Hoi hoi, Ben ik verplicht mijn zwangerschap te melden aan het UWV met een WAJONG? of is het niet nodig? Ik zit nu thuis, aangezien ik veel Epilepsie aanvallen heb. Groetjes
Hoi Romyatilla, Je ontvangt een Wajong-uitkering en wilt weten of je aan UWV moet melden dat je in verwachting bent. Je zwangerschap hoef je niet aan UWV te melden. Wanneer je kindje straks geboren is, verandert jouw gezinssituatie. Dit is wel iets wat aan UWV moet worden doorgegeven. Dit kun je doen met het wijzigingsformulier. Heb je met UWV afspraken gemaakt met betrekking tot re-integratie? Bijvoorbeeld een sollicitatieplicht of begeleiding door een re-integratiebureau of jobcoach? Je zwangerschap kan natuurlijk wel betekenen dat je niet meer (geheel) aan de re-integratieverplichtingen kunt voldoen. Als dit voor jou het geval is, kun je het beste contact opnemen met jouw arbeidsdeskundige. Wanneer je geen direct telefoonnummer of e-mailadres van de arbeidsdeskundige hebt, kun je deze bereiken door te bellen met UWV Telefoon op 0900-9294. Mijn collega aan de telefoon kan er dan voor zorgen dat jouw arbeidsdeskundige je terugbelt. Met vriendelijke groet, Ellen UWV Webcare Team UWV Webcare Team - UWV - Over UWV
Hoi hoi, Ik heb wel een jobcoach, maar omdat ik nog zware Epilepsie aanvallen heb, ben ik nog niet sollicitatie plichtig. Ik woon nu thuis gewoon met mijn moeder, zus en broertje. Ik zal even kijken tegen die tijd naar die papieren. Dank u wel!