2 weken na terugplaatsing IVF, omgeving vertellen wel/niet zwanger?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Sdi86, 18 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sdi86

Sdi86 Actief lid

18 feb 2014
    184
    0
    0
    Verpleegkundige
    Hoi allemaal!

Eind vorige week de terug plaatsing gehad dus nu beginnen de wachtweken. Na die weken krijgen we dus de uitslag: wel/niet zwanger. Omdat mensen in onze omgeving van de behandeling op de hoogte zijn, zijn ze na die 2 weken ook benieuwd wat de uitslag is. Nu weet ik niet zo goed of ik dan wel wil vertellen of ik wel of niet zwanger ben. :(
    Wat zijn jullie ervaringen hiermee en wat waren de reacties uit jullie omgeving?

Groeten Sanne

2. Hooverphonic

Hooverphonic Fanatiek lid

30 sep 2013
    2.234
    0
    0
    Bij onze eerste poging wist ook iedereen het. Mijn les was: dat doen we dus niet meer, want ik vond het heel heftig constant te moeten vertellen dat het niet gelukt was. Als je poging slaagt is het misdchien fijn om het al te kunnen zeggen. Bij alle volgende pogingen hield ik mijn mond of hield het vaag. Ik wilde een proces waar al niks persoonlijks aan is en niks met romantiek te maken heeft, nog een beetje prive houden ;)

Sterkte met wachten!

3. Palmboom

Palmboom Bekend lid

28 sep 2012
    858
    0
    16
    Noord-Holland
    Tijdens onze eerste ICSI poging wisten bij ons ook veel mensen van het traject en de test datum af. Tenminste, dat dachten ze, want wij hadden er een paar dagen bij gesprokkeld zodat we de tijd had om het nieuws te verwerken en een klein beetje een plekje te geven.
    Wij schrokken er best wel van dat iedereen er zo bovenop zat (van enthousiasme, maar toch)...
    Helaas heb ik in week 8 een miskraam gekregen en toen vond ik het heel erg moeilijk om iedereen daarvan op de hoogte te stellen.
    Wij hebben daarom besloten om het vervolg in het geheim te doen.

Maar daar heb je nu natuurlijk niks aan! Wij hadden uiteindelijk toch besloten om iedereen persoonlijk het goede nieuws te vertellen. Vertellen dat het niet gelukt was terwijl dat wel het geval is vonden wij niet goed voelen.

Suc6 tijdens deze verschrikkelijke wachtweken... Ik duim voor een mooie test!!

4. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Ik ben daar dus ook enorm bang voor, dat iedereen er bovenop zou zitten. Van onze eerste ivf poging (deze dus) weet bijna niemand iets. Alleen 2 vriendinnen en mijn buurvrouw. Ik heb tenslotte ook oppas nodig :D

Als deze poging niets wordt, dan twijfel ik toch om het wel of niet te vertellen. Stel dat het nooit iets wordt, dan kan ik daar ook niet mee aankomen lijkt mij. Zo van, ja ivf hebben we gedaan, maar dat is niets geworden.......vind dat ook zo gek klinken ;)

5. sjak

sjak Niet meer actief

Onze directe omgeving wist ervan. Maar net als (bijna) iedereen zaten wij ook niet te wachten op alle (zeer geodbedoelde) 'nieuwschierigheid'. Dus ook hier na de eerste poging vertelde wij niet meer waar we in het traject zaten. Verder wist trouwens wel iedereen dat we ermee bezig waren, maar gewoon niet wanneer.
    Het is net als wat Hooverponic zegt; het is een zo niet romantisch traject, dat het fijn is dat je iets voor jezelf kan houden.
    Succes.

6. Jon1978

Jon1978 Fanatiek lid

28 nov 2013
    1.339
    1
    36
    Wij hebben de eerste poging wel aan een aantal bekenden die het wisten verteld wat de uitslag was (toen positief) aan anderen vertelde ik als er iets te vertellen valt horen jullie het spoedig van me. Zo kon ik het vaag houden.
    Ik zat er toen ook niet op te wachten wij zouden het dan vertellen met 4 weken zwanger en de rest gewoon met 12 weken. Vertel het gewoon asn degene die aan je denken en echt met je meeleven ipv de nieuwsgierigen! Succes hoop dat je positief test!

7. zuuske

zuuske Fanatiek lid

9 okt 2010
    1.317
    0
    36
    Tilburg
    Mensen die dicht bij ons staan weten het. Heb met ze afgesproken er niet steeds naar te vragen, ik vertel zelf wat ik kwijt wil. Als het niet gelukt is stuur ik een bericht (sms/app).
    Dat vind ik al zwaar genoeg.

8. Sdi86

Sdi86 Actief lid

18 feb 2014
    184
    0
    0
    Verpleegkundige
    Bedankt voor de reacties, hier kan ik (we) wat mee!! :)

9. pippeke

pippeke Niet meer actief

Ik heb ook veel mensen op de hoogte gebracht van het hele proces. Iedereen voor ons blij dat we eindelijk iui hebben gehad. Komt daarna letterlijk de vraag wanneer weet je nou weer..?

Oh ja dacht ik toen.
    Als antwoord gaf ik steeds het antwoord over een paar weekjes....
    Valt me op dat er zoveel mensen zijn die niet weten hoe een normale cyclus is!

10. iniegirl

iniegirl Actief lid

5 sep 2013
    161
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    emmen
    Tja wij zijn er heel open over geweest
    En idd als het niet lukt is het wel pijnlijk. Maar kon er ook gewoon weer over praten.

Nu de 2e poging de kring wel wat kleiner gemaakt.
    In plaats van de hele wereld, voornamelijk familie en beste vrienden.

Maar idd wat goed voelt voor jezelf
    Ik moest het gewoon kwijt aan mensen.

11. Lelie28

Lelie28 Actief lid

19 apr 2008
    228
    0
    0
    Wij hebben het alleen aan naaste familie en 2 goede vrienden verteld. De vorige keer ging het mis en wij hebben veel steun gehad van de familie en vrienden. Ook zijn ze nu op de hoogte van de prille zwangerschap en leven net als ons erg naar de eerste echo toe. Deze familie en vrienden wisten ook precies wanneer wij de iui hadden gehad en waren van alles op de hoogte. Ik vond het erg fijn om het te delen, maar dat is natuurlijk persoonlijk.

12. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Ik heb vandaag te horen gekregen dat ik zwanger ben. Ik denk dat ik het zondag vertel aan onze ouders. Of ik wordt supermisselijk als het goed gaat, dus dan is het gewoon niet te verbloemen. Mocht het misgaan, wil ik ook dat ze het weten.
    Spannend!!

13. miss C

miss C VIP lid

20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    ik heb geen IVF gehad, maar IUI dat is ook met 2 wachtweken (zoals je miss wel weet) ik ben toen heel gemeen geweest, heb gezegd dat de test negatief was maar dat ik niet ongesteld ben geworden puur omdat ik het niet over de telefoon wou vertellen! hebben het 2 dagen later face to face verteld, vonden we beiden veel leuker...

14. Sdi86

Sdi86 Actief lid

18 feb 2014
    184
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gefeliciteerd JJ1980!! Fijne zwangerschap gewenst, hopelijk blijft het allemaal goed gaan!! Genieten!! :D

Ik heb gisteren een aantal mensen gezegd dat we niet weten of we het wel/niet willen vertellen als we de uitslag hebben. Ik heb gezegd dat we het waarschijnlijk niet doen en hierbij ook aangegeven waarom niet. Een reactie van iemand was beetje negatief, waarschijnlijk is die persoon gewoon nieuwsgierig i.p.v. erg betrokken.

Pffff, nee, makkelijk is het allemaal niet.

Deel Deze Pagina