Wajong en (deeltijd) opleiding

Discussion in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' started by chadee, Jan 9, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. chadee

chadee Actief lid

Jun 12, 2011
    234
    0
    0
    Huismoeder
    Gelderland
    Hallo,

Sinds april 2011 heb ik een wajong uitkering. Ik heb sindsdien niet gewerkt en ook geen geintergratie traject gehad. Nu wil ik al enige tijd graag weer naar school, het liefst een deeltijdopleiding voor in de avond, dit omdat ik twee kleine kinderen heb en overdag voor mij niet mogelijk is. Mijn vraag is, wat zijn de gevolgen voor mijn uitkering als ik een deeltijd avondopleiding ga volgen?

Groeten Chadee

2. UWV

UWV VIP lid
    Staff Member

Beste Chadee,

Omdat je aangeeft dat je vanaf april 2011 een Wajong hebt, ga ik er bij mijn antwoord van uit dat het om de nieuwe Wajong regeling gaat.

Het kan zijn dat je uitkering omlaag gaat tijdens het volgen van je opleiding.

Ontvang je tijdens het volgen van je opleiding Studiefinanciering of een tegemoetkoming scholieren?
    Dan wordt het uitkeringspercentage 25% van het minimumloon in plaats van de gebruikelijke 75%.
    Dit geldt ook wanneer je ouders recht hebben op kinderbijslag tijdens je opleiding.

Overleg voordat je met de opleiding start altijd even met je Arbeidsdeskundige.

Actuele informatie over de hoogte van de Wajong tijdens je opleiding vind je hier.

Met vriendelijke groet,

Ellen
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Share This Page