Wat moet aanvragen een WW of een zwangerschapsuitkering?

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Rnate, 11 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rnate

Rnate Fanatiek lid

10 jan 2010
    1.985
    0
    0
    mijn vraag had k ook eerder gesteld ff kijken of ik het zo nog kan herinneren wat het precies was :p

Ik ben sinds 9 mei in dienst getreden bij mijn werkgever en bleek 2 week later zwanger te zijn, heb toen nog 3 a 4 week gewerkt maar daarna kon het niet meer vanwege ziekte, ik krijg nu ziektewet. Nou verlengen ze mijn contract niet en is mijn laatste "werkdag" 9 november.ik ben dan ruim 28 week zwanger ik heb dan nog 6 week dat ik kan werken voor mijn zwangerschapsverlof dan in zou gaan, maar denk dat er geen werkgever is die mij in mijn situatie aan zal nemen.

Watvoor uitkering moet ik nou straks aanvragen een WW of een zwangerschapsuitkering, ik had al telefonisch contact opgenomen maar is me alsnog neit helemaal duidelijk geworden.

Wel werd mij daar verteld dat ik bij uwv niet ziek sta gemeld en dat de werkgever mijn ziektewet dus uit eigen zak betaald, ook gaf de telefoniste aan, dat een week voor ontslag werkgever aan jullie moet doorgeven dat ik ziek uit dienstverband treed, Wat als zij dat niet doen, want ik zit met het aanvragen van de uitkeringen en de wachtperiode daar tussen dat ik dan een inkomen van jullie zal ontvangen.

Hoop dat het verhaal een beetje duidelijk is

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Rnate,

Ik begrijp dat je graag wilt weten wat je moet regelen als je contract eindigt. Als je ziek bent terwijl je contract eindigt en het wordt niet verlengd, dan meldt jouw werkgever je ziek uit dienst bij het UWV. Wij nemen dan contact met je op om afspraken te maken over de controles. Zes weken voor je vermoedelijke bevallingsdatum eindigt deze uitkering automatisch. Het is dus belangrijk dat je twee weken daarvoor contact opneemt met UWV-telefoon (0900-9294) om je verlof aan te vragen.

Je vraagt wat je kunt doen als je werkgever verzuimt je ziek uit dienst te melden. In dat geval neem je ook contact op met UWV-telefoon. Wij zullen dan voor je kijken wat de stand van zaken is en uitleggen wat je zelf kunt doen.

Actuele informatie vind je op deze pagina.

Ik wens je een voorspoedige zwangerschap.

Met vriendelijke groet,

Ella
    UWV Webcare Team

Deel Deze Pagina