Hallo,ik heb een vraag.Ik ben afgelopen september bevallen,en liep al in het begin van de zwangerschap met bekkeninstabiliteit. Tot nu toe nog steeds evenveel last van en nog geen verbetering,mijn huisarts wil dat ik eerst 9 maanden ontzwanger voordat ik met fysio ga beginnen. Ben vandaag voor de tweede keer bij de verzekeringsarts geweest,bij binnenkomst was het al gelijk een andere arts als die ik had moeten hebben,en werd gelijk gezegd dat hij anders op deze zaak keek omdat ik geen recht meer had op ww,terwijl ik hier nog een paar maanden recht op heb,ik werd al veroordeeld bij binnenkomst,hij oordeelde zomaar even dat ik weer geschikt ben om maatgevend werk te gaan doen en dat het ziekteproces dusdanig is verbeterd. Terwijl er niet eens vragen zijn gesteld hoe het nu ging,er is ook niet eens een onderzoek gedaan. Hij keek me aan en trok de conclusie dat ik dus alweer beter was. Hij zei als je nu fysio had gevolg dan zou hij er anders tegenaan kijken en had hij me misschien wel arbeidsongeschikt verklaard. Hij zei me dat ik bezwaar kon indienen dit ga ik ook zeker doen want werken gaat gewoon niet lukken hooguit een uurtje en dan zou ik me weer moeten ziek melden. Als mijn ww begint moet ik me dan weer ziek melden,want werken gaat absoluut nog niet. gr jose
Beste Jose26, Je bent het niet eens met de beslissing van de arts. Zoals je zelf al aangeeft kun je hier bezwaar tegen indienen. Let er hierbij op dat je doet binnen de termijn die hier voor staat. Voor jouw situatie is dit 2 weken na de beslissing. Je kunt het bezwaar digitaal indienen. Of je stuurt een (aangetekende) brief naar het adres in de bezwaarclausule in de beslissing. Je kunt via www.werk.nl een aanvraag doen voor een WW-uitkering. Eén van de voorwaarden voor het ontvangen van een WW-uitkering is wel dat je beschikbaar bent voor passend werk. Je kunt met je werkcoach overleggen om tot een voor jouw passende oplossing te komen. Uiterlijk 4 weken na je aanvraag krijg je de beslissing thuis gestuurd. Je kunt je niet binnen 4 weken na een hersteld verklaring voor de dezelfde reden ziek melden. Het zou dan namelijk gelden als een doorlopende ziekmelding. En omdat je net hersteld bent verklaard, kan dit niet. Actuele informatie over het indienen van een bezwaarschrift vind je hier. Ik wens je veel sterkte met deze lastige situatie. Met vriendelijke groet, Ella UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare