Onze dochter van 5 is wagenziek, net als onze zoon van 11. Hij kan de wagenziekte tabletjes met gemak slikken en heeft er dan geen last van maar onze dochter helaas niet. Ze heeft het in hele erge mate, moet echt rechtop zitten en naar voren kijken en dan gaat het nog redelijk, is dan wel misselijk maar spuugt niet. Zodra ze maar naar beneden kijkt of iets doet is het direct mis. Nu is het zo dat we ipv vliegen, dit jaar naar Kroatië willen met vrienden en hun kids. Maar ik zie toch wel erg op tegen de reis. Ik heb wel eens gehoord van die armbandjes die zouden helpen maar ik benieuwd of er nog andere tips zijn. Is jullie kind ook wagenziek en wat helpt er bij jullie?
Ik ben zelf enorm wagenziek, al sinds kind en nu dus nog steeds. Hier heeft nooit iets geholpen behalve voorin zitten en me op de weg blijven concentreren. Sommige mensen hebben baat bij zo'n rubberen ding onder je auto, weet ff niet hoe het heet maar dat sleept dan tijdens t rijden over de grond...
Hahaha voorin zitten gaat hem niet worden, ik ben nl de gelukkige die hun wagenziekte heeft gegeven. Voor kleine stukjes mag ze altijd al voorin en ga ik tussen de andere twee kinds op de achterbank zodat ik naar voren kan kijken. Maar een hele rit naar Kroatië, nee dat wordt hem niet op de achterbank.
hier ook van die armbandjes. jongens hebben er allebei last van. er staat standaard een bak met deksel achter in de auto. als ze gespuugt hebben, is ook vaak over.
Kun je haar wellicht voorin zetten? Uiteraard op een stoelverhoger/maxi cosi oid en dan de stoel zo ver mogelijk naar achter. Werken de pilletjes bij haar helemaal niet? Of geef je ze niet? Je mag haar namelijk wel een kwart primatour geven, die gebruik ik ook voor Thijmen op lange reizen. Anders wellicht even overleggen met de huisarts voor iets?
Probeer de pilletjes van etos eigen merk eens. Daar zit cyclizine in en is echt het enige dat bij mij werkt. Na 40jaar reisziek zijn kan ik nu gewoon het vliegtuig in zonder kotsen......Echt geweldig. Weet niet of kinderen deze mogen, anders is het misschien een optie voor jezelf en kan je dochter toch voorin.
Werken die armbandjes? Primatour kan ze niet slikken omdat ze zo bitter zijn, ze begint dan al te spugen voordat we de auto in gaan helaas. Zelf ben ik ook echt mega wagenziek en idd zelfs in bet vliegtuig vreselijk! Voor mij zijn kleine ritjes op de achterbank te doen maar dan moet ik wel strak naar oren kijken. Maar met lange afstanden gaat dat niet. Ook pas ik maar net tussen de oudste 2 op de achterbank. Voor familiebezoek een half uur verder vind ik dat echt geen probleem maar een rit van 15 uur lijkt me niet haalbaar. Ben daarom opzoek naar iets wat zij zou kunnen gebruiken voor op de achterbank, iets waar we dan de tijd voor hebben het uit te proberen.
Ja primatour is erg vies, ik laat thijmen altijd met appelmoes in nemen. Gewoon een hap op een lepel, kwart pil er in en opeten. Met vla oid zou ook kunnen. En dan erna nog een halve beker water erna, dan werkt het beter.
Dat is een goedie tip. Ik heb het een keer geprobeerd met een plakje worst zo deden we het bij de hond vroeger ook. Maar op worst moet je kauwen. Vla, ik ga het zeker een keer proberen.
ik heb zelf veel baat bij een strip onder de auto die over de weg sleept! als je er bij een garage naar vraagt weten ze wel wat je bedoelt!
Ik dacht dat dit was zodat je geen stroom krijgt als je de auto aanraakt. Zo wordt de auto ontladen van stroom. Hoe kan zo'n strip tegen wagenziekte helpen?
Ik was als kind ook ontzettend wagenziek. Naar de horizon kijken en op een snoepje sabbelen werkte voor mij persoonlijk het beste. Misschien kan je met je dochter onderweg spelletjes doen zoals ik zie ik zie wat jij niet ziet, waarbij ze de horizon moet afzoeken. Dat is het enige wat werkt.. En even off topic; ben je aan het varen en word je zeeziek? Spring het water in als dat mogelijk is!
Ik had wel het idee dat die bandjes iets helpen, en ook voor zwangerschapsmisselijkheid. Allicht te proberen toch? En die primatour is echt vreselijk vies, vind ik nog en pak ze dan ook met vla
Ik word juist zeeziek op de boot van Duinkerke naar Dover... LOL En niet op het zeilbootje van m'n vader...
Een propje in het linker oor ivm evenwichtsorgaan schijnt dit te helpen. Die zwarte bandjes halen bij mij de scherpe randjes ervan af. Primatour is het enige pilletje wat bij mij helpt. Zo'n rubberen ding onderaan de auto schijnt te helpen tegen wagenziekte.
Ik ben zelf enorm wagenziek, mijn kids heb ik *klopt af* nog niks an gemerkt. Wat mij helpt zijn idd die primatour tabletjes, ze zijn heel vies idd, maar met wat vla misschien lukt het wel. Verder geen jas aan in de auto en niet te warme kleren, als ik dat wel aan heb, word het bij mij nog veel erger. Geen kachel aan, maar lekker koel houden.
Oja inderdaad een raampje open houden voor frisse lucht, en geen sjaal om dan word ik al misselijk na 100 meter.
Ik draag van die armbanden bij de Anwb en heb nergens meer last van en ken meer mensen met positieve ervaringen....
Zoontje van mijn vriendin is ook heel erg wagenziek, zelfs korte stukjes al de boel onder kotsen. Afgelopen zomer zijn ze nAar Oostenrijk geweest, met een pilletje en een armbandje. Hij heeft geen één keer overgegeven, het ging echt super goed! En hij heeft gewoon achterin gezeten, want zij heeft er ook een tikkeltje last van. Armbandje heeft ze volgens mij bij drogist of anwb winkel gehaald. Pilletje geeft ze ook tegelijk met een snoepje of pap of iets, want anders spuugt hij het ook uit.