Hallo, Ik zit hier echt met een heel groot probleem! Ik heb geen auto, ik woon in het buitenland en ik moet bij de verzekeringsarts komen volgende week. Nu op zich is dat geen auto hebben nog niet zo'n probleem maar voor mij wel. Van waar ik woon is er geen enkel openbaar vervoerswijze die naar Nederland gaat. Er is zelfs geen openbaar vervoer naar de grens toe! Het is 18 kilometer naar de grens en ik heb totaal geen familie, kennissen of vrienden hier die met mij mee kunnen rijden! De familie woont aan een heel andere kant van Nederland en die moeten dik 1.5 uur reizen voor ze bij mij aankomen Die kunnen mij dus niet halen, brengen, terug brengen en weer terug naar huis. Wat moet ik nou doen? Ik weet het echt niet! Als ik niet kom krijg ik geen uitkering maar ik heb geen mogelijkheden om te komen. Het betreft hier een ZW uitkering. Overigens voordat ik naar het buitenland verhuisde zei een medewerker dat de beoordeling ook door een arbeidsgeneesheer hier kan gebeuren. Maar toen ik van de week belde bleek dat ineens weer niet mogelijk. Ik ben echt radeloos!
Beste Suzetje, Je woont in het buitenland en wil daar ook graag de controle laten plaatsvinden. Dit is over het algemeen wel mogelijk. Als je via een privé bericht stuurt neem ik contact met je op om de mogelijkheden voor jou te bespreken. Met vriendelijke groet, Ella UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare