Wajong uitkering en zwangerschap

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Desteni, 28 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Desteni

Desteni Nieuw lid

28 okt 2014
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik heb een vraag; ik ben zwanger en mijn vraag is of ik recht heb op een toeslag? Zo, ja welke? En hoeveel zou dat dan zijn? Ik heb nu een volledige wajong uitkering.

Groet,

Desteni.

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Desteni,

De hoogte van je Wajong-uitkering blijft tijdens je zwangerschap en ook na de geboorte van je kindje gelijk.

Tijdens de periode van zwangerschap heb je ook nog geen recht op een (extra) toeslag.
    Wel kan het zijn dat je na de geboorte van je kindje recht hebt op een toeslag.

Om dat te kunnen beoordelen heb ik nog deze aanvullende informatie van je nodig:

- Ben je alleenstaand, woon je samen of ben je getrouwd?
    - Heb je een partner? Heeft je partner dan ook een inkomen (werk of uitkering)?
    - Heb je zelf naast je Wajong-uitkering nog andere verdiensten?
    - Wanneer verwacht je dat je kindje wordt geboren?

Wil je dit nog even laten weten?

Met vriendelijke groet,

René
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

3. Desteni

Desteni Nieuw lid

28 okt 2014
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik ben alleenstaand, geen partner. Geen andere verdiensten, alleen wajong uitkering.

Uitgerekend 4 mei 2015.

Met vriendelijke groet,

Desteni.

4. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Desteni,

Vanaf 1 januari 2015 wordt de toeslag voor een alleenstaande ouder gelijkgetrokken aan die van een alleenstaande zonder kinderen.

Ben je jonger dan 23 jaar? Dan heb je helaas geen recht op toeslag.
    Ben je ouder dan 23 jaar? Dan kun je recht hebben op toeslag (ook als je nog geen kind hebt). Het toeslagformulier kun je hier vinden.

Actuele informatie het sociaal minimum en wat als de uitkering lager is vind je hier.

Ik wens je een voorspoedige zwangerschap.

Met vriendelijke groet,

Martijn
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina