Hallo allen! Over een ruime week is het zo ver, dan vertrekken wij met de Carbagerun! Voor wie het niet kent, even in het kort: De Carbagerun is een tourtocht in een auto van minimaal 15 jaar oud en maximaal 500,- dagwaarde (al wordt er met dat laatste een flink oogje dichtgeknepen). Je rijdt dagelijks van plek naar plek dmv een routebeschrijving in de trant van: "In dorpje X neem je bij het witte kerkje de straat naar links. Deze blijf je volgen tot je bij het meer komt, en daar rijd je rechts omheen.." etc. Het gaat niet om snelheid, maar je kunt punten verzamelen door bizarre opdrachten te volbrengen. Je moet wel voor een bepaalde (ruime) tijd binnen zijn om je punten te kunnen innen. Behalve dat je auto dus oud en goedkoop moet zijn, is er ook een originaliteitsprijs. Elk team kan z'n stem uitbrengen op het gaafste voertuig dat voorbij komt. En ook al dingt niet iedereen mee naar die titel, er rijden bijzonder veel belachelijke auto's mee. Vorig jaar heb ik voor het eerst meegedaan. Met mijn man en twee goede vrienden hebben we een Volvo 244 uit 1979 gekocht voor 390,- en volledig opgeknapt en gepimpt tot "Bourgondische Pliesie" (brabo's he). Daarmee hebben we een reis gemaakt door Duitsland, Polen, Tsjechië, Slowakije, Oekraïne, nog een keer Tsjechië en Duitsland. In een week. Dit jaar gaan we weer mee. We hadden een nieuw barrel gekocht, maar na maaaaanden sleutelen weer een nieuw probleem aan het licht gekomen... we hebben besloten onze oude Volvo nog een keer mee te nemen Deze keer gaan we wat "veiliger" naar de UK. Als we weer naar t oostblok waren gereden, was ik wss niet mee gegaan op de helft van mn zwangerschap Maar de UK wordt wel gaaf. Ook nog nooit geweest. Mn teamgenoten ook nog nooit. behalve Londen. Dus het wordt weer een heel avontuur. Hier onderaan n fotootje van onze Volvo vorig jaar, toen een andere runner uit de greppel getrokken moest worden Wij zijn de wit-rooie auto Wie t leuk vind, hier een foto-album van de run vorig jaar https://www.facebook.com/media/set/?set=a.431145730358435.1073741842.201260840013593&type=3
Lijkt me zo gaaf om daar een keer aan mee te doen, gaat vast ook nog weleens eeen keer gebeuren. Een paar maanden geleden ging hij door Scandinavië, toen was een bestemming het stadje Mora en werd er dus verwacht dat ze iets in die trant meenamen (vrienden van vrienden van ons waren op zoek naar een Cora uit dat stadje, niet gelukt volgens mij). Hoe dan ook, veel plezier!
Leuk! Mn man zou jaloers zijn Hij zou ook weer gaan dit jaar, leek hem ook ontzettend leuk, door de UK! Helaas voor hem ben ik over 3 weken uitgerekend... Volgend jaar een nieuwe kans voor hem