Wat is jullie wafel succesrecept? Ik had een vast recept van mijn oma maar kan het nergens meer vinden. Heb nu een receptje van het internet geplukt, van de Libelle, maar dat deeg is super lopend, er zijn verhouding ook echt veel melk en bruiswater in tov de bloem (en dan heb ik er al een deel extra in gedaan). Terwijl met mijn normale recept het net een vast deeg is. Het valt nog te bekijken dus of het gaat lukken met bakken seffens, of dat alles er tussenuit loopt. Als dat is bak ik er maar pannenkoeken of poffertjes van. Ik heb gewoon een standaard wafelijzer dus geen speciale opzetstukken voor stroopwafels of dergelijke. Kom maar op met jullie lekkere recepten
Ik gebruik deze van Rutger. Geen bruiswater maar bruis door bakpoeder en karnemelk. Wij vinden deze altijd erg geslaagd!
Ik kijk altijd bij lekkerensimpel voor recepten. Laatst dit recept gebruikt en dat was prima; https://www.lekkerensimpel.com/wafel-recept/
Als ik wafels bak ( van die hartjes, dus dunne wafels) dan doe ik het alsvolgt: 2 pakken cakemeel Dubbele dosis melk 3 zakjes vanille suiker Rozijnen wellen en dan erdoor.