Wij willen morgen vanuit omgeving Arnhem naar de kust rijden voor een strandwandeling. Wie heeft tips waar we dan het beste kunnen parkeren, zodat we dichtbij het strand kunnen parkeren? Als we dan ook nog de duinen in kunnen is het helemaal leuk!
Ik lees even mee. Ik weet dat je bij Katwijk heel dichtbij het strand/duinen grote parkeerplaatsen hebt, zowel noordelijk als zuidelijk geloof ik. Bij Egmond aan Zee is het nu denk ik gratis parkeren, maar ik weet niet hoe het qua drukte nu is, omdat je daar meer in het dorp zelf staat volgens mij. Bij Vlissingen parkeerden wij jaren geleden ook dicht bij het strand, maar zijn volgens mij minder duinen. Maar ik hoor ook vaak dat mensen naar Hoek van Holland of zo rijden.
Wij zijn van de zomer in Zandvoort geweest en tussen Bloemendaal aan zee en zandvoort waren heel veel parkeerplaatsen langs de kust.
Katwijk heeft parkeergarage in de duinen. Alleen niet echt wandelen in de duinen. Noordwijk heeft ook grote parkeerplaats en dan loop je makkelijker de duinen in. (Ook kleinere waarbij je dichter bij het centrum staat, maar als je de dingen nog in wilt...) Vlakbij Noordwijk ligt Langevelderslag, grote parkeerplaats, kaboutertocht door de duinen, erg leuke horeca (nederzandt) met speeltuin.
Egmond kun je aan de boulevard parkeren en je loopt zo het strand op of de duinen in. Loop je ook zo naar Bergen. In Egmond is het nu gratis parkeren. Zandvoort/Bloemendaal kun je ook heel makkelijk parkeren, maar is allebei betaald.
Zoutelande heeft gratis parkeren achter de Jumbo, een grote parkeerplaats. Dan kan je door de duinen naar het strand.
Wij zijn afgelopen week in Zeeland geweest. Daar is sowieso in deze tijd op veel plekken gratis parkeren. Wij zaten bij renesse (Voordelta, zijn ook zeehonden te zien). Maar bij Domburg/Westkapelle is het ook erg leuk wandelen, makkelijk parkeren. En Westkapelle heeft een heerlijke friettent
Misschien een domme vraag, maar zijn er ook toilet voorzieningen bij het strand? Nu de horeca dicht zit is, vallen restaurants etc af. Maar mochten we nog naar het strand gaan (heeeel misschien), dan zitten we zo dik 1,5 uur in de auto, dan is het wel fijn om te weten of je ergens naar de wc kunt
Waar wij wonen zijn de strandtenten alleen open voor afhaal, de toiletten niet. Maar misschien nog even snel bij een tankstation onderweg gaan, vlak voor je er bent?
Thanks voor de tips! Helaas gaat het hem niet worden, ben zelf ziek geworden (geen corona gelukkig), dus dat schuiven we maar even door naar een later moment