Lieve mensen, Zit nu net in week 8 van mijn zwangerschap. Nu ben ik vanacht wakker geworden met buikpijn en dat duurde best lang. Ook een klein beetje misselijk. Is buikpijn normaal? ben gelijk zo bang dat er iets mis is En ik heb ook sinds een week dat me buik 's avonds echt heel opgezet / geblazen is. pff voelt gewoon vervelend. Het voelt ook echt alsof ik dan propvol zit... Herkennen mensen dit?
Dat gevoel alsof hij heel erg vol zit wel, alles krijgt een plekje nu van binnen dus alles schuift een beetje op. De buikpijn echter niet, als je je zorgen maakt kun je altijd je verloskundige even bellen hé!
Klinkt als reorganisatie van je darmen enzo Die opgeblazen buik komt daar waarschijnlijk ook van. Als je echt aanhoudende krampen gaat hebben, en daarbij ook nog bloedverlies, dan zou ik me zorgen gaan maken. Anders niet. Ik herken het wel: als het je eerste kindje is, weet je gewoon niet wat normaal is en wat niet. Ik heb het af en toe ook nog steeds, dat ik denk: hm, wat voel ik nu, is dit wel normaal? Maar de meeste dingen zijn gelukkig normaal
Ja het is ook niet echt kramp... meer zeurend. Ben er ook van overtuigd dat het me darmen zijn... Zeker nu ik net tot 2x toe een flinke grote boodschap moest doen... Dan is die buikpijn ook gelijk weer over. Heb gister ook erg vet gegeten. ( niet meer doen denk ik ) Bloedverlies heb ik absoluut niet. Ben ook een beetje duizelig... denk gewoon dat het erbij hoort
Ik had heel veel buikpijn in het begin Zijn echt je banden en ruimte maken...je word er niet vrolijk van en heel onzeker..... Maar zolang er geen bloed is...geen zorgen maken Ben nu ook inmiddels 24 weken en nog vaak buikpijn Hahaha
Opgeblazen buik komt denk ik door je darmen. Daar had ik in het begin ook last van. Leek dan af en toe net alsof ik al een buikje had haha. Maar die buikpijn weet ik niet. Als je het niet vertrouwd zou ik advies vragen aan je verloskundige!
Er gebeurd vanalles in je lijf, dus het kunnen best je darmen zijn die even mopperen. De VK van mijn zusje zei altijd "als je OF bloeding OF kramp hebt, is er vaak niks aan de hand, zodra je beide hebt, dan heb je meer reden tot zorg"
als het weg is na toiletbezoek dan zijn het je darmen geweest die kunnen nu flink geirriteerd zijn omdat ze aan de kant moeten. de een heeft daar meer last van dan de ander. ook het opgeblazen gevoel komt daar vandaan (de darmen zwellen tenslotte op, mede door de irritatie) en daarnaast zijn je banden nu ook hard bezig, ook dat kan veel pijn geven (vind het zelf te vergelijken met erg spierpijn gevoel onderin) vooral de bandenpijn zal regelmatig terugkeren hihi
Ik zit ook in mn achtste week.. Ik heb in week vijf zelfs helderbloedverlies gehad en krampen nu twee echos verder en mn spruit zit er nog steeds.. K maakte me ook erg zorgen... Zolang je maar geen bloedproppen verliest of de pijn ondraaglijk wordt hoef je je geen zorgen te maken... Ik heb ook nog steeds wel is krampjes en buikpijn... De 1 heeft t wel en de ander niet.. Succes meis!