik naar het ziekenhuis moest. De hoek waarin ze spuiten weet ik niet (ik durf niet te kijken), maar volgens mij laten ze hem wel nog even zitten.

Ze zei trouwens wel dat de Ovitrelle een kleinere naald had.

Wat gebeurt er als je de naald eerder terugtrekt? Mijn vriend haalt hem er nu bij de Gonal-F volgens mij vrij snel uit als hij op 0 is gesprongen. Beter toch even laten zitten?

10. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Jje kunt idd de naald beter even 10sec laten zitten voor je terug trekt. Zo kan het onderhuids weefsel de vloeistof goed opnemen.
    Anders kan je nml een (paar) druppel(s) mee terug trekken wat én de huid kan irriteren én niet word opgenomen.

Naalden v pregnyl en ovitrelle zijn beide subcutane naalden en die hebben een standaard afmeting. Mss is de ene naald een fractie dunner maar ze zijn wel even lang. Want ze moeten immers het subcutane weefsel bereiken qua lengte.

Deel Deze Pagina