Hallo, Ik heb een vraag over mijn contract. Ik heb een vast contact van 4 uur in de week. Werk echter vaak meer. Afgelopen 4 maanden werk ik op een locatie voor 17 uur in de week (2 dagen). Ik val nu tot aan mn verlof daar nog in. Nu werk ik in de jeugdzorg en werkt mijn lichaam niet meer goed mee...last van bekken, rug en pijnlijke harde buiken. Daarom overweeg ik te stoppen.... echter was zijn mijn rechten? Moeten ze me die uren nog wel uitbetalen? Of heb ik nergens recht op? ( krijg ook wanneer ik geen 4 uur in de week werk bijvoorbeeld wel uitbetaald maar kom dan in de min uren te staan... Dit komt een maand in zomer voor omdat ze dan geen werk hebben voor me) Bij voorbaat dank,
Beste Wanne be mama, Wanneer je vanwege je zwangerschap niet meer (volledig) kunt werken, meld je je ziek bij je werkgever. Je werkgever kan namens jou een ziektewet-uitkering (ZW) aanvragen bij UWV. UWV betaalt dan je inkomen als je door je zwangerschap niet kunt werken. We baseren de ZW niet op het aantal uren dat je werkte, maar op het loon dat je hebt verdient. Daarvoor kijken we naar de periode van twaalf maanden voorafgaand aan de maand voordat je ziek werd. Het zelfde geldt voor je inkomen tijdens het zwangerschaps- en bevallingsverlof (WAZO). Op onze website vind je actuele informatie over ZW en WAZO. Ik wens je een voorspoedige zwangerschap. Met vriendelijke groet, Robert UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare