Kindjes snel achter elkaar, wat aan te schaffen? (Verschil 1 jaar)

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Roxyroxx, 4 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Hi meiden,

Ik weet dat er laatst een topic was over wat aan te schaffen, maar ik heb ze straks echt dicht bij elkaar zitten, vandaar een nieuw topic, misschien iemand tips uit ervaring?!

Mijn zoontjes schelen dadelijk iets meer als een jaar. Ik bedacht dat ik de volgende dingen sowieso nodig heb:
    - Duowagen (heb de Donkey gekocht, nu 1-persoons, straks dus duo)
    - Extra ledikant, matras, aerosleep etc.
    - Kleertjes/rompertjes/sokjes (hoeft niet maar wil ik :p)
    - Aankleedkussen? (Heb nu commode boven staan, wil straks een commode op badkamer beneden, boven op beide kamers een commode?)
    - Extra kinderstoel (heb nu de Bloom! Loving it, maar 2 stoelen van 400€ is misschien beetje too much na ook al nieuwe garderobe en Donkey :p)

Maxi-cosi kan worden doorgeschoven en dan voor oudste zoon een kinderstoel, ze worden in hetzelfde seizoen geboren dus slaapzakjes etc. kunnen worden doorgeschoven. Ik heb overigens echt way te veel hydrofiel luiers gekocht dus daar heb ik bijv nog nieuwe van liggen! Verzorging enzo wil ik gewoon voor ze allebei gebruiken. Het gaat dan wat sneller op, maargoed.

Denk ik nu te simpel als ik denk dat ik er zo redelijk ben?!

2. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Hier ook 1 jaar verschil. Heb alleen een duowagen gekocht.
    Kindje komt bij ons op de kamer tot 6 maand en dan eerst maar eens kijken of de oudste dan in een gewoon bed kan of dat wel echt nog een ledikant moeten hebben.
    Ze komen bij elkaar op de kamer dus verder echt niets nodig gehad :p

3. Roxyroxx

Whaha, helemaal ideaal. Ja ik schreef ledikantje, maar boef komt eerst idd bij ons op kamer en dan even kijken. Ik haal sowieso een extra ledikantje die bij kamer van de oudste past en dan staan daar dus twee bedjes voor als het op onze kamer niet werkt :)

4. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    Zo ben je er inderdaad wel aardig, wat nieuw beddengoed natuurlijk voor het ledikantje en dan is het zo aardig klaar!

5. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Wij hebben 1,5 jaar er tussen zitten

Met 15 maanden is de oudste naar een groot bed gegaan en naar een andere kamer zodat de baby kamer de baby kamer kan blijven

Zelf vond ik een extra babyfoon wel handig dus deze hebben we aangeschaft,

Wij hebben tegen de tijd dat dochter mee ging eten in de kinderstoel een zitverhoger voor de oudste aangeschaft zodat we geen twee kinderstoelen in de kamer hadden staan

Duowagen was indd ideaal

Verder niets dubbel aangeschaft

6. Froetsel

Froetsel Fanatiek lid

11 sep 2012
    1.154
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik herken mezelf helemaal in jouw verhaal! Dus ik lees mee, betreft bloom zat er ook aan te denken nog 1 te schaffen maar ik denk dat mijn man dan de scheiding aan vraagt bij wijze van! Dus neem een Ikea stoel die ik dan steeds in de kelder kan doen na gebruik ( neemt ook minder ruimte in beslag )
    Alleen wij krijgen een zoontje na een dochtertje, dus sowieso slapen ze niet samen dit omdat onze dame al gewoon door slaapt etc.
    Twijfel dus of ik een nieuwe babykamer haal of toch een groot bed !

Ik weet het gewoon niet meer
    Mijne zullen 13 maanden schelen!

7. Roxyroxx

Poeh, das lastig idd! Weet je, ik ben in eerste instantie van plan de kleine in een wieg bij ons te leggen. Maar mocht dit niet gaan, dan heb ik een ledikantje dat past bij de babykamer van zoonlief, om dat te proberen. Zoonlief slaapt nog niet door (alhoewel laatste 2 dagen wel :p), dus wat dat betreft zie ik daar geen grote problemen. Als de kleine nou wel bij ons goed slaapt is een ledikantje overbodig, want dan kan hij met 6 maanden naar babykamer zoon en kan zoonlief naar een nieuwe kamer... Lastig, maar denk dat het echt afwachten wordt voor ons ;)... Misschien voor jou ook een idee? Om even een wieg te proberen? Is je babykamer neutraal? Of wel tot jongenskamer "te vermaken"? Anders zou ik een wieg proberen en kijken hoe dat gaat! Misschien red je het dan tot je dochter naar een hrote kamer gaat?!

8. 7nov12

7nov12 Bekend lid

13 sep 2012
    948
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier zit er straks 1,5 jaar tussen als het goed gaat.
    We wonen dan echt mini met z'n vieren dus ik moet me echt beperken. Totdat we eindelijk kunnen verhuizen.

Wat ik wil kopen:
    - nieuwe hydrofielen luiers en spuugdoekjes
    - Stokke kinderstoel met newborn inzet.
    - nieuwe set kleertjes
    - soort van oplossing voor mini commode op onze slaapkamer.

Wij hebben nu geen plek voor een extra kinderkamer. AL helemaal geen plek voor een duowagen. MAar wel voor een mooie draagdoek :)

9. Froetsel

Froetsel Fanatiek lid

11 sep 2012
    1.154
    0
    36
    NULL
    NULL
    Haahahahaha we hebben een verbouwing deze maand! Onze slaapkamer gaan we weer splitsen naar 2 kamers, zoals originele staat.
    Daar gaat onze dochter heen verhuizen ( dus ook nieuwe kamertje, moet alleen kijken of we een babykamer halen of toch een groot bed)
    En haar oude kamertje wordt echt een jongens kamer haha!

Betreft wiegde we hadden voor onze dochter een wieg, maar ze heeft er maar 3 dagen in geslapen. Ze sliep veel beter op haar eigen kamertje, dus ik weet het allemaal echt niet meer.

10. Dribbel32

Dribbel32 Bekend lid

27 mei 2011
    758
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hier zit er 16 maanden tussen de derde en de vierde (beide knullen), ze hebben samen een mega-kamer, commode is de hemnes 8-ladenkast, beeb heeft een nieuw ledikant en ze hebben samen een 3 deurs-kledingkast.
    Beeb slaapt voorlopig nog bij ons op de kamer en is waar ik ben vanwege borstvoeding, wij hebben dus maar 1 babyfoon ;)

Wij hebben dus een ledikant, een duowagen en wat kleertjes aangeschaft, that's it, er komt nog een tripp trapp bij, maar die hebben we voorlopig nog niet nodig...

Deel Deze Pagina