WW en kinderopvangtoeslag

Discussion in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' started by nina87, Jul 23, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. nina87

nina87 Lid

Oct 25, 2011
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beste deskundige,

Helaas wordt m'n contract binnenkort na 5 jaar dienstverband wegens bedrijfseconomische redenen beëindigd. Dit geschiedt door middel van een beëindigingsovereenkomst met inachtneming van de wettelijk opzegtermijn. Moet ik direct na ondertekening hiervan ww aanvragen? Ik zal na ondertekening (eind deze maand) nog 2 maanden werken.

Hoe zit het met de kinderopvangtoeslag wanneer ik in de WW zit? Uiteraard hoop ik voor die tijd elders te worden aangenomen, maar helaas kan ik daar niet zonder meer vanuit gaan. Behoud ik het recht op toeslag? Het behouden van kinderopvang is namelijk van groot belang aangezien ik z.s.m. weer hoop te werken.
    In september zullen we net voor het eerst opvangtoeslag ontvangen en per oktober zal het dienstverband worden beëindigd.

Hopelijk kunt u mij duidelijkheid verschaffen hieromtrent.
    Bij voorbaat hartelijk dank!

Met vriendelijke groet,
    Nina

2. UWV

UWV VIP lid
    Staff Member

Beste Nina,

Je WW-uitkering gaat pas in na einde van je opzegtermijn. Je kunt de WW een maand van tevoren aanvragen. Dat kan via www.werk.nl, daar kun je je ook inschrijven als werkzoekende.

De kinderopvangtoeslag wordt betaald door de Belastingdienst. Ik raad je aan om bij hen de na te vragen of je hiervoor vanuit de WW in aanmerking komt. De contactgegevens vind je hier.

Met vriendelijke groet,

Robert
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

3. nina87

nina87 Lid

Oct 25, 2011
    6
    0
    0
    NULL
    NULL