Wajong uitkering en zwanger

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door , 8 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

hoi lieve mensen,

Ik heb al gezocht maar kon het antwoord eigenlijk niet vinden.

Ik ben nu 18 weken zwanger en heb een wajong-uitkering bij het uwv. Nu heb ik ze al een brief gestuurd met de informatie dat ik zwanger ben en wanneer ik uitgeteld ben, maar ik heb daar geen reactie op gekregen, en het is nu zo'n 2 maand geleden dat ik die brief heb gestuurd.

Weet iemand of ik iets met het uwv moet regelen omdat ik zwanger ben of dat er iets veranderd met de uitkering?
    Misschien ben ik hier te vroeg mee, maar ik wil graag alles goed geregeld hebben.
    Hoop dat iemand me kan helpen.

Liefs

2. Niet meer actief

WAZO-uitkering
    Bent u zwanger of bevallen? Dan kunt u een WAZO-uitkering krijgen als 1 van de onderstaande situaties voor u geldt:

u heeft een baan;
    u krijgt een uitkering bij UWV (WW, Ziektewet, WIA of Wajong);
    uw bevalling is binnen 10 weken na het einde van uw dienstverband of uw recht op een uitkering bij UWV;
    u werkt minder dan 4 dagen per week als alfahulp of als huishoudelijke hulp voor een particulier.
    Dit geldt vanaf 1 januari 2007. Daarvoor had u als alfahulp/huishoudelijke hulp recht op een WAZO-uitkering als u minder dan 3 dagen per week werkte.

Ik heb ook de Wajong, heb het al vroeg in het begin aangegeven van de zwangerschap, maar dat maakte niks uit zeiden ze tegen mij.
    Vreemde mensen hoor bij het UWV.
    Maar ik zal ze nog eens een keer opbellen ;)

3. Niet meer actief

Ja inderdaad vreemde mensen, krijg van alle kanten een ander verhaal van hun te horen dus snap er nu nog niks van.
    Maar we hebben het in ieder geval aangegeven, dus daar kunnen ze niet meer over zeuren.
    Ik denk dat ik ook nog maar eens ga bellen want zo schiet het ook niet op.

Liefs

4. Niet meer actief

Idd, schiet echt niet op.
    Ik heb laatst gewoon iemand aan de telefoon gehad, niet mijn contact-persoon want die was er weer eens niet, dus ik ga morgen nog ff bellen over wanneer ze er wel is, misschien dat zij me dan meer info geeft over wat ik moet doen en zo.

Ik snap er ook niks meer van, op de site lees je dit van hierboven, en tegen mij zeiden ze dat het niks uitmaakte dat ik het vertelde.

Vreemd volk daar

5. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Misschien wel verstandig om even na te vragen of je brief aangekomen is. Kun je later daar ook geen gezeur over krijgen.

6. Niet meer actief

Die brief zal echt wel aangekomen zijn, alleen die lui bij het UWV zijn zo laf om nog niks te laten horen!

Maar goed, ik zou nog een keertje bellen, doe ik ook.
    Begin het echt zat te worden.

7. Niet meer actief

Hier nog iets:

Zwangerschapsverlof en/of -uitkering aanvragen
    Bent u in dienst van een werkgever? Om uw zwangerschapsverlof en -uitkering (WAZO) aan te vragen, moet u dan de volgende stappen nemen:

Informeer uw werkgever 3 weken voor de ingang van uw verlof. De uitkering kan ingaan tussen 6 en 4 weken voor de dag na de datum dat u bent uitgerekend.
    Uw werkgever stuurt UWV een aanvraag voor de WAZO-uitkering.
    Geef uw werkgever een verklaring van uw verloskundige, gynaecoloog of huisarts waarin staat dat u zwanger bent.
    Heeft u geen werkgever? Om uw zwangerschapsuitkering aan te vragen, moet u de volgende 2 dingen doen:

Bel UWV Telefoon Werknemers 0900 - 92 94 (lokaal tarief). Vraag om het formulier Aanvraag WAZO-uitkering. Doe dit 4 tot 2 weken voordat u wilt dat de WAZO-uitkering begint.
    Stuur met de aanvraag die u krijgt toegestuurd een verklaring mee van uw verloskundige, gynaecoloog of huisarts waarin staat dat u zwanger bent.

8. Samama

Samama Niet meer actief

Je moet gewoon het uwv bellen en vragen of ze je een wazo formulier op willen sturen, dan kan je daarop je verlof aangeven. Verder staat bij hen alles in de pc dus regelt het zich vanzelf.. kan wel even duren overigens dus zou er op tijd mee zijn! Ik loop ook in de ziektewet maar heb wel begin oktober al een wazo form. opgestuurd gekregen, beter te vroeg dan te laat zeiden ze tegen mij. Heb bij het uwv gewerkt en het kan er een beetje ongeregeld zijn inderdaad, zeker op de afdeling betalingen.

9. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Hoi Hoi..hier een laf iemand die bij het UWV werkt (zal me maar niet persoonlijk aangevallen voelen hihihi)

Nou dames het zit zo..Als je een Wajong-uitkering ontvangt en je hebt daarnaast geen verdere inkomsten, dus geen baan dan bestaat er ook geen recht op een WAZO-uitkering en verandert er idd niets aan je uitkering..

Hoop dat het nu wat duidelijker is :)

Liefs Jessy

10. Niet meer actief

Bedankt voor de tip.
    Dan ga ik dat ook even doen.

Liefs

Deel Deze Pagina