wajong uitkering.. recht op huishoudelijke hulp?

Discussie in 'De lounge' gestart door FairyLaughs, 8 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Tuurlijk dat kan altijd, maar dan ben je geen thuiszorg meer nodig want dat kost je dan alleen maar handen vol met geld voor de eigen bijdrage terwijl mn man het dan ook wel volledig kan overnemen.

2. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Ik doelde op het gedeelte waar werd gezegd dat je man maar vakantie moest opnemen.
    Dat is dus niet nodig als je zorgverlof kunt krijgen. (al krijg je niet altijd 100% doorbetaald, na de eerste 2 weken)

3. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Dat is toch precies het punt? Thuiszorg is voor mensen die geen andere optie hebben. Als je een gezonde partner hebt, kan die taken overnemen evt door zorgverlof te nemen een tijdje. Daar is zorgverlof voor bedoeld.

4. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Klopt wat betreft zorgverlof ipv vakantie ..... voor ons is het ook geen punt hoor. Wij redden het ook wel op andere manieren zonder thuiszorg en mn man werkt ook gewoon door.

Ik vertelde alleen mijn ervaring met de vraag naar thuiszorg mogelijkheden.

5. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Zorgverlof is ook maar 70% van je loon en mag je in veel cao's maar 10 dagen per jaar opnemen, en na die 10 dagen krijg je onbetaald verlof

6. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Volgens mij zijn die dagen toch ook meer bedoeld om hulp/opvang etc te kunnen regelen en de 1ste hulp zelf te verlenen.

Hoe dan ook zorg kost altijd geld .... terwijl je ruim 300 euro pm aan ziektekosten betaald, krijg je dr nog net niets voor terug.

7. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Mijn man werkt bij DAF en als hij zorgverlof wil opnemen moet hij perse een brief van de huisarts of andere arts laten zien waarop staat dat ik iemand nodig heb die voor me zorgt, anders krijgt hij geen zorgverlof ( en de dokter wou geen brief schrijven toen ik dood en doodziek was door nierstenen en zo niet voor ons zoontje kon zorgen)

Als je bijv in het ziekenhuis ligt krijgt je man geen zorgverlof omdat er dan voor je gezorgd word in het ziekenhuis :s

8. Feetjes

Feetjes Fanatiek lid

20 aug 2010
    1.298
    18
    38
    #28 Feetjes, 9 feb 2011
    Laatst bewerkt: 9 feb 2011
    Ik heb niet alle antwoorden gelezen, maar mijn ervaring is dat het heel erg moeilijk is.

Ik heb een vorm van reuma (ook 80-100% afgekeurd) en kan vrijwel niets in het huishouden. Mijn vriend is ook iets verminderd belastbaar, maar toch wordt hij geacht het huishouden op zich te nemen. Wij krijgen dus helemaal niets aan hulp!

Daarnaast moet je rekening houden met een eigen bijdrage die je moet betalen bij huishoudelijke hulp. Die kan aardig oplopen, ik ken mensen die bijvoorbeeld 12 euro eigen bijdrage per uur betalen... het is dan goedkoper om zelf iemand (zwart) in te huren!

Bovendien krijg je er een hoop administratie bij als je zo'n voorziening neemt. Alles moet verantwoord worden, formulieren moeten ingevuld worden etc.

9. zustertje

zustertje Niet meer actief

Ik zou kijken of je particulier iemand kan vinden misschien een scholier die een paar uurtjes per week wil poetsen?
    Ik heb dat zelf ook jaren gedaan bij een gezin (was niemand ziek maar gewoon om de moeder te ontlasten)

Deel Deze Pagina