Hoi, Ik heb hier een tijd geleden al veel geschreven, maar nu al een tijdje niet meer. In het forum waar ik in mee kletste is inmiddels iedereen zwanger of al bevallen... Graag zou ik met mensen in contact komen die net als wij voor een derde ICSI poging willen gaan...De eerste twee ICSI pogingen hadden we weinig bevruchtingen...2 verse TP's gehad en 1 cryo...helaas allemaal zonder zwangerschap. Momenteel hebben we even een rustpauze, eerlijk gezegd ben ik de hoop momenteel wel een beetje kwijt...iedereen in mijn omgeving lijkt wel zwanger..als ik eerlijk ben vind ik dat best confronterend en maakt me dat best verdrietig.. ik gun het iedereen natuurlijk van harte..alleen het verdriet blijft dat het bij ons niet lukt (en misschien wel nooit zal lukken) sterk aanwezig. Ik hoop hier wat te kunnen kletsen met anderen...bepaalde "gevoelens" van onmacht, verdriet etc te kunnen delen, maar ook proberen positief te blijven!! Voor iemand herkenbaar? Wellicht tot schrijfs! Groetjes Cintsa
Hoi Cintsa, Ik ben dan ook 'ook zo'n zwangere', maar wil je graag een hart onder de riem steken. Geef de hoop niet op meid... Mijn man had geen zaadcellen en moest dus een TESE. Gelukkig zaad gevonden. De 1e poging zag er goed uit: 7 eicellen, 6 bevruchtingen. 1 Tp, niet zwanger, de rest heeft het niet tot cryo gered. 2e poging: afgebroken; er groeiden bij mij slechts 1 follikel. Vanwege mijn erg lage amh werd eiceldonatie al geadviseerd. 3e poging:afgebroken; slechts 2 follikels. Advies eiceldonatie werd nog wat sterker meegegeven. Eigenwijs als ik ben, kon ik me daar niet bij neerleggen. Wij zijn toen naar Dusseldorf gegaan. Ander protocol, andere medicatie. Resultaat: 6 follikels, 4 eicellen, 3 bevruchtingen. En zie resultaat. Geef de hooo niet op meid. Het is zwaar, frustrerend, je voelt zo vaak machteloos. Zo herkenbaar... Kijk ook eens buiten je eigen kliniek, misschien biedt een ander net dat ene wat jij nodig hebt. Sterkte meid...
Bij ons was de derde ICSI raak, een tweeling, helaas hing dat mis. Wij zijn overgestapt naar Gent voor IUI-D en zijn nu ouders van 2 mooie zonen. Eentje hebben we geadopteerd en de andere uit m'n buik. Ik wil eigenlijk zeggen, geef de moed niet op! Het kan gewoon ook lukken! Ik duim voor jullie!
Hoi Cintsa, Ik zit momenteel in de wachtweken van mijn derde ICSI poging. En begrijp precies hoe jij je voelt! Ook op het forum zie je veel meiden zwanger worden, veel zelfs al na de eerste ICSI. En dat terwijl ik zelf een beetje de moed begin te verliezen en het punt waarop mijn man en ik nooit papa en mama zullen worden nu heel snel dichter bij komt. (wij hebben besloten geen behandelingen meer te doen hierna) Ook ik heb steeds weinig goede bevruchtingen. Alleen de eerste poging had ik 2 cryo's, maar die ontdooiden beide niet goed. Deze poging heb ik voor het eerst 2 embryo's teruggeplaatst gekregen. Ik vind het heel moeilijk om positief te blijven, na zoveel teleurstellingen kan ik me eigenlijk niet eens meer voorstellen dat dit nog gaat lukken. En idd, in mijn omgeving is de één na de ander zwanger, de eersten zijn nog niet goed en wel bevallen of weer 2 anderen vertellen dat ze zwanger zijn. Op faceboek vliegen de baby foto's je om de oren. Ik voel me machteloos, maar vooral vreselijk en bijna onbeschrijfelijk boos. Zo boos omdat "iedereen" zomaar krijgt toegeworpen wat ik zo graag wil. Wanneer gaan jullie precies beginnen met de derde poging?
Hey Kiekske!! Wat leuk dat je reageert!!!En kijk.....bij jullie is het gelukt wat geweldig!!!!!!!Ik vind het lief dat je reageert..zulke verhalen geven je idd weer even dat beetje hoop dat je nodig hebt.. We hadden zelf ons ook al voorgenomen om als de derde poging ook niet lukt, om naar het buitenland te gaan, of Gent of Dusseldorf! Dat met ook zo'n "zwangere" haha dat bedoelde ik niet verkeerd hoor..ik vind het geweldig voor iedereen waar wel een wondertje mag gebeuren...alleen de confrontatie is soms erg groot.. Geniet ervan meid!!En hopelijk kan ik ook over een tijd net zo'n bericht plaatsen als jij dat ik ook "zo'n zwangere" ben en iemand die even de hoop een beetje kwijt is weer een hart onder de riem kan steken.. Dankje.. Groetjes Cintsa
Hoi, Ook al zo'n mooi verhaal!!Toch mama van twee mooie zonen..wauw!Mag ik vragen hoe oud je zoontje uit China is?En je andere zoontje? Hoe zijn jouw ervaringen in Gent?Wij willen nl na onze derde poging(als dat niet lukt) ook overstappen op Gent of Dusseldorf.. Jij ook bedankt voor het feit dat je meer wat hoop hebt gegeven!! Groetjes Cintsa
Hoi Marlies, Jouw gevoel dat je omschrijft...zoooooooooo herkenbaar!!!Inderdaad iedereen in je omgeving lijkt maar zwanger te zijn, of al te zijn bevallen etc etc..En sommigen die nieteens zwanger willen worden raken wel in verwachting en denken er soms zelfs over na o het weg te laten halen..owwwww ik kan daar zoooooo boos om zijn..Klopt wat je benoemd..gevoel van onmacht, frustratie en boosheid!! Niet op de zwangeren...want ik gun het ze echt!!Maar wel op de situatie...waarom wij niet??Althans zo voel ik het..En inderdaad als de pogingen dan zo weinig bevruchtingen oplevert en dus ook geen zwangerschap dan verlies je de hoop.. Ook wij beseffen de laatste tijd steeds meer dat onze ängst"dat we nooit papa en mama mogen worden best reeel is...mij maakt dat erg verdrietig, machteloos, boos... Dus jij zit momenteel weer in de wachtweken....wel ontzettend fijn dat er twee emmy's zijn teruggeplaatst! Ik hoop echt dat het dit keer gaat lukken voor jullie! Ik weet hoe het voelt...dus als ik nu zou zeggen probeer positief te blijven...dan heb je daar momenteel waarschijnlijk niet zoveel aan..want zo voelt dat voor jou niet..ik hoop dat je toch net als ik van bovenstaande verhalen een heel klein beetje hoop kunt krijgen.. Mag ik vragen waar jullie de pogingen hebben gedaan.. Wij hebben nu een rustpauze en willen graag eind dit jaar met de derde poging beginnen. Wij twijfelen nog of we daarna nog verder gaan proberen(als we wel verder gaan dan in t buitenland)...je moet ergens een grens trekken, maar dat is wel heel erg lastig! Het besluit wat jullie hebben genomen vind ik erg knap...dat zal erg lastig zijn geweest... Heel erg veel sterkte nog in die laatste paar dagen van de wachtweken.. Groetjes Cintsa
Hoi Cintsa, ik ben de 2e en derde verse poging zwanger geraakt allebei bij 5 weken misgegaan. Nu zwanger van een cryo uit poging 4! Dit was de 10e tp!!' Had ik ook noooit verwacht! Heel veel succes meid!!! En ik weet niet of je straks misschien nog cryos heb. Hopelijk heb je het niet nodig maar anders in dec overstappen naR ziekenfonds PNO die vergoeden een 4e en eventueel volgende poging mits je behandelend arts vind dat het nog zin heeft!
Hai Cintsa, ik herken het zo wat je schrijft! Net als het verhaal van Marliesje83. Ik ben nu in de ronde voor de 2e (en laatste) cryo van m'n 2e ivf/icsi (1x ivf gehad; 1x icsi). Het eerste cryo was heel mooi ontdooid en volgens het boekje doorgedeeld. Ja totdat hij in m'n baarmoeder kwam, toen hield het opeens op:x Maar enfin, nu dus in de aanloop naar 2e cryocyclus. Ik hoop heel erg dat ie goed ontdooid en dat we nog een kansje hebben voordat we door moeten/gaan met de volgende icsi (en laatste voor de verzekering). Hier ook volop zwangeren en baby's in de omgeving. Het moeilijkst het ik het met m'n kleine zusje, die binnen een zucht zwanger werd en over een paar weken gaat bevallen. Ik gvd al 4 jaar bezig en zij 4 weken. Zo oneerlijk. Het is niet dat ik het haar niet gun, ik gun het mezelf alleen meer. Ik vind het heel fijn om ook succesverhalen te lezen, maar de moed zakt me zo vaak in de schoenen... Het is ook heel frustrerend dat er niet een heel duidelijke oorzaak is gevonden... @Marlies83: zijn je wachtweken al voorbij? Cintsa, heel veel sterkte en die pauze is een heel wijs besluit! Ik hoop dat je daar een beetje van kan genieten (heeft mij goed gedaan)! Liefs Juud
Hoi! @Marliesje, wat ontzettend ******...veel sterkte meid...ik ken het gevoel.. @Juudje, hoe is het met jou???Wat ontztettend rot meid dat je zusje wel in 1 keer zwnager is geraakt..het is zo oneerlijk verdeeld!!!Ik ken het gevoel, je gunt het de ander wel...maar je wilt het zelf ook zo graag!! Dan krijg je van anderen te horen..ach je bent gewoon jaloers...ja misschien ben ik dat ook wel idd!!Ik ben niet jaloers aangelegd, maar ik kan er gewoon iet tegen dat sommige mensen wel een wondertje is gegund die bv nieteens zwanger wilden worden, of er financieel belabberd voorstaan, of niet goed voor een kind kunnen zorgen door bv een handicap oid WEL dit wondertje mogen ervaren... Dat is wat ik werkelijk voel, boosheid en kwaadheid.. Ik probeer positief te blijven, maar net zoals jij zegt..al die verhalen van zwangeren werken soms heel opbeurend, omdat je dan denkt..okay misschien is er voor ons ook nog een beetje hoop..maar aan de andere kant denk je...Zij wel en wij niet.. Dat is niet dat ik het ze niet gun..want immeers ik weet hoe graag ik het zelf wil en vind het erg fijn dat het bij hun wel is gelukt..maar dan denk ik en waarom wij dan niet?? Ik hoop dat je dit nog leest omdat ik al even niet heb gereageerd..ben 2 weekjes weggeweest en niet op internet gekund.. Groetjes Cintsa