Parkeren aan de kust

Discussion in 'Vakantie en vrije tijd' started by zwaaistaart, Jan 2, 2022.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. zwaaistaart

zwaaistaart Fanatiek lid

Jan 23, 2011
    2,446
    1,033
    113
    Female
    Wij willen morgen vanuit omgeving Arnhem naar de kust rijden voor een strandwandeling.
    Wie heeft tips waar we dan het beste kunnen parkeren, zodat we dichtbij het strand kunnen parkeren?
    Als we dan ook nog de duinen in kunnen is het helemaal leuk!

2. olleke

olleke Fanatiek lid

Mar 8, 2012
    4,849
    4,103
    113
    Ik lees even mee.
    Ik weet dat je bij Katwijk heel dichtbij het strand/duinen grote parkeerplaatsen hebt, zowel noordelijk als zuidelijk geloof ik.
    Bij Egmond aan Zee is het nu denk ik gratis parkeren, maar ik weet niet hoe het qua drukte nu is, omdat je daar meer in het dorp zelf staat volgens mij.
    Bij Vlissingen parkeerden wij jaren geleden ook dicht bij het strand, maar zijn volgens mij minder duinen.
    Maar ik hoor ook vaak dat mensen naar Hoek van Holland of zo rijden.

3. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

Nov 13, 2008
    3,423
    447
    83
    Limburg
    Wij zijn van de zomer in Zandvoort geweest en tussen Bloemendaal aan zee en zandvoort waren heel veel parkeerplaatsen langs de kust.

zwaaistaart likes this.
  4. maria80

maria80 Fanatiek lid

Aug 18, 2009
    1,974
    136
    63
    Katwijk heeft parkeergarage in de duinen. Alleen niet echt wandelen in de duinen.
    Noordwijk heeft ook grote parkeerplaats en dan loop je makkelijker de duinen in.
    (Ook kleinere waarbij je dichter bij het centrum staat, maar als je de dingen nog in wilt...)
    Vlakbij Noordwijk ligt Langevelderslag, grote parkeerplaats, kaboutertocht door de duinen, erg leuke horeca (nederzandt) met speeltuin.

zwaaistaart likes this.
  5. Iertje81

Iertje81 VIP lid

Dec 31, 2015
    17,953
    33,624
    113
    Egmond kun je aan de boulevard parkeren en je loopt zo het strand op of de duinen in. Loop je ook zo naar Bergen. In Egmond is het nu gratis parkeren.
    Zandvoort/Bloemendaal kun je ook heel makkelijk parkeren, maar is allebei betaald.

zwaaistaart likes this.
  6. MrsBucket

MrsBucket Niet meer actief

Zoutelande heeft gratis parkeren achter de Jumbo, een grote parkeerplaats. Dan kan je door de duinen naar het strand.

zwaaistaart likes this.
  7. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

Apr 13, 2008
    23,139
    8,870
    113
    Kijkduin is ook gratis parkeren, ongeveer in de duinen als je wil (parkeerplaats Zandvoortselaan). ;)

zwaaistaart likes this.
  8. zwaaistaart

zwaaistaart Fanatiek lid

Jan 23, 2011
    2,446
    1,033
    113
    Female
    Dank jullie wel! Dan komt het morgen vast goed

9. Beukenhaag

Beukenhaag Fanatiek lid

May 17, 2020
    1,603
    1,732
    113
    Wij zijn afgelopen week in Zeeland geweest. Daar is sowieso in deze tijd op veel plekken gratis parkeren. Wij zaten bij renesse (Voordelta, zijn ook zeehonden te zien). Maar bij Domburg/Westkapelle is het ook erg leuk wandelen, makkelijk parkeren. En Westkapelle heeft een heerlijke friettent:D

10. Felice

Felice VIP lid

Apr 22, 2009
    7,504
    8,425
    113
    Misschien een domme vraag, maar zijn er ook toilet voorzieningen bij het strand? Nu de horeca dicht zit is, vallen restaurants etc af.
    Maar mochten we nog naar het strand gaan (heeeel misschien), dan zitten we zo dik 1,5 uur in de auto, dan is het wel fijn om te weten of je ergens naar de wc kunt :D

11. SydneyGirl

SydneyGirl Niet meer actief

Waar wij wonen zijn de strandtenten alleen open voor afhaal, de toiletten niet. Maar misschien nog even snel bij een tankstation onderweg gaan, vlak voor je er bent?

12. TotalBella

TotalBella Niet meer actief

Wij zijn eergisteren in Castricum geweest, daar was een toilet aanwezig.

13. Felice

Felice VIP lid

Apr 22, 2009
    7,504
    8,425
    113
    Thanks voor de tips!
    Helaas gaat het hem niet worden, ben zelf ziek geworden (geen corona gelukkig), dus dat schuiven we maar even door naar een later moment :cool:

14. Lola1982

Lola1982 VIP lid

Jul 16, 2007
    18,000
    1,841
    113
    Hargen aan Zee en Callantsoog kun je makkeijk en goedkoop parkeren.

Share This Page