Werkgever reageert niet op mijn plan van aanpak

Discussion in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' started by MamaTal85, Jan 16, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MamaTal85

MamaTal85 Fanatiek lid

Sep 13, 2011
    2,088
    204
    63
    NULL
    NULL
    Goedemiddag,

Ik heb hier laatst al eerder een vraag gesteld.

Na mijn laatste zwangerschap heb ik mij ziek moeten melden. Dit was in december 2011. Ik had een postnatale depressie, nog heel veel last van bekkenpijn (nog steeds), en een psychische klap van het overlijden van mijn twee eerdere kindjes.

Mijn werkgever heeft toen nooit meer wat van zich laten horen.

Ik heb in februari 2012 een mail gestuurd dat ik op de wachtlijst stond voor de psycholoog en wat vragen over andere dingen die niet klopten. Ook heb ik hierbij vermeld dat ik nog niets van de bedrijfsarts had gehoord. Hierop kreeg ik geen reactie.

Ik ben afgelopen jaar bij de psycholoog in behandeling geweest, en ik ben flink opgeknapt.

Ik heb ruim twee weken geleden een mail gestuurd naar mijn werkgever dat ik weer aan het werk wilde gaan en hoe ik dat voor me zag. In deze tijd had ijn man contact met mijn werkgever omdat hij mijn loon niet wilde betalen, hij had het gevoel dat hij me moest smeken om weer aan het werk te komen. Mijn man heeft aangegeven dat ik een mail had gestuurd. Werkgever zei dat hij die zou lezen en erop zou terugkomen. Helaas, geen reactie.

Toevallig kwamen wij die week op oms oude adres, waar wij al 5 jaar niet meer wonen, het huis staat leeg, maar is nog in bezit van familie. Daar troffen wij tot onze grote verbazing twee brieven van de arbo, of ik februari en juni 2012 wilde komen. Ik heb ze meteen gebeld en uitgelegd dat ze het verkeerde adres hadden. Mijn werkgever schijnt dit te hebben doorgegeven, en ook tweemaal een brief te hebben gehad dat ik niet was geweest. Ik heb mijn werkgever ook hierover een nail gestuurd waarop geen reactie kwam.

Vorige week vrijdag ben ik dus bij de bedrijfsarts geweest. We hebben meteen een plan van aanpak gemaakt m weer te gaan werken, opbouwend van 3x4 uur tot 24 in anderhalve maand. Dit plan is ook naar mijn werkgever gestuurd.

Ik heb een mail gestuurd naar mijn werkgever, met daarin de vraag of we een afspraak kunnen maken om alle details, data en tijden kunnen doorspreken. Ook hierop komt weer geen reactie.

Ik kan wel zomaar langsgaan, maar mijn werkgever is vaak op de weg of op locatie, dus grote kans dat ik hem niet tref, en het is voor mij ruim een uur heen en weer een uur terug.

Bellen werkt niet, want dan krijg ik de reactie, ik bel wel terug, en dat doet hij dan niet. Daarbij heb ik bij mijn werkgever graag alles zwart op wit.

Wat kan ik nu nog doen? Ik krijg het gevoel dat hij niet zo op mijn terugkeer zit te wachten.

2. UWV

UWV VIP lid
    Staff Member

Beste MamaTal85,

Zoals ik in mijn eerdere antwoord al aangaf, is je werkgever verantwoordelijk voor jouw re-integratie bij ziekte. En ben jij verplicht daaraan mee te werken.

Uit je vraag leid ik af dat je daartoe initiatieven hebt genomen, door met de bedrijfsarts een plan van aanpak voor re-integratie te maken. Daarna heb je met je werkgever contact gehad om dit plan van aanpak uit te gaan voeren.

Indien je werkgever niet bereid is om het plan van aanpak uit te voeren, kun je je afvragen of hij zich voldoende inspant voor jouw re-integratie.

Zoals gezegd in mijn reactie van 4 januari, kun je dit door UWV laten beoordelen door van een deskundigenoordeel. UWV geeft dan een second opinion over de re-integratie-inspanningen van je werkgever.

Actuele informatie vind je hier.

Met vriendelijke groet,

Robert
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

3. MamaTal85

MamaTal85 Fanatiek lid

Sep 13, 2011
    2,088
    204
    63
    NULL
    NULL
    Dank u wel voor uw antwoord! Helaas heb ik het geld niet voor een deskundigenoordeel!

Share This Page