dag Ik zit nog enorm te dummen wat ik ga doen. Na mijn verlof is mijn contract nog 4 weken Geen idee of ik verlenging krijg. Maar ik speel met idee dat misschien zelf ook wil stoppen. Werk daar dan 1 jr en heb 80-100 procent Wajong. Als ik na m'n verlof de stekker Er zelf uit trek kan dat en heeft het gevolgen of. Val ik gewoon terug in volledige Wajong Want werk kost mijn geld ipv dat het opleverd
Beste ikkehouvanjou, Je overweegt te stoppen met werken na je zwangerschapsverlof en wilt weten of dat zomaar kan, zonder dat het gevolgen heeft voor je Wajong-uitkering. Wanneer je een uitkering van UWV ontvangt, dan is het belangrijk dat je er alles aan doet passend werk te behouden. Als je besluit te stoppen met werken, dan kan dat gevolgen hebben voor je uitkering. Al zal er altijd gekeken worden waarom je stopt. Er is natuurlijk een verschil tussen moeten stoppen, bijvoorbeeld vanwege je gezondheid, of stoppen omdat je er geen zin meer in hebt. Wanneer je een Wajong-uitkering ontvangt, is het niet altijd verplicht te blijven werken. Hoe dit in jouw situatie zit, dat hangt af van de Wajong-regeling waaronder je valt, maar ook van de afspraken die je hierover gemaakt hebt met UWV. Bij twijfel raad ik je aan niet zomaar met het werk te stoppen, maar vooraf te overleggen met je arbeidsdeskundige. Maak je gebruik van de werkmap op werk.nl? Dan kan je daar een bericht sturen naar je arbeidsdeskundige. Als je geen gebruik maakt van de werkmap, dan kan je bellen met onze klantenservice op 0900-9294. Met vriendelijke groet, Ellen UWV Webcareteam