Wajong, herkeuring, hypotheek

Discussion in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' started by Bam, Jan 7, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Bam

Bam Fanatiek lid

Aug 17, 2011
    1,032
    0
    36
    Midden Nederland
    Mijn vriend en ik willen dolgraag verhuizen.
    Ik ben een jaar geleden bij mijn vriend ingetrokken maar ben dood ongelukkig hier. Nu willen we terug naar mijn woonplaats waar de huizenprijzen wat hoger zijn. Mijn vriend kan alleen op zijn salaris 171.000 hypotheek krijgen. We hebben zo'n 180.000/190.000 nodig. Scheelt dus "maar" 20.000.
    Nu heb ik dus een Wajong sinds begin 2010. Ik kan echt absoluut niet werken en mijn gezondheid is zelfs slechter geworden. We hebben echt mijn inkomen nodig om een iets hogere hypotheek af te sluiten ookal kan mijn vriend het makkelijk dragen alleen op zijn inkomen. Deed hij ook voordat ik hier woonde en deze hypotheek is ook 185.000 (maar is 6 jaar geleden afgesloten)

Is het in sommige gevallen mogelijk om via het uwv een bewijs te krijgen dat de uitkering voor onbepaalde tijd is? Snap dat dat per situatie gekeken zou moeten worden, maar zou dus graag willen weten of het überhaupt soms gedaan word.

En ik heb nooit iets over een herkeuring gehoord. Hoe vaak moet je eigenlijk herkeurt worden? Heb de uitkering nu al bijna 3 jaar en nooit meer iets van het UWV gehoord nadat ik in overleg gestopt ben met vrijwilligerswerk aangezien ik echt NIET kon en kan werken.

2. UWV

UWV VIP lid
    Staff Member

Best Bam,

UWV geeft geen verklaringen voor hypotheekverstrekkers en bewijs dat je Wajong-uitkering voor onbepaalde tijd is.

Je kunt de hyoptheekverstrekker wel de toekenningsbrief van je Wajong-uitkering en eventueel een recente uitkeringsspecificatie verstrekken.

De Wajong kent geen vaste herkeuringtermijnen.
    De arbeidsdeskundige van UWV zal je niet oproepen als hier geen noodzaak voor is.
    Op deze manier zorgt UWV ervoor dat je niet onnodig extra belast wordt.

Actuele informatie vind je hier.

Ik hoop dat jullie een mogelijheid vinden om de hypotheek rond te krijgen en te kunen verhuizen.

Met vriendelijke groet,

René
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

3. Bam

Bam Fanatiek lid

Aug 17, 2011
    1,032
    0
    36
    Midden Nederland
    Duidelijk.

Bedankt voor je reactie. Daar heb ik wat aan :D

Hoop ook dat het lukt. Eerste stap is deze maand ons (mijn vriend zijn) huis in de verkoop zetten

Share This Page