Hallo dames, hoelang moeten/mogen jullie doorgaan met het gebruik van estradiol na terugplaatsing bij een kunstmatige cyclus? Ik lees er zoveel verschillende dingen over. Ook het gebruik van utrogestan lijkt erg verschillend per ziekenhuis... Ik heb laatst wederom een miskraam gehad en wil er graag meer over weten.. Nu weet ik wel dat je dit sowieso nooit tegen kan gaan als het niet goed zit, maar toch. Ik haal mij vanalles in m'n hoofd Alvast bedankt! Groetjes
Na de echo in het ziekenhuis mocht ik van hun per direct stoppen (ik was toen 8+4). Gelukkig vonden ze het ook goed als ik ging afbouwen. De estradiol heb ik toen nog 4 dagen 2x per dag geslikt en daarna 6 dagen 1x per dag waardoor ik dus op de 10w de laatste nam. Voor de utrogestan gold hetzelfde, daar mocht ik ook direct mee stoppen. Maar dat durfde ik echt niet en daar had/heb ik nog zoveel van over dat ik door kan gebruiken tot de 12w. Wat ontzettend naar dat je wederom een miskraam hebt gehad. Heel begrijpelijk dat je het gevoel hebt dat het stoppen hier aan bij gedragen heeft. Hopelijk mag je snel blijvend zwanger worden. En dan zou ik voor je eigen gevoel vragen of je het mag blijven gebruiken tot de 12 weken.
Bedankt voor je lieve reactie. Wat geweldig dat je zwanger bent! Gefeliciteerd!!! Ik vind het zo vervelend dat er op internet zoveel verschillende reacties over lees. De ene moet het tot 12 weken gebruiken en de ander tot de terugplaatsing enz.. Ik denk dat ik de volgende keer doorga tot 12 weken. Heb alleen veel last van de bijwerkingen maarja, dat is dan niet anders. Hele fijne zwangerschap! Groetjes