Pregnyl

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Nina Sanders, 19 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Hi ladies :)
    Wie o wie kletst er mee over Pregnyl? Ik heb het voorgeschreven gekregen i.c.m. Menopur (daar ben ik afgelopen maandag mee gestart).
    Volgende week di (dus na 8x Menopur spuiten) heb ik de eerste check om te kijken of het aanslaat. Maar ik heb wel alvast Pregnyl meegekregen en het ligt in de koelkast.
    Wat zijn jullie ervaringen ermee?
    Bijwerkingen? Zo ja, welke?

2. Fientje1234

15 feb 2016
    92
    0
    6
    Tja, wat valt er te zeggen over Pregnyl? Ik kreeg er heel zere botsten van en verder was ik moe, moe, moe.

3. Juudjeonline

Juudjeonline Actief lid

10 apr 2016
    321
    0
    16
    NULL
    NULL
    Pregnyl.. Inderdaad wat kan je er van zeggen... Het natuurlijke zwangerschapshormoon... Voorproefje voor als je zwanger bent.
    Maw het kan zwangerschapsverschijnselen veroorzaken... Voor iedereen anders... Had er zelf niet super veel last van, integenstelling tot bv de utrogestan....

4. julia26

julia26 Bekend lid

30 okt 2010
    692
    2
    18
    juf in het basisonderwijs
    zwolle
    Bij mij wisselde het per keer. Heb er echt wel eens zwangerschapssymptomen van gehad, maar ook wel eens nergens last van. Meest vervelende ten opzichte van de andere injecties vond ik dat het tijdstip zo precies kwam bij pregnyl. Op doordeweekse avonden 'wachten' met naar bed gaan tot 23.30 bijvoorbeeld, terwijl ik normaal om 22.00 lig of gekoeld meeslepen naar theater in Utrecht om daar na de voorstelling op de wc te spuiten 😂 verder inderdaad niet zoveel over te vertellen. Vond het altijd fijn dat dat de laatste was en je dus weer klaar was met alles :)

5. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ja, Julia, dat kan ik me voorstellen. Grote kans dat ik ook progesteron tabletten moet gebruiken vanaf de eisprong tot ong. 6 weken zwangerschap omdat mijn bms bijna altijd heel erg dun is / blijft. Maar ik weet natuurlijk niet of dat nu ook zo is omdat ik Menopur spuit.
    Juudjeonline: wat merkte jij bij de ultrogestan?

6. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Ik kon altijd heerlijk slapen na pregnyl.
    Verder weinig (andere) bijwerkingen gehad.

7. Juudjeonline

Juudjeonline Actief lid

10 apr 2016
    321
    0
    16
    NULL
    NULL
    De utro... Hmmm vies goedje maar bij mij doet t nu voor de 2de keer goed zijn werk.
    Ik word er vooral heeeeeel moe van... En zo in t begin van een zwangerschap is het voor mij dus dubbelop...(en moe van de zwangerschap en nog een schepje extra van de utro) daarnaast is het een smerig goedje... Inlegkruisjes in de aanslag dus... Maar verder... Wonder spul... Ik zou zonder niet zwanger kunnen blijven. Ik gebruik t overigens tot de eerste termijn! Echo (dus 10 wkn)

Succes!

8. julia26

julia26 Bekend lid

30 okt 2010
    692
    2
    18
    juf in het basisonderwijs
    zwolle
    Ik vond de utro ook niet zo fijn, inderdaad Juud, je kan niet zonder inlegkruisjes! Het doet wel zijn werk. Ik ben er nu ook zwanger mee gebleven, maar mocht al eerder afbouwen. Begon met inbrengen op de dag van de terugplaatsing en na de positieve test mocht ik meen in een week of 2/3 helemaal af bouwen. Veel succes in elk geval, hopelijk mag je gauw zwanger worden Nina!

9. Logan

Logan Niet meer actief

Ik had wisselend last van de pregnyl. De ene keer was ik heel moe, beetje depressief achtig en de andere keer had ik nergens last van. Pregnyl is wel een bitch om te injecteren, heel stroperig goedje is het. Succes, hopelijk hoef je het niet te vaak te gebruiken en ben je snel zwanger.

10. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ohh ja de gyn had al tegen me gezegd: 'Als je voor hormooninjecties gaat (i.p.v. hormoonpompje, dat zag ik niet echt zitten), dan moet je waarschijnlijk ook ultrogestan vaginaal inbrengen zo'n 8 weken minimaal.'
    Ik: 'Wat is dat dan precies?'
    Gyn: 'Ter bevordering van je bms. Maar je krijgt er wel hele plakkerige afscheiding van.'
    Ik: ';).'
    Manlief: ':$.'

Klopt het dat je de pregnyl ook moet mengen eerst? Ik moet dat nu ook al steeds met de menopur en op zich word je er wel snel handig in.
    Ik merk trouwens wel 2 dingen. Ik heb iets sneller hoofdpijn (maar dan kan ook komen omdat ik van mezelf niet zo'n grote drinker ben en het is natuurlijk zomer nu) en ik slaap over het algemeen beter (want toch iets vermoeider). Verder mag ik echt niet klagen. Vanavond zet ik mijn 6e spuit en ben heel erg benieuwd wat de gyn di gaat zeggen n.a.v. mijn fm.

11. Logan

Logan Niet meer actief

Pregnyl moet je inderdaad mengen, een ampul met vloeistof en een ampul met pregnylpoeder. Even een handigheidje maar het lukt je snel genoeg.
    Ik ben niet bekend met utrogestan.

12. Juudjeonline

Juudjeonline Actief lid

10 apr 2016
    321
    0
    16
    NULL
    NULL
    Jup zelf mengen... Zo gedaan... Als je twijfelt of t lukt om de ampullen te breken is er schijnbaar een ampullen breker. Ik gebruikte altijd gewoon een stukje keukenrol zodat je zeker weet dat je je niet bezeerd.
    De spuit zelf vind ik niet fraai. De vloeistof prikt een beetje maar eenmaal er in geen last meer. Ik heb daar overigens een prima vetrol voor... Voor t eerst eens een voordeel🙈

13. Adrianna

Je moet de vloeistof inderdaad bij de poeder spuiten, dat is alles.
    Wel even een half uurtje van te voren uit de koelkast halen....scheelt een hoop geprik.

14. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ahhhhh ik vind het zo spannend haha. Ik weet gewoon dat dit een testronde is en waarschijnlijk de dosering aangepast gaat worden dinsdag enzo maar toch. We zijn pas na een jaar proberen doorverwezen naar de gyn en dat was vorige zomer/begin najaar dus al met al toch al even bezig. Voor het eerst het gevoel dat er wel meer gebeurt omdat er meer vaart in de behandeling zit. Dat is ook wel fijn.

Wel heel erg opgelucht dat ik na 2 rondes Clomid (resp. 50 en 100mg) mocht overstappen op injecties. Mijn progesgeronwaarde bleef telkens hangen op 1 en van de Clomid kreeg ik opvliegers, duizeligheid, hoofdpijn en HONGER (en dus ook gewichtstoename van zo'n 3kg maar dit komt echt door meer eten). Als ik dan kijk naar de Menopur dan reageer ik daar veel relaxter op terwijl ik dat niet per se had verwacht. Je spuit immers toch rechtstreeks hormonen.

Goede tip van de pregnyl op kamertemperatuur spuiten. Is het mengsel dan wat dunner en dus gemakkelijker in te spuiten?

15. Adrianna

Ik vond het mengsel altijd al dun eigenlijk....kan me niks herinneren dat het stroperig was.
    Koud kan het weleens prikken en als het iets warmer is voel er weinig van....tenminste....ik heb er nooit last van gehad.
    Even na het spuiten goed de plek masseren en klaar is Kees :p

16. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Maar de injectienaald is dan denk ik even dun als ik nu ook heb? Menopur moet je ook mengen nl. Mijn buik zit vol kleine stipjes van het prikken maar op zich valt het hartstikke mee. De plek zelf is niet beurs of blauw!

17. Adrianna

Je hoor...de injectienaalden zijn allemaal maar 1 maat.
    En je hebt als het goed is nog een dikkere en langere naald gekregen om de Pregnyl te mengen.
    Die gebruik je alleen om de vloeistof bij de poeder te doen en daarna haal je de naald eraf en doe je de kleinere injectienaald erop om de Pregnyl in je buik te spuiten.

18. Juudjeonline

Juudjeonline Actief lid

10 apr 2016
    321
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik spoot puregon, dat naaldje is nog dunner maar hoef je dus niet te mengen, zit in een soort pen zoals je die bij insuline ook hebt... Het prikken van pregnyl valt echt verder mee hoor! Dat ene prikje kan er gewoon bij... Maar als je progesteron zo laag is zou ik zeker ook idd aan de utro:) bij mij was t zelfde geval!

19. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Tot wanneer moest je dat gebruiken? Ook tot min 6 weken zwangerschap?
    En ehm, die capsules.. Hoe zit dat dan qua seks? :p
    Of loopt dat wel los? ;)

20. Juudjeonline

Juudjeonline Actief lid

10 apr 2016
    321
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb t tm 10 wkn gebruikt en mocht er nu accuut mee stoppen maar bouw klein beetje af... Had er nog wat iver dus die maak ik op.
    Tja... Het is gewoon een vies goedje... Maar het heeft mij nooit belemmerd 😉

Deel Deze Pagina