IUI erg kort na ovitrelle? + vraag baarmoederslijmvlies.

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Lisa890, 8 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lisa890

Lisa890 Fanatiek lid

28 aug 2018
    1.928
    2.408
    113
    Vrouw
    Vandaag op de FM 3 follikels gezien: 17, 15 en 13mm.
    Mijn BMS stond nog erg dun jammer genoeg op 4,4mm. De gynae stelde voor van nog even te wachten zodat het wat kon dikken maar na bloedname vanochtend belde hij me op dat ik deze avond ovitrelle moest zetten en morgenvroeg al voor IUI mocht gaan.
    Het lijkt nu wel heel snel te gaan of heb ik het mis? Als je eisprong gemiddeld 36 uur komt na ovitrelle zijn ze toch een dag te vroeg?
    Mijn oestradiol was ergens midden de 300 (weet het even niet meer vanbuiten) Heeft deze waarde hier iets mee te maken?
    Mijn ovulatietest vanochtend was ook echt negatief, een heel vaag lijntje maar zelfs.

Ik pieker me ook suf over dat vervelende slijmvlies dat maar steeds dun blijft. Ik zal waarschijnlijk morgen terug met progynova starten om het alsnog te dikken, maar de gynae zei dat op het moment van IUI zelf er toch een dikte van 7mm zou moeten zijn. Het lijkt me net logisch dat het die dikte pas moet hebben rond de periode van mogelijke innesteling, en dan dacht ik dat er dus nog tijd genoeg was na IUI om het dikker te krijgen met de medicatie.
    Heeft iemand hier ervaring mee?
    En is er een kans dat de follikel van 15mm ook nog meedoet of is het net te laat voor een groeispurt?
    Ik vind het weer erg spannend allemaal!

2. Lisa890

Lisa890 Fanatiek lid

28 aug 2018
    1.928
    2.408
    113
    Vrouw
    Ohja, eergisteren had ik FM bij een andere arts en die meette 5,6 dikte slijmvlies.. best een verschil toch?

3. Jacy82

Jacy82 Bekend lid

24 nov 2018
    752
    422
    63
    Vrouw
    Volgens mij meten ze je LH piek in je bloed. Is die hoog dan is de iui eerder omdat je eisprong in aantocht is. Maar ik moet wel zeggen dat ze bij mij ook zeiden je moet nu deze ochtend gelijk de spuit zetten en als de bloedwaarden goed zijn doen we het morgenochtend. Maar ik mocht niet pas in de avond de spuit zetten voor iui de volgende dag. En mijn eitje was groter.

Deel Deze Pagina