Vinyl leggen, iemand verstand van?

Discussion in 'De lounge' started by happyglow, Apr 7, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. happyglow

happyglow Fanatiek lid

Oct 18, 2012
    2,101
    0
    0
    Accountmanager Binnendienst
    Maarssen
    Wij gaan onze slaapkamer verkassen naar zolder en nu hebben we daar de vloer eruit gehaald en de ondergrond is compleet beton dus er moet een nieuwe vloer in. Nu kan ik prima Zeil leggen dus lijkt me Vinyl ook niet zo moeilijk, het ziet er immers hetzelfde uit.

Nu zit ik met het volgende: Ga ik er spijt van krijgen als ik er geen ondervloer indoe? We zitten met een bepaald budget en ondervloeren zijn ontzettend duur zoals ik kan zien. Het is een oppervlakte van 8,60 bij 5,40 en aan vinyl zelf zijn we pak en beet 200 euro kwijt (goedkoopste wat we kunnen vinden) een ondervloer zorgt dat we het dubbele kwijt zijn en het overige geld kunnen we zo ontzettend goed gebruiken met de aankomst van onze 3e... Maarja als ik geen ondervloer doe en ik kom zo meteen tot de ontdekking dat dit een ontzettend stomme keuze is dan doe ik het wel liever goed snap je?

Het gaat erom dat we het komende 1 a 2 jaar een vloer hebben, zodra we genoeg gespaard hebben om het op te knappen word de zolder verbouwd en komt er laminaat in.

Iemand die me tips kan geven met de verschillen tussen WEL of NIET een ondervloer?

2. iMama

iMama Actief lid

Oct 21, 2011
    445
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben geen expert, maar wij hebben een houten zoldervloer en daarover vinyl gelegd. Ik de winkel adviseerden ze ons om van die platen hardboard te gebruiken om zo een effen ondervloer te krijgen. Wellicht is dat een wat goedkopere oplossing?

Persoonlijk zou ik denk ik alles t liefst gelijk goed doen en dus gewoon lekker t beton te laten totdat je wel laminaat kunt kopen. Tenzij je er natuurlijk echt wilt slapen.

3. Khaleesi

Khaleesi Niet meer actief

Wij hebben door onze gehele flat vinyl, wel het dikkere soort, gehad zonder ondervloer. Nergens last van gehad!

4. happyglow

happyglow Fanatiek lid

Oct 18, 2012
    2,101
    0
    0
    Maarssen
    Weet je die dikte nog toevallig? Die wij gezien hebben was 0,8 mm dik.

5. Khaleesi

Khaleesi Niet meer actief

Wij hadden 4,6 mm

6. moonymuppet

moonymuppet Niet meer actief

Heb het aan mijn broer gevraagd die is stoffeerder en die zegd dat je dat niet hoeft te doen.

7. mimi83

mimi83 Niet meer actief

op een vlakke betonnen vloer kan je zo vinyl leggen. Daar hoeft echt niets onder. Lekker neerleggen. wel even jezelf een lol doen een een knap overgangslatje vastboren bij de overgang van trap naar vloer zodat je niet achter het vinyl kan blijven hangen.

Ik zou het zelf niet eens vastleggen trouwens. Hooguit een plint op de zijkanten , kan je het over 2 jaar nl. weer voor kleine stukjesgebruiken als je er evt. dan wel andere vloer in wilt.

8. happyglow

happyglow Fanatiek lid

Oct 18, 2012
    2,101
    0
    0
    Maarssen
    Dank jullie wel! Dan ga ik het leggen zonder ondergrond.

Ik ga het wel (deels) vastplakken want het is een best groot oppervlak en anders gaat het zo lelijk bobbelen enzo. Dat overgangslatje is een heel goed idee van je Mimi83! Dank je wel, ga ik ook zeker doen!

9. mimi83

mimi83 Niet meer actief

graag gedaan. Ja anders val je straks zo letterlijk je slaapkamer in :D:D:D kan je lelijk achter blijven hangen.

10. happyglow

happyglow Fanatiek lid

Oct 18, 2012
    2,101
    0
    0
    Maarssen
    Of de slaapkamer uit... das nog veel lelijker aangezien je dan met je snufferd op de zoldertrap beland:D

11. Mammietammie

Mammietammie Fanatiek lid

Jan 18, 2012
    1,567
    0
    36
    Zuid-Holland
    Er hoeft idd niks onder. Ik zou wel kijken voor een wat dikker vinyl, dan hoef je ook niet perse over 2 jaar een nieuwe vloer te kopen. Wij hebben vorige maand bij carpet right een van de dikste (en duurste) vinyls gekocht, ongeveer zelfde oppervlakte als jij en uiteindelijk 160€ kwijt. Ze hebben daar regelmatig stuntdagen, wij hadden die zaterdag 50% korting + 10% extra korting. Je kunt testen of je goed vinyl hebt door een klein stukje dubbel te klappen, als het knakt/breekt is het geen goede kwaliteit. Ik zou minstens 2,8 mm dik nemen.

12. happyglow

happyglow Fanatiek lid

Oct 18, 2012
    2,101
    0
    0
    Maarssen
    Dank je wel! Ik heb een fabriek gevonden die het heel goedkoop aanbied (tijdelijk voor particulieren) en dan heb ik 2 mm dikte. Prijzen zijn tussen de 2,95 en 6,95 per strekkende meter en het zijn rollen van 4 meter breed dus dan zou ik tussen de 35 en 50 euro kwijt zijn, dat zijn leuke prijzen!!

Share This Page