Hallo allemaal, Wij zijn komende zomer 2 jaar bezig om zwanger te worden. Helaas nog zonder resultaat. Ik ben in april begonnen met het spuiten van menopur. Het leek er namelijk op dat ik geen eisprong heb. Zitten wel altijd follikels en het slijmvlies is altijd erg goed, maar progesteron is altijd laag geweest. Nu zit ik al op dag 29 en zijn er verschillende follikels te zien aan beide kanten, maar ze lijken gestopt met groeien. 2 van 12, 1 van 14, 1 van 15 en 1 van 16. In het ziekenhuis weten ze niet wat de oorzaak is en ook is nog niet duidelijk wat nu de vervolg stap is. Bij ons in het ziekenhuis lijken ze dit niet vaak mee te maken. Ik weet dus ook niet wat het vervolg is en of er een vervolg is. Daarom zou ik graag willen weten of er hier meiden zitten met dezelfde ervaring? Groetjes
Ja ik heb dat ook gehad. Komt best veel voor overigens hoor. Bij mij bleef mijn follikel op 15,5 hangen. Op dag 10 14mm daarna 15,5 op dag 12 en dat is zo gebleven tot dat ze besloten de dosis op te hogen op dag 19. Daarna binnen 5 dagen wel n goede follikel. Dus dat ze nu niet doorgroeien betekend niet dat dat zo moet blijven. Misschien reageer je beter op n hogere dosis. Ik ben deze cyclus direct begonnen met die verhoogde dosis en nu op dag 11 al n goede follikel. Dus nog mogelijkheden genoeg in zulke gevallen blijkt wel!
Dankjewel voor je reactie! Geeft toch weer een mini beetje hoop, want die was na het nieuws vandaag echt ver weg gezakt. Bij mij in het ziekenhuis gaven ze echt aan dat ze geen idee hadden waar dit vandaan kwam en ben ik ook weer terug verwezen naar de gynaecoloog, wat me angstig maakt. Hebben ze bij jou ook steeds oestradiol geprikt?
Nee bij mij zochten ze niet verder. Ik reageerde gewoon niet hetzelfde op de menopur na mijn miskraam. Blijkbaar veranderd dat eea in je lijf. Maar na n ophoging van 75IE naar 112,5IE reageerde ik weer wel. Ze zeiden tegen mij dat t iesere cyclus weer anders kan zijn,en dat bleek dus maar weer zo. maak je geen zorgen,komt veel voor en de trucendoos is nog lang niet leeg. Wie weet bied n kleine ophoging alleen al een uitkomst. succes!
Bij mij was dit ook het geval alleen bleek mijn hypofyse toch niet helemaal mee te werken. Ik heb een hormoonpompje gebruikt uiteindelijk waardoor ik wel eisprongen kreeg. Succes !
Hallo Rantje, Bedankt voor je reactie!! Kun je me iets meer vertellen over een hormoonpompje? Wat doet dit meer dan spuiten bijvoorbeeld? Bij mij kwamen ze ervandaan achter dat er weer nieuwe follikels groeien. Ze zien er van 15 Mm, die gaan weg en dan ineens zitten er nieuwe van 10 Mm. Heb jij dit ook wel eens meegemaakt? En ik zie dat ik jou mag feliciteren! Groetjes
Hallo, Ik heb dat ook gehad. Ben erg moeilijk te stimuleren. Omdat ik PCOS heb hogen ze langzaam op omdat er anders de kans bestaat dat heel mijn eierstokken ontploffen. Ik heb ook twee keer gehad dat mn eitjes in kakten en dus kleiner werden. Doordat er niets kwam of mijn eitjes weer kleiner werden heb ik 5 keer een cyclus moet afbreken. Het komt inderdaad voor en het is vaak eenvoudig op te lossen door wat op te hogen. Succes!
Hoj Anoniem, Sorry late reactie. Maar ik ben ook een jaar aan het spuiten geweest en ik had ook eitjes van 15 mm en zo ineens weer inzakken en dan weer nieuwe inderdaad. Uiteindelijk zagen ze in mijn bloed dat er bepaalde waarden niet goed bleken (was een bloedonderzoek van jaar terug ook) en daardoor wilde ze dit pompje proberen en uiteindelijk gelukt inderdaad! Dankjewel! Succes ermee gr rantje
Ik heb het ook gehad met mijn 3de en toen ben ik weer met clomid begonnen en daar mee zwanger geraakt