Hallo allemaal! Ik heb even een vraag over mijn jongste zoontje, nu 6 maanden oud. Allereerst heeft hij echt een moeilijke start gehad. Na een ren&vlieg bevalling (uur of 3 flinke weeën tot 9 cm ontsluiting, 5(!!!) minuten van 9 cm tot meneer in mn armen) waar in hij echt gelanceerd is heeft Remus echt een goede maand gehuild en bijna niet geslapen. Volgens de osteopaat had hij een of andere blokkade daarnaast aan de nexium voor verborgen reflux en we hebben een vrolijk mannetje! Sinds toen is hij heel actief en alert, begon met 8 weken van buik naar rug te rollen en kan nu even los zitten, begint te kruipen, rolt, tijgert, heeft de pincetgreep al onder de knie etc. Naja, een fanatiekeling dus. Maar!! Hij komt nogsteeds om de 3 uur voor een klein flesje(150 per keer, anders spuugt hij heel veel. smorgens en voor hij de nacht in gaat 180) en/of fruit groente. Hij drinkt ook erg veel, hij mag en krijgt 90 ml extra bovenop de 800 max van stap 2 omdat hij best veel teruggeeft na de voeding. Dit gaat ook allemaal op. Hij is dan ongeveer een uur á anderhalf wakker en moet dan echt weer naar bed. Gapen, jengelen en mopperen tot krijsen van moeheid. Hij slaapt dan vaak ook een á anderhalf uur met soms een uitschieter. Hij komt snachts twee keer of meer voor zijn speentje(op goede nachten, als er wat is wel 10 keer) maar slaapt verder door. Zo heel af en toe(2 á 3 keer in de week) slaat hij een slaapje over. Als hij wakker is is hij wel heel erg blij, actief en alert. Qua gewicht en lengte zit hij op de +1 lijn. Hij is geboren met 4180 gram en hij heeft zijn flinke gewicht keurig in stand gehouden. Hollands welvaart dus. Maargoed, hier mijn vraag, hij slaapt dus héél veel!! Is dit wel oké? Herkent iemand dit? Ik dacht eerst dat het echt inhalen was van die eerste maand huilen en bijna niet slapen. Dat lijkt mij nu toch niet meer? Zou het gewoon zijn omdat hij ook heel actief is als hij wakker is? Ik hoop dat het een beetje een samenhangend verhaal is en op veel antwoorden! Liefs, Kwabbernoot
Hij heeft er trouwens ook wel wakker-dagen bij. Dan is hij echt moe, leg in hem in bed, krijsen, haal hem eruit en kan hij zo half uur spelen. Heel gek maar dit kan hij soms een hele dag. Dus het is niet zo dat hij altijd anderhalf uur om anderhalf uur doet. Maar zijn basisslaapbehoefte is wel heel groot. Kent niemand dit? Hoelang zijn/ waren jullie kindjes wakker op deze leeftijd?
Ik herken het wel. Ook mijn zoontje (maar die heeft juist een zeer goede start gehad) is net zo snel als de jouwe met motorische ontwikkeling. Ook hier houd hij het maar 1,5 tot 2 uur vol. Hij begint nu pas langzaam wat langer vol te houden maar slaapt toch 3 x overdag en dan van 19.00 uur tot 7.00 uur door. Of het normaal is denk het weet het eerlijk gezegd ook niet als hij moe is leg ik hem gewoon in bed
Mijn zoontje was met een half jaar ook max 2 uur wakker, vaker 1,5 en soms maar 1 uur. Hij sliep ook onwijs veel en lang en snachts sliep hij ook door. Moet er wel bij zeggen dat het ook een druk mannetje was/is, motorisch ontwikkelde hij zich best vlot en had/heeft een enorme bewegingsdrang. Hij is nu bijna 3 en slaapt nog steeds 2,5 uur tussen de middag als ik m laat gaan We wijten het maar aan het feit dat ie gewoon best druk is en energiek. Ik weet eigenlijk niet vanaf welke leeftijd ze langer wakker blijven. Mijn zoontje is niet bepaald een schoolvoorbeeld, maar heb nu een dochtertje en die houdt t nu ca 1 uur /1,5 uur vol en ben voor haar ook wel nieuwsgierig vanaf wanneer ze echt wat langer wakker zijn zodat je ook eens er op uit kan zonder jengelig en oververmoeid kind.
Aah ben dus niet de enige! Zal dan dus echt wel door het karakter komen(druk en energiek!). Druif dat eruit kunnen zonder jengelig/oververmoeid kind lijkt me heerlijk Zal vast nog wel even duren hier. In de kinderwagen slaapt hij niet dus dan slaat hij een slaapje over, dan word hij snachts dus ook meer wakker of is de rest vd dag echt sjaggo. En als we ergens op bezoek gaan(doen we alleen bij ouders/ s-ouders, daar staat een bedje want in een campingbedje slaapt meneer dus niet aapje) is hij ook van leg want daar slaapt hij niet zo goed. Best lastig!
Heb dat idem dito. Hier max 2 uur op, dan 2 uur af. Kom inderdaad nergens zo! Verder zit ik altijd met de namiddag, om haar dan weer te slapen te leggen is net te kort maar haar bedtijd haalt ze dan niet, dat wordt dan 3 uur wakker en dan is ze te moe voor de fles. Hoe doen jullie dat????
Herkenbar hoor, hier red meneer het soms nog steeds niet om 2 uur wakker te zijn en heb dan ook echt een slaapkop. Nou moet ik zeggen dat hij onwijs druk is en dat zal er ook allemaal bij horen. Nu pas zitten we eigenlijk op de 3 slaapjes per dag. Maar goed het belangrijkste is dat als hij het nodig heeft dan moet hij lekker gaan slapen ja toch!