Morgen naar dierentuin, baby 9,5 maand en ik altijd zenuwachtig HELP!!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door pink150, 4 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pink150

pink150 Actief lid

21 okt 2008
    203
    0
    0
    Lieve meiden,

Wie wil mij gewoon even geruststellen...ik ben dus zo'n mama die denkt dat alles op stipte tijden moet gebeuren wil het goed gebeuren!

Het zit namelijk zo, we hebben echt een onwijs makkelijk meisje, niets is teveel en ze doet alles makkelijk mee...maar ik ben zo'n zeur he,..ik ben van te voren altijd bang dat ze ergens verkeerd op gaat reageren en dat ze helemaal overstuur raakt en het ergste is dat het nog nooit gebeurd is.
    We zijn een weekend weggeweest ging prima, als we dagen weg gaan om te winkelen gaat het goed.
    NU gaan we morgen met vrienden na de dierentuin en zal ze dus haar slaapjes die ze normaal op een donkere slaapkamer doet in haar wagen *bugaboo"moeten doen.
    MIjn vriend zegt dat het altijd goedkomt...en dat zal ook best wel gebeuren maar waarom zit er dan altijd in mijn hoofd dat de dagen allemaal hetzelfde moeten gebeuren (RRR)....zo irritant van me eigen he! Maar om nu met mooi weer de hele dag rondom huis te blijven is voor ons 2 niet leuk en niet voor ons dochtertje..

Hebben jullie dit ook gehad mama;s?...en wie kan me even gerustellende woorden geven zodat ik er ontspannen naar toe kan gaan.
    We gaan pas rond 1300 uur dus 1 van haar 2 slaapjes kan ze lekker in bed doen.
    Echt bedankt al voor het lezen en evt goede raad ;)
    Liefs pink

2. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    wij zijn ook laatst met finn naar de dierentuin geweest. Finn is de laatste tijd geen goede slaper, mits ie in zn eigen bedje slaapt. Maar je bent lekker aan het wandelen enzo he, finn is toen tussentijds gewoon in slaap gesukkeld. Natuurlijk niet zo lang als ie normaal slaapt, Het komt allemaal goed, dat zul je zien! Slaap je meisje wel eens vaker in de wandelwagen? tijdens het wandelen ofzo? ik denk dat het allemaal wel los zou lopen, wandelen vind alle kindjes toch lekker?

3. Pasja83

Pasja83 Fanatiek lid

12 mrt 2009
    1.061
    1
    0
    Wat vervelend dat je je elke keer zo voelt bij een uitstapje. Ik herken het een beetje hoor. Gewoon dat ze dan toch een ander ritme hebben als je weg gaat.

Maar nu kan je kindje al 1 van de 2 slaapjes lekker thuis doen. Dus dat is al beter dan helemaal niet. En zoals je zelf al zegt, het komt altijd goed. Fijn dat je vriend zo lekker nuchter is. Dat kan je wel gebruiker als tegenhanger.

Ik zou zeggen geniet lekker van een dagje weg. Als kinderen moe zijn slapen ze meestal ook wel in de wagen.

4. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    eeeehm, nee dit heb ik niet.
    Ik denk altijd maar zo: wat is het allerergste dat kan gebeuren?
    Dat ze vreselijk gaat krijzen en van slag raakt? Dan ga je toch lekker naar huis en weet je dat voor de volgende keer...
    Beter dit risico nemen dan dat je de hele dag thuis zit omdat je niet durft...

Ik ben juist het tegenovergestelde, ik hou nooit rekening met slaapjes en voedingstijden. Als ik weg wil ga ik weg. Dan slaapt ze maar in de auto of wat later. Als ze honger heeft dan roept ze wel en krijgt ze wat te eten... en als ze een keer chagerijnig wordt dan ga ik naar huis...

5. pink150

pink150 Actief lid

21 okt 2008
    203
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties en ja ze slaapt wel vaak in de wagen hoor,..maar ik ben dan altijd bang dat het te kort is enzo...ik weet het gewoon een zeur daarom stel ik dit soort dingen altijd uit.
    Doordat de vriend zo makkelijk is, doen we ook nu dit soort dingen want van uitstel komt afstel en ik wil niet zo;n huismus worden...
    gek is dat mama zijn soms hihi

6. pink150

pink150 Actief lid

21 okt 2008
    203
    0
    0
    Mijn man is dus precies zoals debbie82....vind dat zo stoer van je...door jullie heb ik al meer zin in....hiih....ik ben echt een raar ding als ik het terug lees!!

wel echt bedankt meiden...het helpt echt zon forum!!

7. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    haha pink je bent niet raar... zoveel moeders hebben dat!
    In het begin was ik ook iets preciezer maar ja je wijkt er een keer vanaf en dan gaat het goed, dan wijk je nog wat verder af en dat gaat ook goed. Uiteindelijk had ik helemaal geen ritme meer, maar wel een vrolijk meisje die zelf aangeeft wat ze wanneer wilt.

8. zandkasteel

zandkasteel Fanatiek lid

12 mrt 2010
    1.003
    0
    0
    Waterland
    Ik heb het ook gehad in het begin, totdat mijn vriend mij met voeten op de grond gezet heeft en dat ik nu is normaal moest doen :D. Ik wil al onze uitstapjes tot de minuut plannen, en raak al gestressed als we 1 minuut later vertrekken ofzo... ik werd gek van mijzelf....

Laat het gewoon over je heen gaan, en stel dat je dochter niet slaapt het 2e slaapje dan haalt ze dat in de auto of thuis wel weer in hoor. En is ze echt moe dan slaapt ze wel;) Wij gaan morgen ook een dagje weg dus ik weet hoe je je voelt LOL

9. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ennuh veel plezier morgen!

10. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Stop met je druk te maken ver vanalles...het gaat namelijk altijd anders als dat je vantevoren bedenkt!! Laat het los, het komt goed!! Veel plezier!

11. pink150

pink150 Actief lid

21 okt 2008
    203
    0
    0
    thnx dames...ga er een gezellige dag van maken hihi

12. Lara11

Lara11 Niet meer actief

ik herken heel veel van jou, maar ik heb mezelf weten gerust te stellen met de gedachte dat het toch niet zo´n ramp is als ze een keertje niet slapen... Bij mijn eerste kind was ik een regelrechte neuroot wat dit soort dingen betreft, maar dat moest ik snel afleren toen er al snel een tweede kwam. Moet zeggen, vind het zelf ook een stuk prettiger dat ik af en toe denk: ach, we zien wel hoe het loopt...
    hoop dat je een heel leuke dag hebt gehad!

13. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    Kan je echt de hand schudden :D

Zo herkenbaar wat je allemaal vertelt! Mijn meisje is ook heel makkelijk, maar heeft een moeilijke mama :). Kan me over uitstapjes, dagjes en weekendjes weg ook lekker druk maken. Het valt 9 van de 10 keer dan ook 100% mee...

We zijn gewoon erg "betrokken" bij onze kids denk ik dan maar om mezelf goed te praten en wat iemand hier ook al zei. Bij een tweede zal het wel anders zijn :)

Heel veel plezier morgen! Kom je nog even verslag doen morgen?

14. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    en hoe is het gegaan?

15. Jeal

Jeal Actief lid

2 mrt 2009
    305
    0
    0
    Hoi Pink

Heb je een leuke dag gehad? Ik herken mezelf ook erg in jou. Waar ik vooral heel veel moeite mee heb is dat we ergens op visite gaan en mijn dochter constant bij iedereen op de arm moet. Ik heb zoiets laat haar lekker liggen... maar mijn vriend voelt zich waarschijnlijk verplicht om dochterlief bij opa's en oma's op de schoot te doen. Dit blijft een issue tussen ons en is erg moeilijk bespreekbaar. Op deze manier worden uitstapjes naar familie ook minder leuk....

16. pink150

pink150 Actief lid

21 okt 2008
    203
    0
    0
    he meiden!

Nou zoals verwacht is alles prima gegaan..het was alleen erg warm waardoor de kleine eigenlijk niet echt in slaap kon vallen, ze mopperde wel een beetje maar dat mocht ook wel hihi ze deed het verders helemaal prima, echt niets aan het handje!.. (nam niet weg dat ik het ook weer geweldig vond toen we door de voordeur weer binnenkwamen thuis ) hihi,,....gek dat ik me altijd druk maak en dat het altijd prima gaat...vreemde mama..

Wat betreft het bij iedereen op schoot nemen, ik hou daar totaal ook niet van, ons kindje kan zich goed en gezellig vermaken maar bij de opa;s en oma's krijgt ze geen 5 minuten tijd om wat voor haar zelf te doen en gaat ze altijd van de een naar de ander...tussen manlief en mij altijd een confrontatie..haha...maar mama wint bijna altijd..

lieve meiden bedankt voor jullie steuntje in de rug, heb gister nog wel een paar x aan gedacht!

Liefs pink

17. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.755
    0
    36
    Ik snap je bezorgdheid en dat je t beste wilt voor je kindje, maar zelf ben ik ook tegenovergestelde :)

Ik zou proberen jezelf niet zo gek te maken vantevoren( makkelijker gezegd dan gedaan) en lekker over je heen laten komen. Als jullie 1maal in de dierentuin zijn merk je vanzelf wel hoe je kleine erop reageerd en dan kan je altijd nog besluiten naar huis te gaan. Wil je de voedingen stipt tijden kan je je altijd even terugtrekken en je kindje voeden zodat dat niet uitloopt. Tjah de slaapjes....een keer in de wagen vinden ze echt niet erg hoor!

Ik ben wat dat betreft zoooo makkelijk, hij gilt wel als die honger heeft als we niet thuis zijn, is hij moe slaapt ie lekker in zijn wagen ( wat ie heeeeerlijk vind en uren kan slapen), heeft ie dorst hup ff flesje water. Wat rammelspeelgoed mee voor als ze zich gaan vervelen en als ze echt geen zin meer hebben om te liggen ff lekker uit de wagen en tillen en vanaf jou hoogte dingen bekijken.

Gister was ik lekker met een vriendin de stad in en mijn kleine, daarna terasje gepakt en kleine vond t allemaal prima! Lekker aan t spelen, rondkijken en toen hij t zat was legde ik hem in zijn wagen in de schaduw en meneer sliep als een roos...

Hoe moeilijk t ook is meis, probeer te genieten van t leuke uitstapje en het heerlijke weer, je kindje zal t je vast niet zo zwaar moeilijk maken en alles heeft een oplossing ;)

Ik wens jullie heeeel veel plezier en geniet ervan! :)

18. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    fijn dat het goed is gegaan! Dat geeft je wat meer vertrouwen voor volgende keer...

van hand tot hand gaan: vind ik niet erg... mijn dochter vindt aandacht geweldig. Zelfs de kinderen van mijn vriendin van 6 en 8 lopen met haar te slepen en ze vindt het geweldig, schatert het uit!

Jee ik ben wel een heel makkelijke moeder zou te lezen... misschien toch niet goed...

19. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.755
    0
    36
    Ik lees nu dat t over gister ging en niet vandaag, hahaha en ik net heel verhaal neergezet :p Voel me beetje dom nu hihi

Ach fijn om te horen dat jullie t leuk hebben gehad en dat alles goedging! Ja kindjes worden soms ook wle vervelend van t klamme weer..

Deel Deze Pagina