Wazo uitbetaling als je niet meer bij werkgever werkt

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door MamaPrinsesje, 23 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaPrinsesje

MamaPrinsesje Actief lid

5 nov 2014
    245
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ben 9 april met zwangerschapsverlof gegaan. Heb reeds een brief van het UWV gehad dat ik recht krijg op de WAZO.
    Nu is per 1 mei m'n contract ontbonden via een rechtszaak (re-organisatie), en zit ik dus oer 1 mei zonder werk.
    Volgens het UWV krijg ik het geld van m'n WAZO via m'n werkgever, dat is dus alleen deze maand nog.
    M'n werkgever heeft me verteld dat ze het doorgeven aan het UWV dat ik per 1 mei niet meer bij hun werk. Maar krijg ik hier van het UWV ook bog bericht dat ik vanaf Mei rechtstreeks via het UWV betaald krijg? Ben zo bang dat dit niet goed geregeld wordt.. En aangezien m'n baby elk momentaan komen, wil ik hier ook niet zo van stressen. Heb helaas al stress genoeg gehad van het ontslag en de rechtszaak..

Alvast bedankt,

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste MamaPrinsesje,

Je recht op zwangerschaps- en bevallingsuitkering (WAZO) is al beoordeeld. Dat je contract stopt, verandert niets aan de hoogte of de einddatum van het verlof. Er moet alleen aan UWV worden doorgegeven per welke datum je uit dienst gaat, en op welk rekeningnummer je uitkering vanaf die datum moet worden overgemaakt. Daartoe hoeft je werkgever alleen een wijzigingsformulier in te sturen.

Als je werkgever dit heeft gedaan, en UWV de uitkering heeft aangepast, dan krijg je daarvan een bevestiging van UWV. UWV verstuurt deze echter niet per post, maar publiceert de brief op MijnUWV. Staat daar nog geen brief? Dan hebben we kennelijk nog geen wijziging ontvangen of verwerkt. Neem in dat geval even contact op met je werkgever.

Met vriendelijke groet,

Robert
    UWV Webcare Team
    Webcare - UWV - Over UWV

Deel Deze Pagina