Sinds 2 december ben ik voor mijzelf begonnen met behulp van de startersregeling WW, deze duurt in totaal 26 weken waarbij ik een vast percentage van mijn ww-uitkering inlever. Nu ben ik zwanger en uitgerekend op 23 april. Ik heb zwangerschapsverlof aangevraagd per 27 maart (4 weken), inmiddels heb ik ook een bevestiging dat mijn ww uitkering hierdoor is gestopt. Ik krijg niet helemaal duidelijk of ik mijn startersregeling na mijn bevallingsverlof mag hervatten. Ik heb namelijk tot 27 maart slechts 16 weken hiervan gebruik gemaakt. Dit betekent dat er in principe nog 10 weken te gaan zijn. Mocht ik hier wel gebruik van mogen maken, moet ik dat dan zelf weer aanvragen? Alvast bedankt voor jullie hulp! Grt Janneke
Beste Janneke, Je wilt weten wat er met de startperiode gebeurt als je tijdens die periode met zwangerschapsverlof gaat. Tijdens je zwangerschapsverlof loopt de startperiode door. Vanaf 2 december 2013 gerekend zal de startperiode voor jou duren t/m 1 juni 2014. Dit zal tijdens je verlof zijn. Wel stopt de WW met betalen wanneer je verlof start. De zwangerschapsuitkering betaalt 100% van je dagloon. Je wordt dan dus niet meer gekort. Actuele informatie over de startersregeling vind je hier. Ik wens je een voorspoedige zwangerschap. Met vriendelijke groet, Ellen UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare