Net dit weekend verhuisd en de CV-ketel stopt er mee... De monteur is net weg en adviseert een nieuwe. Optie 1; Huren voor 29 p/m incl onderhoudscontract waarbij alles volledig is gedekt. Die loopt dan voor 15 jaar. Optie 2; Zelf een nieuwe kopen en dan een onderhoudscontract van 11 p/m afsluiten. We hebben een klein beetje spaargeld staan maar kunnen niet 1,2,3 direct een nieuwe ketel ophoesten. Monteur vertelde dat meer dan 70% van de contracten die via hun lopen een kuurketel hebben. Ik vroeg me af; Huren jullie of hebben jullie een ketel die volledige eigendom is? Hiervoor maak ik een poll aan! En wat zouden jullie doen in onze situatie met een baby op komst?
ons ketel is nu eigendom. Kwam met het huis Maar als die het begeeft, denk ik waarschijnlijk te gaan huren. Zeker met onderhoudscontract. Makkelijker en evt voordeliger achteraf.
we hebben een eigen ketel, maar als je dan geen spaargeld meer overhoud voor noodgevallen zou ik toch wel gaan huren.
Wij huren hem, ben daar helemaal tevreden mee. Een nieuwe ketel is ontzettend duur. Bij ons vervangen ze volgens mij na tien jaar de ketel. Dat is dus tien jaar 18 euro per maand..... 2160 euro. Je zal er vast één goedkoper kunnen kopen, maar het zal niet heel veel schelen. En dan hoef je nu niet zo'n groot bedrag op te hoesten. En als hij kapot is, wordt hij vervangen.
Wij hebben een huurketel, en ben er heel blij mee! Ik hoef nergens over na te denken. Wordt ieder jaar gebeld met de mededeling dat de ketel schoongemaakt moet worden, en laatst hadden we een storing en stond er binnen 45 min een monteur op de stoep. Zal anders ook wel zo zijn hoor, alleen nu waren alle kosten gedekt, heel fijn, aangezien het dik 300 euro was! Kan ik toch mooi weer aan andere dingen uitgeven!
Oh, als toevoeging. Je zult waarschijnlijk ook nog besparen op je energierekening omdat de nieuwe ketel zuiniger is dan de oude die in het huis zat. (dit heb je natuurlijk zowel als je een nieuwe koopt als wanneer je er één huurt). Maar het kan goed 18 euro per maand schelen dus dan merk je er al helemaal niks mee van
Wij huren ook een ketel. Dit omdat de vorige ketel er net mee stopte op het moment dat we ons spaargeld al hard genoeg nodig hadden. En om dan maar een goedkope ketel te nemen zagen wij ook niet zo zitten. Goedkoop is meestal duurkoop. We huren nu een duurdere ketel met onderhoudscontract voor nog geen 30 euro per maand en dit 10 jaar lang. Het is miss duurder dan kopen maar dat blijft altijd een gok. Je bent in ieder geval ingedekt voor dure reparaties 10 jaar lang.
Wij huren er ook een, vind het erg fijn. Hadden toen het geld ook niet om een nieuwe te kopen. Onderhoud zit erbij en wij bespaarden het eerste jaar ruim 500 euro op de energierekening met een nieuwe ketel. Wel balen dat je net in je nieuwe huis zit en dan al gelijk kapot gaat.
We hebben de ketel laten vervangen en hebben een nieuwe ketel gekocht. Kostte alles met elkaar 2400. Best veel geld maar als ik 29 x 12 maanden x 15 jaar doe (5220!) heb ik het bijna driedubbele niet over voor een huurketel. Als je geen geld hebt, is het niet anders natuurlijk. Wat wel erg fijn is, is dat we de eerste drie jaar geld terug kregen van de energierekening. In totaal 1000.
hier ook koop. wij wilden gewoon een goede ketel hebben en die kosten nou eenmaal wat meer. als ik hem kocht kosste het 2500 euro incl. 10 jaar alle kosten verzekerd. als ik hem leasde kwam ik op meer dan 4000 uit totaal. dus de keus was snel gemaakt. ondanks dat het ons laatste spaargeld was hebben we het in de koop gestopt
goed gedaan zeker als alle kosten verzekerd zijn!!! wij hebben gehuurd, leek ons fijner omdat je nooit een rekening hoeft te betalen als er storingen zijn.... nu baal ik ervan want mijn man is cv monteur en heeft intussen opleidingen gehad voor onderhoud aan de ketels (voorheen alleen plaatsen) hij kan het net zo goed zelf vervangen en controleren en bovendien stijgt bij VOLTA de huurpijs elk jaar. We begonnen met 26 euro en betalen nu 32 per maand... Geplaatst in 2005 overigens......
wij hebben eentje eigendom. Hier begaf de oude ketel het ook en een dure ketel konden wij ook echt niet betalen maar we hadden geluk dat een vroiend van ons goedkoop aan een nieuwe ketel kon komen. Huren kan ik me goed voorstellen hoor een nieuwe ketel is duur (anders hadden wij ook moeten huren)maar het is wel zonde want je betaald echt teveel voor de ketel.
Nee, sorry, misschien niet duidelijk beschreven. TS schreef: Optie 1; Huren voor 29 p/m incl onderhoudscontract waarbij alles volledig is gedekt. Die loopt dan voor 15 jaar. Optie 2; Zelf een nieuwe kopen en dan een onderhoudscontract van 11 p/m afsluiten. Dus bij kopen is ze sowieso 11 euro per maand kwijt. Het verschil is dus 18 euro.
Wij huren een ketel, nadat we de sleutel hebben gekregen zijn we bij een verhuurbedrijf gaan kijken. Die zijn hier komen kijken en we moesten alleen 32.90 per maand te betalen. Dat hebben we gedaan, als er nu iets is hoeven we maar te bellen en hij word gerepareerd. Geen extra kosten
Wij hebben ook een eigen ketel, zat al in dit huis. Maar mocht deze kapot gaan zullen we er ook een gaan huren denk ik.