Hoi ik ben over 2 weken uitgerekent als de kleine er is met hoeveel % gaat mijn wajong dan omhoog ik ben volledig afgekeurd en zal ik de toekomst niet in staat zijn om te werken. Alvast bedankt voor u tijd.
Beste Bentje, Het percentage van je Wajong-uitkering zal niet veranderen. Wanneer je leefsituatie verandert dan kan dat wel gevolgen hebben voor de toeslag van je uitkering. Je kunt een toeslag op je Wajong-uitkering krijgen als het totale (gezins-)inkomen per maand onder het sociaal minimum blijft. Het sociaal minimum is een bedrag dat iemand nodig heeft om van te leven. Zijn je uitkering en de inkomsten lager dan het sociaal minimum? Dan heb je mogelijk recht op een toeslag. Wil je weten hoe hoog het sociaal minimum is voor jou? Kijk dan naar de bedragen op UWV.nl. Actuele informatie over het aanvragen van een toeslag en het aanvraagformulier vind je hier. Heb je al een toeslag en wil je de verandering in je situatie doorgeven? Het wijzigingsformulier om deze veranderingen door te geven vind je hier. Ik wens je nog een fijne zwangerschap. Keja UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare