Hallo Ik heb al gebelod met het uw en daar blijkt dta mijn baas mij niet heeft ziekgemeld bij het uwvEn kreeg te horen dat hij dit ook niet verplicht is,maar voor hem heeft het wel voordelen want zit nu al 13weken in de ziektewet door mijn zwangerschap dus dan zou bhij mij helemaal vergoed krijgen! waarom hij dit niet wil geen idee! Maar ik heb in al die wkeen nog geen bedrijfsarts gezien of gehoord, dat is toch gek? heb alleen contact met een verzuimbureau die me om de week belt..Maar ook daar werkt me werkgever niet aan mee want hijn heeft op in maart van dat bureau een plan van aanpak toegestuurd gekregen die we beiden zouden moeten ondertekenen...Maar dat hele plan van aanpak heb ik nooit gezien??? Mijn vraag is kan dit zomaar? en kan ik zelf ook een bedrijfsarts in schakelen? hij wil dat ik weer ga werken want hij is me helemaal zat, doe ik dit niet dna moet ik maar weg blijven volgens hem..Werte tot vorige week 2uurtjes administratief, maar das niet genoeg voor hem! Ik weet het echt niet meer, durf hem niet eens te bellen!! Wie kan me helpen?
Beste Ukkiefct, Uit jouw verhaal maak ik op dat je in een conflict situatie zit met je werkgever. Het UWV is geen partij in de door jou beschreven situatie.Ik adviseer je om hierbij om juridische hulp te zoeken. Je kunt hiervoor terecht bij een vakbond, rechtsbijstand of het juridisch loket. Actuele informatie over de normale gang van zaken tijdens een ziekmelding vind je hier. Ik wens je veel sterkte met deze lastige situatie. Met vriendelijke groet, Ella UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare