Hoi, Ik ben vandaag op follikelmeting geweest en er zat op dag 10 één follikel van 23mm (na stimulatie met Clomid). Mijn bloed toont aan dat de ovulatie nog niet is ingezet. Vanavond moet ik daarom Pregnyl zetten tussen 20u en 22u. De IUI zelf is dan woensdag om 14u. Maar zo is er toch meer dan 36u tussen de Pregnyl en de IUI? Gaan we dan niet te laat zijn? Of moet ik hier niet over nadenken en gewoon vertrouwen op de expertise van het ziekenhuis? En zouden we best vanavond ook nog eens ons best doen in ons bed? Wat zou het best zijn: 72u (3d) onthouding voor het staal? Of toch vanavond nog eens en dan uiteindelijk maar 38u onthouding voor het staal? Ik denk dat ik de Pregnyl dan best eerder om 22u dan om 20u zet. Wat denken jullie?
Ik krijg altijd 42 uur na de pregnyl de iui Je ei blijft 12-24 uur na de ovulatie bevruchtbaar Bij ons adviseren ze de dag voor de pregnyl gemeenschap te hebben en anders de dag van de pregnyl zelf.
De eisprong komt ongeveer 36-40 u na de Pregnyl. Hier werd de IUI ongeveer 38 u na de Pregnyl ingepland. Hier moesten we minimaal drie dagen onthouding hebben gehad voor de inseminatie. Maar hier speelt wel een verminderde zaadkwaliteit. Zit je korter, dan heb je kans dat er weinig zaadcellen in het staal zitten. Dus ik zou het zo laten en vanavond overslaan, aangezien je anders ver onder die drie dagen zit. Wij kregen een vast tijdstip om de Pregnyl te zetten, dat was hier altijd om 20 u. Ik zou het om 21 u doen, dan zit je er precies tussen in. Succes!
Bedankt voor jullie reacties. Dit helpt me echt. Ik ga er vertrouwen in proberen hebben, de dokters weten vast wat ze doen in UZ Gent. Ik speel vanavond volley en de wedstrijd begint om half negen. Ik ga de Pregnyl dus iets voor half negen zetten. Groeten en toi toi toi!
Ik had gisteren alles meegenomen want ik moest de Pregnyl op verplaatsing zetten. Ik had alles mooi klaargenomen en ging net de ampullen breken toen ik merkte dat ik het spuitje zelf was vergeten meebrengen... Er was echt niets aan te doen, ik heb het spuitje dus pas om 23u30 kunnen zetten. Hopelijk was dit niet te laat?
Gemiddeld krijg je 40 uur na de pregnyl je eisprong, maar omdat dit slechts een gemiddelde is is het natuurlijk bij iedereen net even anders. Ik ben hierin een rare, want mijn eisprongen zijn meestal 50+ uur na de pregnyl. Ik ben dan ook alleen zwanger geworden met iui als ik de spuit minstens 45 uur van te voren zette. Bij mn laatste iui zelfs 46 uur na overleg met mn arts. Veel succes!!
Hey Nana, bedankt voor je reactie! Straf dat je er bent achter gekomen dat je eisprong pas 50u na de Pregnyl is. En maar goed ook want je bent nu zwanger zie ik? Gefeliciteerd! Ik hoop dat mijn eisprong nog niet voorbij is. Ik voel dit soms niet of niet zo goed. Ik voel al de hele tijd een trekkerig gevoel aan mijn eierstokken, maar zowel links als rechts (en mijn follikel zit rechts). Maandag was hij al 23mm, ik hoop echt dat hij er nog zit. En als je eitje springt voor de inseminatie, heb je dan ook nog een kans? Vanmiddag om 14u dus de tweede IUI. Bedankt voor het duimen!
@nana: hoe wist jij dat je eisprong pas 50+ uur na de Pregnyl komt? Met ovulatietesten? Ik word namelijk steeds pas 17 dagen na mijn IUI ongesteld, waardoor ik het idee heb dat mijn eitje misschien later springt en de IUI dus ook wat later gepland zou moeten worden. Maar in het ziekenhuis zeggen ze dat dit niet kan. Maar in mijn eigen cyclus heb ik normaal rond dag 14 mijn eisprong en een cyclus van 28 dagen. Met IUI moet ik steeds op dag 10 de Pregnyl (eitje(s) zijn dan 17mm) al spuiten en dag 12 de inseminatie, maar word dan dus pas 17 dagen later ongesteld... kan mijn ei dan pas (ruim) na de IUI springen? @Summerfeeling, ik weet het niet dus kan je niet helpen, maar hoop dat hij er idd nog zit. Succes met de IUI!
Ik voel mn eisprong altijd erg duidelijk, ook zonder medicatie. Ik heb dan de dagen voor de eisprong tot aan de eisprong af en toe een scherpe drukkende pijn, vooral wanneer ik naar de wc ga of het gezellig maak met Nanaman . Deze verdwijnt dan ineens compleet, om na een paar dagen heel licht en net anders weer terug te komen (als de gele lichamen gaan vormen). Mn gyn twijfelde eerst of het wel echt klopte, maar nu na 3 zwangerschappen bij 45 a 46 uur van te voren Pregnyl en 0 zwangerschappen bij 40 of 42 uur is hij overtuigd.
Amai, wel straf dat enkele uren vroeger/later Pregnyl zoveel verschil kunnen geven. Ik hoop echt maar dat ik niet te laat ben vanmiddag. Maar ja, dat zal ik wellicht alleen weten als ik zwanger zou zijn.
De IUI is goed verlopen. De dokter was tevreden met het staal (8% morfologie, 95 miljoen cellen per ml en 70% beweeglijke na opwerking). Gisteravond rond 20u heel duidelijk mijn eisprong gevoeld. En nu twee weekjes afwachten en duimen...
En om dit topic mooi af te sluiten: ik ben zwanger geworden van deze IUI poging! Nu heel hard duimen dat dit goed afloopt want ik had al drie miskramen (twee keer een lege vruchtzak bij de eerste echo).